ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ιωάννινα-Κακαβιά: Στον «αέρα» ξανά ο διαγωνισμός

Εικόνα του άρθρου Ιωάννινα-Κακαβιά: Στον «αέρα» ξανά ο διαγωνισμός
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 12/05/2023, 17:16
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Το υπουργείο Υποδομών προχώρησε σήμερα στην επαναδημοπράτηση του διαγωνισμού για τον τρίιχνο οδικό άξονα άξονα «Ιωάννινα-Κακαβιά» -συνέχεια της Ιόνιας οδού- με προϋπολογισμό 310 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Την ανακοίνωση δεν την έκανε το υπουργείο Υποδομών, αλλά ο υποψήφιος βουλευτής Ιωαννίνων της ΝΔ Κώστας Τασούλας (για προφανείς λόγους) ο οποίος συνόδευσε την… είδηση με την απαραίτητη προεκλογική δήλωση: «H ΝΔ ό,τι λέει, το κάνει… Η ΝΔ με επόμενο πρωθυπουργό και πάλι τον Κυριάκο Μητσοτάκη επιβεβαιώνει και με την προσήλωσή της σ’ αυτό το εμβληματικό έργο ότι αποτελεί εγγύηση για την προκοπή του τόπου μας».

Το «εμβληματικό αυτό έργο» μπήκε αργά στην ατζέντα της κυβέρνησης της ΝΔ και αφού είχε προηγηθεί η μεταφορά της ευθύνης για την υλοποίηση του οδικού άξονα στην Περιφέρεια Ηπείρου, με το υπουργείο Υποδομών να νίπτει τας χείρας του επί της ουσίας. Στην ατζέντα μπήκε τον Νοέμβριο του 2021, με δέσμευση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, στο πλαίσιο και μιας προσπάθειας της ΝΔ να κάνει έστω ένα μεγάλο έργο στην Ήπειρο.

Το οδικό αυτό έργο, όπως είχε πει και ο κ. Μητσοτάκης, μπήκε στις «σωστές διαστάσεις» του, το οποίο σήμαινε «ψαλίδισμα» των τεχνικών χαρακτηριστικών του οδικού άξονα. Τρίιχνος κι όχι τετράιχνος δρόμος με τυπική διατομή 12,6 μ., διαχωριστικό στηθαίο τύπου New Jersey και ανισόπεδοι κόμβοι.

Λόγω δε της μελετητικής ανωριμότητας για το τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά, επιλέχτηκε το σύστημα «μελέτη-κατασκευή». Ο  διαγωνισμός αφορά δύο οδικά τμήματα: Ιωάννινα-Καλπάκι, 46,8 χλμ., με  έξι ανισόπεδους κόμβους (Κοσμηράς, Ασβεστοχωρίου, Γραμμενοχωρίων,  Ζίτσας, Πασσαρώνος, Καρυών και Καλπακίου), και Καλπάκι-Κακαβιά, μήκους  23,11 χλμ, το οποίο θα γίνει με προαίρεση. Με προαίρεση θα γίνει και ο  ένας από τους έξι ανισόπεδους κόμβους, αυτός της Πασσαρώνος (που αφορά  την περιοχή της ΒΙΠΕ).

Σε επίπεδο προϋπολογισμού, από τα 310 εκατ.  ευρώ, τα 66 εκατ. ευρώ αφορούν την προαίρεση του τμήματος «Καλπάκι-Κακαβιά» και τα 10 εκατ. ευρώ τον ανισόπεδο κόμβο Πασσαρώνος.

Ο οδικός άξονας προορίζεται να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ «2021-2027» -κάτι που δεν έχει γίνει ακόμα.

Από  το υπουργείο Υποδομών, έχουν προϋπολογιστεί άλλα 92 εκατ. ευρώ για απαλλοτριώσεις, δίκτυα κοινής ωφέλειας και αρχαιολογικές υπηρεσίες.

Η πρώτη προκήρυξη του έργου βγήκε στον αέρα τον Φεβρουάριο. Ωστόσο υπήρξε προδικαστική προσφυγή με την αρμόδια ανεξάρτητη αρχή να κρίνει στις 25 Απριλίου ότι αποκλείονται οι τεχνικές εταιρίες μικρότερου μεγέθους. Το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να μην ασκήσει ένδικα μέσα κατά της απόφασης της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων και να προχωρήσει στις απαραίτητες διορθώσεις. Μέσα σε σύντομο, ομολογουμένως, χρονικό διάστημα και υπό την πίεση των εθνικών εκλογών, το υπουργείο Υποδομών προχώρησε στην επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού.

Σύμφωνα με την προκήρυξη, ως ημερομηνία αποσφράγισης των προσφορών έχει οριστεί η 26η Ιουνίου. Ως χρόνος υλοποίησης του έργου, από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης, έχουν οριστεί οι 54 μήνες.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Μαννι πισω dodoni back