Oikonomou pisoi Solarhub πίσω
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

High Fidelity: Μαθαίνοντας να βλέπεις καλή μουσική

Εικόνα του άρθρου High Fidelity: Μαθαίνοντας να βλέπεις καλή μουσική
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 19/07/2020, 20:00
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Το High Fidelity είναι ένας μύθος στη μουσική λογοτεχνία. Το βιβλίο του Νικ Χόρνμπι δεν αποτύπωσε μόνο το μυθικό ξερολισμό των ιδιοκτητών δισκάδικων, αλλά και, με πολύ γλυκό και αστείο τρόπο, τα αδιέξοδα της Generation X, ειδικά εκείνης που υποτίθεται ότι έκανε αυτό που αγαπάει.

Η ταινία(ρα) του Στίβεν Φρίαρς το 2000, έκανε τα πράγματα ακόμα καλύτερα. Προσωποποίησε τα αδιέξοδα στον Τζον Κιούζακ (που έβαλε το χεράκι του και στο σενάριο) και τον ξερολισμό στον Τζακ Μπλακ, γράφοντας με ανεξίτηλα γράμματα το όνομά της στην ιστορία του σινεμά.

Τώρα, ήρθε η ώρα της τηλεοπτικής σειράς, 20 χρόνια μετά την ταινία και 25 μετά το βιβλίο. Η διασκευή είναι γυναικεία, καθώς οι ρόλοι έχουν αντιστραφεί αρκετά, αλλά δεν είναι αυτό που νομίζετε. Δεν πρόκειται δηλαδή για μια comme il faut διασκευή στο politically correct πνεύμα της εποχής.

Η σειρά High Fidelity, στην οποία πρωταγωνιστεί η (τρομερή) Ζόε Κράβιτζ, είναι πολύ καλή. Κρατάει το πνεύμα του βιβλίου και το βασικό μήνυμα που το διαπνέει, αλλάζει τους όρους του συναισθηματικού παιχνιδιού χωρίς να υιοθετεί τις συνηθισμένες φυλετικές νόρμες, αποτυπώνει νέους εξαιρετικούς χαρακτήρες στη θέση του Τζακ Μπλακ, αλλά πάνω από όλα, κάνει ετούτο:

Μαθαίνει τους θεατές να ακούνε καλή μουσική.

Όπως η ταινία υπενθύμισε τους 13TH Floor Elevators, τους Kinks αλλά και διαμάντια τύπου Smog και Σίλα Νίκολς, φτιάχνοντας ένα αξεπέραστο σάουντρακ, έτσι και η σειρά προσπαθεί να κάνει κάτι ανάλογο.  The Makers, Satan’s Rats, Los Tones είναι μερικά από τα (σχετικά) καινούργια πράγματα που θα μάθετε βλέποντας το High Fidelity, το οποίο σέβεται ακόμα και τους millennials, εντάσσοντας διάφορα πιο πρόσφατα μουσικά επιτεύγματα.

Η ουσία του όμως είναι ότι, ακόμα και όταν παίζει γνωστούς (Μπόουι, Blondie, Αρίθα κ.α.), η σειρά προτείνει πιο άγνωστα κομμάτια τους, αποφεύγοντας τον εγκυκλοπαιδισμό. Έτσι, μπορείτε να βρείτε το Black Peter των Grateful Dead, το House of suffering των Bad Brains, καθώς και μπόλικη r’n’b, αυτή που προκαλεί τις λιγότερες δυνατές φλύκταινες.

Η δε Κράβιτζ, η οποία ήταν 12 χρονών όταν η μαμά της Λίζα Μπονέ έπαιζε στην ταινία High Fidelity, είναι η πιο ευχάριστη έκπληξη. Δεν είναι και λίγο, για μια σειρά που την περίμεναν όλοι στη γωνία για να την αποσυνθέσουν και να την εξαϋλώσουν…

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back