dodoni back
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Κίνα προς ΕΕ για δασμούς: Κινείστε σε «λάθος κατεύθυνση»

Εικόνα του άρθρου Κίνα προς ΕΕ για δασμούς: Κινείστε σε «λάθος κατεύθυνση»
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Κύριος Τύπος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 13/06/2024, 09:51
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το Πεκίνο ελπίζει ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα επανεξετάσει τους δασμούς για τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα και θα σταματήσει να προχωρά προς τη «λάθος κατεύθυνση» για να προστατεύσει την αυτοκινητοβιομηχανία της από τον ανταγωνισμό, σύμφωνα με το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua.

Η αντίδραση της Κίνας και άλλων εμπλεκομένων στη διαμάχη, συμπεριλαμβανομένων των ευρωπαϊκών και κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, δείχνει σαφή αντίθεση στην απόφαση της ΕΕ και προθυμία για αποκλιμάκωση της κατάστασης.

Η Κίνα δήλωσε ότι θα λάβει μέτρα για να διασφαλίσει τα συμφέροντά της μετά την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής την Τετάρτη ότι θα επιβάλει επιπλέον δασμούς έως και 38,1% στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τον Ιούλιο.

Οι Βρυξέλλες φάνηκε να έχουν αφήσει κάποιο περιθώριο στις δύο πλευρές να συνεχίσουν τις διαβουλεύσεις τους για να βρουν μια λύση και να αποφύγουν το χειρότερο σενάριο, αναφέρει το Xinhua.

Το Πεκίνο απέρριψε το επιχείρημα της ΕΕ και των ΗΠΑ ότι η βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας λειτουργεί σε βαθμό πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας που απειλεί τις υπερπόντιες αυτοκινητοβιομηχανίες μέσω επιδοτούμενων εξαγωγών. Λέει ότι οι δασμοί θα επιβραδύνουν τη διάδοση των ηλεκτρικών οχημάτων, θα θέσουν σε κίνδυνο τους στόχους για την κλιματική αλλαγή και θα αυξήσουν το κόστος για τους καταναλωτές.

Η κίνηση της ΕΕ έρχεται λιγότερο από ένα μήνα αφότου η Ουάσινγκτον αποκάλυψε ότι σχεδιάζει να τετραπλασιάσει τους δασμούς για τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο 100%.

Η ΕΕ έχει καταστήσει σαφές ότι οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές θα θεωρήσουν τα δάνεια από κινεζικές κρατικές τράπεζες και την κρατική ιδιοκτησία ως επιδοτήσεις που υπόκεινται σε πρόσθετους δασμούς.

Η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, ένα μείγμα κρατικών και ιδιωτικών επιχειρήσεων, έχει πλεονεκτήματα κόστους έναντι των ξένων ανταγωνιστών εν μέρει λόγω των κυβερνητικών επιδοτήσεων και της κυριαρχίας της χώρας στον τομέα της διύλισης ορυκτών μπαταριών, λένε οι αναλυτές.

Αλλά ο υπερ-ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, τη μεγαλύτερη στον κόσμο, έχει επίσης οδηγήσει τις εταιρείες να καινοτομούν με τρόπους που έχουν μειώσει το κόστος.

Οι προσωρινοί δασμοί της ΕΕ πρόκειται να εφαρμοστούν από τις 4 Ιουλίου, ενώ η έρευνα θα συνεχιστεί έως τις 2 Νοεμβρίου, οπότε θα μπορούσαν να επιβληθούν οριστικοί δασμοί, συνήθως για πέντε έτη.

Αντιδράσεις 

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας δεν αντιμετωπίζουν μόνο τον ανταγωνισμό στο εσωτερικό της χώρας, αλλά ένας επικείμενος εμπορικός πόλεμος θα αποτελέσει πλήγμα για τις εξαγωγές της προς την Κίνα.

«Οι τιμωρητικοί δασμοί της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πλήττουν τις γερμανικές εταιρείες και τα κορυφαία προϊόντα τους», δήλωσε ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών, Φόλκερ Βίσινγκ.

Η Κίνα αποτελεί σημαντική αγορά για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες - ιδίως για τη Volkswagen, τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, η οποία έχει κοινοπραξία με τη SAIC.

Ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς σημείωσε ότι τα μισά από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα παράγονται από δυτικούς κατασκευαστές.

Μετά την ανακοίνωση της ΕΕ, η Volkswagen δήλωσε ότι απορρίπτει την επιβολή των δασμών.

«Οι αρνητικές επιπτώσεις αυτής της απόφασης αντισταθμίζουν τα όποια πιθανά οφέλη για την ευρωπαϊκή και ιδιαίτερα τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε εκπρόσωπος της Volkswagen.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Källenius, πρόσθεσε τη φωνή του στις ανησυχίες, λέγοντας ότι "αυτό που δεν χρειαζόμαστε, ως εξαγωγικό έθνος, είναι η αύξηση των εμπορικών φραγμών».

Η σουηδική Volvo δήλωσε ότι «αναλύει» τις εξελίξεις στην έρευνα, ο ιδιοκτήτης της Vauxhall Stellantis δήλωσε ότι "δεν υποστηρίζει μέτρα που συμβάλλουν στον παγκόσμιο κατακερματισμό" και η κινεζική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Nio δήλωσε ότι «αυτή η προσέγγιση μάλλον εμποδίζει παρά προωθεί την παγκόσμια προστασία του περιβάλλοντος, τη μείωση των εκπομπών και τη βιώσιμη ανάπτυξη».


ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3