δεη πισω tc1
ΚΟΣΜΟΣ

ΗΠΑ: Μια ιστορική απεργία σε τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες

Εικόνα του άρθρου ΗΠΑ: Μια ιστορική απεργία σε τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Κύριος Τύπος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 15/09/2023, 15:40
ΚΟΣΜΟΣ

Περίπου 13.000 εργαζόμενοι στην αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ σταμάτησαν να κατασκευάζουν οχήματα και κατέβηκαν σε απεργία την Παρασκευή, αφού οι ηγέτες τους δεν μπόρεσαν να γεφυρώσουν το τεράστιο χάσμα μεταξύ των απαιτήσεων του συνδικάτου στις συνομιλίες για τις συμβάσεις και των ποσών που οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ είναι διατεθειμένες να πληρώσουν.

Οι απεργιακές κινητοποιήσεις είναι αποτέλεσμα πολυήμερων συγκρούσεων μεταξύ του προέδρου του συνδικάτου United Auto Workers (UAW), Σον Φέιν (φωτογραφία από τις δηλώσεις του) και των στελεχών της Detroit Three με αφορμή τα αιτήματα του συνδικάτου για μεγαλύτερο μερίδιο στα κέρδη που παράγονται από τα φορτηγά εσωτερικής καύσης και ισχυρότερη διασφάλιση των θέσεων εργασίας καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται προς τα ηλεκτρικά οχήματα.

Τα μέλη του συνδικάτου (UAW) ξεκίνησαν πικετοφορίες σε ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης της General Motors στο Wentzville του Μιζούρι, σε ένα εργοστάσιο της Ford στο Wayne του Μίσιγκαν, κοντά στο Ντιτρόιτ, και σε ένα εργοστάσιο της Stellantis Jeep στο Τολέδο του Οχάιο.

Ήταν η πρώτη φορά στην 88χρονη ιστορία του συνδικάτου που απήλθε ταυτόχρονα και από τις τρεις εταιρείες, καθώς οι τετραετείς συμβάσεις έληγαν στις 23:59 της Πέμπτης.

Οι απεργίες πιθανότατα θα καθορίσουν το μέλλον του συνδικάτου και της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας της Αμερικής, σε μια εποχή που τα αμερικανικά εργατικά χέρια αυξάνουν τη δύναμή τους και οι εταιρείες αντιμετωπίζουν μια ιστορική μετάβαση από την κατασκευή αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων.

Εάν διαρκέσουν πολύ, οι έμποροι θα μπορούσαν να στερηθούν οχήματα και οι τιμές θα μπορούσαν να αυξηθούν, επηρεάζοντας την αμερικανική οικονομία που ήδη βρίσκεται υπό πίεση από τον αυξημένο πληθωρισμό. 

Η επίσχεση εργασίας θα μπορούσε ακόμη και να αποτελέσει παράγοντα στις προεδρικές εκλογές του επόμενου έτους, δοκιμάζοντας τον υπερήφανο ισχυρισμό του Τζο Μπάιντεν ότι είναι ο πιο φιλικός προς τα συνδικάτα πρόεδρος στην αμερικανική ιστορία.

Εκτός από τις γενικές μισθολογικές αυξήσεις, το συνδικάτο επιδιώκει την αποκατάσταση των αυξήσεων του κόστους ζωής, τον τερματισμό των διαφορετικών μισθολογικών κλιμάκων για τις εργοστασιακές θέσεις εργασίας, την εβδομάδα 32 ωρών με 40 ώρες αμοιβής, την αποκατάσταση των παραδοσιακών συντάξεων καθορισμένων παροχών για τους νεοπροσλαμβανόμενους που τώρα λαμβάνουν μόνο συνταξιοδοτικά προγράμματα τύπου 401(k), αυξήσεις των συντάξεων για τους συνταξιούχους και άλλα στοιχεία.

Από το 2007, οι εργαζόμενοι παραιτήθηκαν από τις αυξήσεις κόστους ζωής και τις συντάξεις καθορισμένων παροχών για τους νεοπροσλαμβανόμενους. Οι μισθολογικές κλίμακες δημιουργήθηκαν καθώς η UAW προσπάθησε να βοηθήσει τις εταιρείες να αποφύγουν οικονομικά προβλήματα πριν και κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Ύφεσης. Ακόμα κι έτσι, μόνο η Ford απέφυγε την προστασία της πτώχευσης που χρηματοδοτήθηκε από την κυβέρνηση.

Πολλοί λένε ότι ήρθε η ώρα να πάρουν πίσω τις παραχωρήσεις, επειδή οι εταιρείες έχουν τεράστια κέρδη και οι διευθύνοντες σύμβουλοι εισπράττουν εκατομμύρια. Θέλουν επίσης να διασφαλίσουν ότι το συνδικάτο εκπροσωπεί τους εργαζόμενους στα εργοστάσια μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάζουν οι εταιρείες σε κοινοπραξίες, ώστε οι εργαζόμενοι να έχουν θέσεις εργασίας για την κατασκευή οχημάτων του μέλλοντος.

Με πληροφορίες από Reuters, AP



ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Μαννι πισω dodoni back