Oikonomou pisoi Solarhub πίσω
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Μέρες πανδημίας και… ασυγχρονίας

Εικόνα του άρθρου Μέρες πανδημίας και… ασυγχρονίας
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 25/03/2020, 00:06
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Η παροιμία «όλα του γάμου δύσκολα» ταιριάζει αρκετά στην προσπάθεια να καλυφθεί το κενό της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας –η οποία είναι επιστημονικά αναντικατάστατη- στην ελληνική εκπαίδευση.

Οι κακές ιντερνετικές υποδομές, η απαιτούμενη εξοικείωση, όχι μόνο των μη σχετικών, με μια διαδικασία πρωτόγνωρη για εκπαιδευτικούς και παιδιά, αλλά και η επιτακτική ανάγκη, έχει δημιουργήσει ένα κάπως εκρηκτικό μείγμα.

Καταρχάς, στο νομό Ιωαννίνων και στους υπόλοιπους της Ηπείρου, αλλά και της χώρας, υπάρχει μια εκτίμηση ότι την επόμενη εβδομάδα θα μπούνε όλες οι βαθμίδες στη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης.

Επί του παρόντος όλα… κολλάνε. Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τους σκοπούς, αποδεικνύοντας ότι και οι αρχικές κριτικές που είχε δεχθεί για το τεχνικό του μέρος, ήταν δικαιολογημένες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας, μέχρι τις 23 Μαρτίου είχαν εγγραφεί στο Σχολικό Δίκτυο 393.381 μέλη, 1 στους 5 μαθητές. Η υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη χαρακτήρισε «ικανοποιητική τη ροή εγγραφών», άποψη που μάλλον δεν συμμερίζονται οι εκπαιδευτικοί και δικαιολογημένα.

Η πλατφόρμα «αγκομαχάει» κάτω από το βάρος των πολλών, ταυτόχρονων συνδέσεων, ανεξάρτητα από το βεβαρυμμένο έτσι και αλλιώς εύρος ζώνης των ελληνικών υποδομών. Επίσης, δείχνει πολλές από τις αδυναμίες της, οι οποίες είναι συνηθισμένες γενικά σε τέτοιου είδους εφαρμογές, αλλά διορθώνονται και βελτιώνονται με τη χρήση. Τώρα, πρέπει να διορθωθούν επειγόντως…

Το ενδεχόμενος «κατάρρευσης» έχει απασχολήσει ήδη την κυβέρνηση, με τον αρμόδιο υπουργό κ. Πιερρακάκη να κάνει έκκληση για «λελογισμένη χρήση» του διαδικτύου, τη στιγμή όμως που σχεδόν όλη η χώρα είναι στα σπίτια της πολύ περισσότερες ώρες από πριν και οι πάροχοι δεν φαίνονται ιδιαίτερα διατεθειμένοι να βελτιώσουν τις υποδομές (κάπως αργά, έτσι και αλλιώς…), αλλά και τις προσφορές τους (δεδομένα κ.λπ.).

Το πρόβλημα της πλατφόρμας του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου αναγνωρίζει και ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Κώστας Καμπουράκης, λέγοντας στον Τύπο ότι «δεν είναι και στην καλύτερη κατάσταση-κάνουμε ό,τι μπορούμε».  

Ωστόσο, το θετικό είναι ότι το κύριο βάρος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης θα σηκώσουν άλλες πλατφόρμες, σχεδιασμένες ακριβώς για τη σύγχρονη παρουσία-σύνδεση πολλών ανθρώπων.

Εκεί όμως, θα πρέπει να προσαρμοστούν ταχέως οι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες (που είναι αρκετοί-ες), να έχουν την υλική δυνατότητα σύνδεσης στο ίντερνετ όλοι οι μαθητές-τριες από όλη τη χώρα, ακόμα και σημεία όπου σχεδόν δεν υπάρχει ίντερνετ, αλλά να εξασφαλιστεί ότι πολύς κόσμος που δεν έχει την οικονομική δυνατότητα, θα έχει πρόσβαση, κάτι πολύ υπαρκτό και καθόλου εύκολο. Υπάρχει η πρόβλεψη για σύνδεση ακόμα και μέσω τηλεφώνου, αλλά θα πρέπει να υπάρχει και σύνδεση τηλεφώνου σε λειτουργία, με τους παρόχους να μην έχουν μέχρι στιγμής δηλώσει κάποια ανοχή σε περιπτώσεις απλήρωτων λογαριασμών κ.λπ.

Μια αναγκαία διευκρίνιση, είναι η εξής: η τηλεκπαίδευση έχει δύο διαστάσεις: τη σύγχρονη και την ασύγχρονη εκπαίδευση.

Η μεν σύγχρονη, είναι και η πιο απαιτητική σε υλικούς πόρους, αλλά και εξοικείωση. Ήδη, όσοι εκπαιδευτικοί προσπάθησαν να κάνουν μάθημα με ομαδικές κλήσεις στο facebook ή στο viber, διαπίστωσαν ότι μόνο εύκολη δεν είναι.

Η δε ασύγχρονη, δημιουργεί ουσιαστικά μια «ψηφιακή τάξη», όπου ο εκπαιδευτικός δίνει υλικό και οι μαθητές το λαμβάνουν σταδιακά ή άπαξ, κατά τη διάρκεια του συμβατικού χρόνου μαθήματος ή και μετά από αυτό.

Οι εκπαιδευτικές υπηρεσίες είναι επί ποδός για να γίνει εφικτή η λειτουργία, με συνεχείς τηλεδιασκέψεις, προετοιμασία της ψηφιακής τάξης, οδηγίες σε εκπαιδευτικούς που δεν είναι αρκετά εξοικειωμένοι κ.ο.κ.

Σύμφωνα με τον κ. Καμπουράκη, έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες στο λύκειο και τις επόμενες μέρες θα ξεκινήσει η διαδικασία για το γυμνάσιο και το δημοτικό από τους «δοκιμαστικούς» νομούς, που χτυπήθηκαν πρώτοι από την πανδημία και εφαρμόζονται οι νέες μέθοδοι πρώτα σε αυτούς.

Σημειωτέον ότι η προθεσμία για εγγραφή στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο παρατάθηκε για τις 30 Μαρτίου

ΣΧΟΛΙΑ
Ελένη
Πολύ ενημερωτικό το παραπάνω κείμενο. Είναι απάντηση σε όλους εκείνους που αναρωτιούνται τι κάνουν οι εκπαιδευτικοί! Εγώ να προσθέσω ότι το σχολικό δίκτυο δεν κατασκευάστηκε για τηλεμαθηματα αλλά για να καταγράφονται εκεί απουσίες, βαθμολογίες, για να δέχεται και να στέλνει μέιλ στο υπουργείο . Μένει να δούμε αν θα αντέξει όταν τα σχολεία της επικράτειας όλα ξεκινήσουν τα τηλεμαθηματα.
Γεώργιος Κουλιανός
Δεν θα αντέξει, είναι απλό.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back