πλαισιο πισω tc1
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Στα... μισά του μεγάλου δακτύλιου

Εικόνα του άρθρου Στα... μισά του μεγάλου δακτύλιου
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 25/01/2024, 09:07
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ήταν πριν από δύο χρόνια, όταν υπογράφηκε η σύμβαση μεταξύ του Δήμου Ιωαννιτών και του εκπροσώπου της αναδόχου εταιρίας «Εργοδυναμική Πατρών» για την κατασκευή του μεγάλου δακτυλίου της πόλης (κόμβος Βογιάννου-Πανηπειρωτικό Στάδιο), για τον νέο οδικό άξονα των 4,4 χλμ.

Το κόστος της σύμβασης ήταν 16,7 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) ενώ το έργο είχε χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης 15 μήνες.

Ιανουάριος 2024, και το έργο όχι μόνο δεν ολοκληρώνεται, αλλά έχει ακόμη αρκετές εκκρεμότητες, οι οποίες οδήγησαν τη Δημοτική Επιτροπή να δώσει μια νέα παράταση μέχρι 31 Αυγούστου. Και αυτό το σενάριο όμως μοιάζει πολύ αισιόδοξο.

Προεκλογικά, η πρώην δημοτική αρχή Ιωαννίνων έσπευσε να ρίξει άσφαλτο στον υπό κατασκευή οδικό άξονα. Η άσφαλτος μπορεί να έπεσε (για προφανείς λόγους), αλλά το έργο δεν έχει γίνει ούτε στο ήμισυ.

Σύμφωνα με την πρόσφατη εισήγηση των υπηρεσιών προς τη Δημοτική Επιτροπή, «μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί το 40% του έργου». Σημειωτέον ότι υπάρχει και μια συμπληρωματική σύμβαση, η οποία υπογράφηκε τον Οκτώβριο του 2023 μεταξύ του πρώην δημάρχου Ιωαννίνων Δημήτρη Παπαγεωργίου και της εταιρίας «Εργοδυναμική Πατρών» για την εκτέλεση επιπρόσθετου έργου, που αφορά δίκτυα της ΔΕΥΑΙ, κόστους 2 εκατ. ευρώ.

Τόσο το κυρίως έργο όσο και το συμπληρωματικό έργο χρηματοδοτούνται από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ήπειρος 2014-2020», και πια από το νέο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ήπειρος 2021-2027».

Η πιο σημαντική εκκρεμότητα που υπάρχει σε αυτό το έργο, σχετίζεται με το περίφημο επίχωμα στον υγρότοπο Τσαμαρά, κοντά στο Πανηπειρωτικό Στάδιο, για τον οποίο υπήρξε στο παρελθόν και παρέμβαση από τον Σύλλογο Προστασίας Περιβάλλοντος Ιωαννίνων.

Πριν από ενάμιση χρόνο άνοιξε ζήτημα με το επίχωμα σε οδικό τμήμα 400 μ. στον υγρότοπο. Επί της ουσίας αμφισβητήθηκε ότι η λύση που είχε επιλεγεί στην αρχική μελέτη ήταν η καλύτερη δυνατή για την αντιμετώπιση των γεωλογικών προβλημάτων. 

Από κει και πέρα υπήρξε ένα πηγαινέλα αλληλογραφίας μεταξύ Δήμου, αναδόχου εταιρίας και μελετητικών γραφείων αλλά και παλινωδίες της τότε Οικονομικής Επιτροπής με πρόεδρο τον αντιδήμαρχο Γιώργο Αρλέτο. Τον Δεκέμβριο του 2022, αποφασίστηκε να ακολουθηθεί ένας «εναλλακτικός δρόμος» λόγω και του αδιεξόδου εξεύρεσης επιπρόσθετων πόρων από το ΕΣΠΑ. Η εναλλακτική λύση αφορούσε την κατασκευή επιχώματος από EPS (γεωαφρός διογκωμένης πολυστερίνης), όπως προέβλεπε η αρχική μελέτη, με κατασκευή πλευρικών τοιχίων «έτσι ώστε να απομονωθεί η περιοχή του επιχώματος από τα νερά της πλημμύρας», όπως αναφερόταν τότε.

Ωστόσο, τελικές αποφάσεις δεν πάρθηκαν από την προηγούμενη δημοτική αρχή. Επί έναν χρόνο, η υπόθεση «επίχωμα» έμεινε ως είχε, με τη νέα δημοτική αρχή του Θωμά Μπέγκα να καλείται να πάρει τις αποφάσεις.

Σύμφωνα με την εισήγηση των υπηρεσιών στην πρόσφατη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής, τον Δεκέμβριο του 2023, ο ανάδοχος κατέθεσε τη μελέτη εφαρμογής για την κατασκευή επιχώματος από EPS. «Η υποβληθείσα μελέτη εφαρμογής εξετάζεται σε συνδυασμό με τη γεωτεχνική έρευνα-μελέτη βελτίωσης υπεδάφους και οπλισμένου επιχώματος, η οποία υποβλήθηκε στις 14.06.2023, και τα αποτελέσματα αναμένεται να διατυπωθούν το πρώτο δίμηνο του 2024, επιλύοντας με αυτόν τον τρόπο το ζήτημα…».


*Φωτό αρχείου

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
δεη πισω Μαννι πισω dodoni back Ντοτη3