Ένα σκάνδαλο δοκιμών ασφαλείας στις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες διευρύνθηκε τη Δευτέρα, με την Toyota Motor και τη Mazda να σταματούν τις αποστολές ορισμένων οχημάτων αφού το υπουργείο Μεταφορών της Ιαπωνίας διαπίστωσε παρατυπίες στις αιτήσεις για την πιστοποίηση ορισμένων μοντέλων.
Οι παρατυπίες εντοπίστηκαν επίσης στις αιτήσεις της Honda, της Suzuki και της Yamaha, ανέφερε το υπουργείο. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες διαπιστώθηκε ότι υπέβαλαν λανθασμένα ή παραποιημένα δεδομένα δοκιμών ασφαλείας όταν υπέβαλαν αίτηση για την πιστοποίηση των οχημάτων.
Οι τελευταίες αποκαλύψεις ήρθαν αφού το υπουργείο ζήτησε από τις αυτοκινητοβιομηχανίες στα τέλη Ιανουαρίου να διερευνήσουν τις αιτήσεις πιστοποίησης μετά από ένα σκάνδαλο δοκιμών ασφαλείας στη μονάδα συμπαγών αυτοκινήτων Daihatsu της Toyota που αποκαλύφθηκε πέρυσι.
Η Toyota δήλωσε ότι το σφάλμα της συνέβη κατά τη διάρκεια έξι διαφορετικών δοκιμών που πραγματοποιήθηκαν το 2014, το 2015 και το 2020. Τα επηρεαζόμενα οχήματα ήταν τρία μοντέλα παραγωγής - το Corolla Fielder, το Corolla Axio και το Yaris Cross -και οι διακοπείσες εκδόσεις τεσσάρων δημοφιλών μοντέλων, συμπεριλαμβανομένου ενός που πωλείται υπό την πολυτελή μάρκα Lexus.
Σε ένα παράδειγμα, είχε μετρήσει ζημιές από σύγκρουση στη μία πλευρά του καπό ενός μοντέλου, ενώ έπρεπε να το κάνει και στις δύο πλευρές.
Σε άλλες περιπτώσεις, δήλωσε ότι διεξήγαγε ορισμένες δοκιμές μέσω δοκιμών ανάπτυξης υπό αυστηρότερες συνθήκες από αυτές που όρισε το υπουργείο και οι οποίες δεν πληρούσαν τις απαιτήσεις της κυβέρνησης.
Η Toyota δήλωσε ότι εξακολουθεί να διερευνά ζητήματα που σχετίζονται με την αποδοτικότητα καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων του οχήματος και ότι στοχεύει να ολοκληρώσει την έρευνα αυτή μέχρι το τέλος Ιουνίου.
Πρόσθεσε ότι δεν υπήρχαν ζητήματα επιδόσεων που να παραβιάζουν τους κανονισμούς και οι πελάτες δεν χρειάζεται να σταματήσουν να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους.
Η Mazda αποκάλυψε ότι έγιναν παρατυπίες στο λογισμικό του κινητήρα του MX-5 RF και του Mazda2 κατά τη διάρκεια των επίσημων δοκιμών έγκρισης. Η εταιρεία είχε επίσης εφαρμόσει ακατάλληλες τροποποιήσεις σε οχήματα δοκιμών σύγκρουσης των καταργημένων πλέον Mazda6, αν και διαβεβαίωσε ότι τα μοντέλα παραγωγής πληρούν τα πρότυπα ασφαλείας.
Η εσωτερική έρευνα της Honda απέδειξε ότι έκανε ψευδείς δηλώσεις σε δοκιμές θορύβου για 22 προηγούμενες γενιές μοντέλων. Πρόκειται για τα Inspire, Fit, Fit Shuttle, Shuttle, CR-Z, Acty, Vamos, Stepwgn, Legend, Accord, Insight, Exclusive, CR-V, Freed, N-Box, N-One, Odyssey, N-Wgn, Vezel, Grace, S660, Jade και NSX.
Η Yamaha δήλωσε ότι σταμάτησε τις αποστολές μιας σπορ μοτοσικλέτας.
Η Honda δήλωσε πως η εσωτερική έρευνα που έκανε αποκάλυψε παραποιημένες δηλώσεις σε δοκιμές θορύβου για 22 αυτοκίνητα της που πλέον δεν βρίσκονται στη παραγωγή, για μια περίοδο άνω των οκτώ ετών, έως τον Οκτώβριο του 2017. Πρόκειται για τα Fit/Jazz, Fit/Jazz Shuttle, Shuttle, CR-Z, Acty, Vamos, Stepwgn, Legend, Accord, Insight, Exclusive, CR-V, Freed, N-Box, N-One, Odyssey, N- Wgn, Vezel, Grace, S660, Jade και NSX.
Στην περίπτωση της Suzuki, η δόλια συμπεριφορά περιορίζεται σε ένα μόνο μοντέλο – την επαγγελματική έκδοση της προηγούμενης γενιάς Alto που παρήχθη μεταξύ του 2014 και του 2017. Η Suzuki δήλωσε ότι η απόσταση ακινητοποίησης που ανακοίνωνε ήταν διαφορετική από τις πραγματικές μετρήσεις.
Mε πληροφορίες από Reuters, autoblog.gr. Φωτογραφία αρχείου