Το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα παρουσίασε σήμερα η κινεζική εταιρεία κατασκευής smartphone Xiaomi.
Το σεντάν, που ονομάστηκε SU7 με το SU να είναι η συντομογραφία για το Speed Ultra, είναι ένα πολυαναμενόμενο μοντέλο που ο διευθύνων σύμβουλος Lei Jun διαφήμισε ότι διαθέτει τεχνολογία «σούπερ ηλεκτροκινητήρα» ικανή να προσφέρει ταχύτητες επιτάχυνσης ταχύτερες από τα αυτοκίνητα της Tesla και τα EV της Porsche.
Όμως το αυτοκίνητο -που πιθανότατα θα αρχίσει να πωλείται σε μερικούς μήνες- κάνει το ντεμπούτο του σε μια εποχή που η αγορά αυτοκινήτων της Κίνας -η μεγαλύτερη στον κόσμο- παλεύει με την υπερπληθώρα παραγωγικών δυνατοτήτων και την επιβράδυνση της ζήτησης που έχουν πυροδοτήσει έναν σκληρό πόλεμο τιμών.
Εικόνες από το εσωτερικό του SU7
Αυτό δεν εμπόδισε τον διευθύνοντα σύμβουλο της Xiaomi Lei Jun να περιγράψει μεγάλες φιλοδοξίες.
«Δουλεύοντας σκληρά τα επόμενα 15 έως 20 χρόνια, θα γίνουμε μία από τις 5 κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου, προσπαθώντας να ανυψώσουμε τη συνολική αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας», δήλωσε στα αποκαλυπτήρια.
Τα σχέδια αυτά περιλαμβάνουν την κατασκευή «ενός ονειρικού αυτοκινήτου συγκρίσιμου με την Porsche και την Tesla», πρόσθεσε.
Το SU7 αναμένεται επίσης να προσελκύσει τους πελάτες λόγω του κοινού λειτουργικού συστήματος με τα δημοφιλή τηλέφωνα και άλλες ηλεκτρονικές συσκευές της Xiaomi. Οι οδηγοί του θα έχουν απρόσκοπτη πρόσβαση στο υπάρχον χαρτοφυλάκιο εφαρμογών κινητής τηλεφωνίας της εταιρείας.
Το SU7 θα κυκλοφορήσει σε δύο εκδόσεις - μία με αυτονομία έως 668 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση και μία άλλη με αυτονομία έως 800 χιλιόμετρα. Συγκριτικά, το Model S της Tesla έχει αυτονομία έως 650 km.
Η πέμπτη μεγαλύτερη κατασκευάστρια εταιρεία smartphones στην Κίνα επιδιώκει να διαφοροποιηθεί πέρα από τη βασική της δραστηριότητα και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εν μέσω στασιμότητας της ζήτησης για smartphones - ένα σχέδιο που έθεσε για πρώτη φορά σε εφαρμογή το 2021. Άλλες κινεζικές εταιρείες τεχνολογίας που έχουν συνεργαστεί με αυτοκινητοβιομηχανίες για την ανάπτυξη EVs περιλαμβάνουν τον γίγαντα των τηλεπικοινωνιών Huawei και την εταιρεία μηχανών αναζήτησης Baidu.
Η Xiaomi έχει δεσμευτεί να επενδύσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε αυτοκίνητα σε μια δεκαετία και είναι ένας από τους λίγους νέους παίκτες στην αγορά EV της Κίνας που έχουν λάβει έγκριση από τις αρχές, οι οποίες ήταν απρόθυμες να προσθέσουν στην πληθώρα προσφοράς.
Τα αυτοκίνητά της θα παράγονται από μια μονάδα της κρατικής αυτοκινητοβιομηχανίας BAIC Group σε ένα εργοστάσιο στο Πεκίνο με ετήσια δυναμικότητα 200.000 οχημάτων.