Oikonomou pisoi
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Η «μάχη» της τουριστικής προβολής

Εικόνα του άρθρου Η «μάχη» της τουριστικής προβολής
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 09/03/2017, 12:46
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Μία από τις μεγαλύτερες «μάχες» ετοιμάζεται να «εγκαινιαστεί» στην Περιφέρεια Ηπείρου. Το επόμενο χρονικό διάστημα, αναμένεται να βγει στον αέρα ο διεθνής διαγωνισμός για το νέο πρόγραμμα τουριστικής προβολής. Όπως συμβαίνει σε τέτοιου είδους διαγωνισμούς, μεγάλες διαφημιστικές εταιρίες θα κοντραριστούν σκληρά, μέχρι τελικής πτώσης, για το έργο, ο προϋπολογισμός του οποίου ανέρχεται σε 1.350.000 ευρώ.

Το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 έρχεται να δώσει μια ακόμη ευκαιρία στην Περιφέρεια Ηπείρου να «πουλήσει» τον εαυτό της σε αγορές του εξωτερικού και να προσελκύσει περισσότερους τουρίστες στην περιοχή. Για την τουριστική προβολή της περιοχής, αυτή τη στιγμή διατίθενται κονδύλια από το ταμείο της Περιφέρειας τα οποία χρηματοδοτούν την παρουσία της σε διάφορες τουριστικές εκθέσεις.

Για το προηγούμενο πρόγραμμα τουριστικής προβολής που «έτρεξε» μέσω του ΕΣΠΑ 2007-2013, με αρχικό προϋπολογισμό 1.138.000 ευρώ, δεν έγινε κανένας απολογισμός από την περιφερειακή αρχή. Μπορεί τα αποτελέσματα να μην είναι πάντα άμεσα μετρήσιμα, αλλά κάποιοι δείκτες μπορούν να υπάρξουν. Για παράδειγμα, κανείς δεν γνωρίζει πόσες επισκέψεις δέχεται η ιστοσελίδα www.epirusforallseasons.gr (με το μότο «Ήπειρος για όλες τις εποχές»), η οποία κατασκευάστηκε στο πλαίσιο του προηγούμενου «πακέτου». Όπως δεν γνωρίζει πόσες συναντήσεις B2B έγιναν, αλλά και πόσες από αυτές απέδωσαν. Επιπλέον, η εμπειρία απέδειξε ότι δεν αρκεί να σχεδιάζεις και να υλοποιείς ένα «πακέτο» για δύο ή τρία χρόνια, αλλά πρέπει και να το συντηρείς. Δεν είναι τυχαίο ότι τα προωθητικά, ακριβά βιντεάκια που φτιάχτηκαν για την Ήπειρο, δεν έχουν στο youtube πάνω από 282 views (www.youtube.com/channel/UC94T88viN1MGT2p9KnX55Sw)! Ένας δημόσιος απολογισμός θα μπορούσε να συμβάλει αν μη τι άλλο στην αποφυγή λαθών και στον καλύτερο σχεδιασμό της επόμενης στρατηγικής τουριστικής προβολής.

Όσον αφορά την επόμενη στρατηγική τουριστικής προβολής, σε αυτή κυρίαρχο ρόλο  θα έχει η ανάπτυξη καινοτόμων δράσεων και η χρησιμοποίηση νέων τεχνολογιών. Με απλά λόγια, η Περιφέρεια Ηπείρου, όπως και άλλες Περιφέρειες στη χώρα, στρέφονται στη χρήση των social media, που αποτελεί σχεδόν μονόδρομο πια σε πολλούς τομείς. Δεν λείπουν βέβαια το έντυπο προωθητικό υλικό, το οπτικοακουστικό υλικό και τα αναμνηστικά προϊόντα.

Τον σχεδιασμό του «πακέτου», το έχει κάνει μια μεγάλη εταιρία συμβούλων στην Αθήνα, η Planet έναντι του ποσού των 18.400 ευρώ. Η ίδια εταιρία ετοίμασε και τα τεύχη δημοπράτησης.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back