ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Κόμβος Εγνατίας: Όχι ο δρόμος που θα έπρεπε να υπάρχει

Εικόνα του άρθρου Κόμβος Εγνατίας: Όχι ο δρόμος που θα έπρεπε να υπάρχει
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 23/11/2023, 17:50
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Τα Γιάννενα συνεχίζουν να διατηρούν ένα πολύ παράξενο ρεκόρ: είναι η μοναδική πόλη κατά μήκος της Εγνατίας που δεν διαθέτει κανονικό κόμβο εισόδου-εξόδου, με συνεχή ροή οχημάτων.

Η προηγούμενη κατάσταση που κράτησε μια δεκαπενταετία, ήταν κάκιστη: η είσοδος και η έξοδος στον αυτοκινητόδρομο ρυθμιζόταν με φανάρια και ασαφείς διελεύσεις στο οδόστρωμα.

Η καινούργια, εδώ και λίγο καιρό, είναι σαφώς καλύτερη μεν από την προηγούμενη, καθώς οι διελεύσεις είναι τουλάχιστον πιο συγκεκριμένες, αλλά και πάλι δεν είναι αυτό που θα έρπεπε να υπάρχει: ένας ανισόπεδος κόμβος με είσοδο-έξοδο συνεχούς ροής, σε όλες τις κατευθύνσεις.

Επίσης, ο κόμβος είναι προβληματικός στην κατεύθυνση εξόδου από τα Γιάννενα. Εκεί, πρακτικά δεν υπάρχει κυκλική πορεία, αλλά οι οδηγοί που έρχονται από την πόλη πρέπει να παραχωρήσουν προτεραιότητα. Είναι μεν λογικό, αλλά η διαρρύθμιση του δρόμου είναι ευθεία.

Οπότε, οι οδηγοί θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί-ες στα σήματα προτεραιότητας και να μην «παρασύρονται» από τη χάραξη του δρόμου…

Οι δύο ισόπεδοι κόμβοι στην Εγνατία, κόστισαν 1,2 εκατ. ευρώ.


ΣΧΟΛΙΑ
Γεώργιος Σδράλαγκας
Πολύ σωστή η προσέγγιση που κάνετε στο άρθρο σας. Στο συγκεκριμένο σημείο που αναφέρεστε, ο κίνδυνος πρόκλησης ατυχήματος - δυστυχήματος είναι ιδιαίτερα αυξημένος και αυτό δεν συνάδει με τα χαρακτηριστικά των κυκλικών κόμβων, οι οποίοι παγκοσμίως θεωρούνται η πιο ασφαλής επιλογή για τη ρύθμιση κυκλοφορίας οχημάτων.
KOMGetter
23 εκατομμύρια για τον άχρηστο κόμβο στην "Νιαρχου", πενταροδεκάρες για τον κόμβο στην Εγνατία και μια ζωή λειψός. Τους Γιαννιώτες τους κυβερνούν αυτοί που τους αξίζουν.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back