Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 18-01-2018, 16:32
ΗΠΕΙΡΟΣ

Ο Ιανουάριος είναι η εποχή απολογισμών για τα πάντα, μεταξύ αυτών και των απαραίτητων συγκρίσεων για το είναι και τι δεν είναι ακόμα «πρωταρχική πηγή εσόδων» κ.λπ.

Σύμφωνα με δύο «φρέσκες» επίσημες έρευνες, μια για την τουριστική κίνηση του πρώτου εννιαμήνου του 2017 και μια για τις εμπορευματικές μεταφορές όλου του 2016, η Ήπειρος παρουσιάζει μια συγκεχυμένη εικόνα, η οποία πάντως ανταποκρίνεται στα ιστορικά της οικονομικά χαρακτηριστικά.

Στις εμπορευματικές μεταφορές λοιπόν, λίγο πριν την ύπαρξη ενός ακόμα οδικού άξονα, της Ιόνιας οδού, στην Ήπειρο ξεφορτώθηκαν το 2016 24,7 εκατ. τόνοι εμπορευμάτων, από εθνικές και διεθνείς μεταφορές. Αυτό το ποσοστό αντιστοιχεί στο 6,1% της χώρας, ποσοστό που δεν είναι ευκαταφρόνητο, ενώ υπάρχουν και κάποια ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά από παλιότερα στοιχεία. Την αντίστροφη κίνηση έκαναν 25,2 εκατ. τόνοι (φορτώθηκαν δηλαδή από την Ήπειρο για εθνικές και διεθνείς μεταφορές), ποσοστό και πάλι υπολογίσιμο. Σε απόλυτους αριθμούς, η αύξηση είναι πάνω από 100% σε σχέση με το 2015. Σημειωτέον ότι τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ προέρχονται από φορτηγά ταξινομημένα στην Ελλάδα.  

Στις… εκδρομές, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, η Ήπειρος συνεχίζει να καταλαμβάνει ένα μικρό γενικά κομμάτι της τουριστικής πίτας. Το πρώτο εννιάμηνο του 2017, οι εισπράξεις ανήλθαν στα 199,6 εκατ. ευρώ, οι επισκέψεις στις 182.700 και οι διανυκτερεύσεις τις 3,3 εκατ. περίπου.

Το ποσοστό των εσόδων αντιστοιχεί περίπου στο 1,5% του συνολικού πανελλαδικού. Το 2014, στο δωδεκάμηνο όμως, ο μέσος όρος εσόδων, μαζί με τη Θεσσαλία, ο μικρότερος στη χώρα. Επομένως, υπάρχει δρόμος ακόμα…

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
Ντοτη3