Συντακτης: Βαρβάρα Αγγέλη
Δημοσιευση: 31-01-2021, 22:19
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

«Είναι μία σπουδαία μέρα σήμερα, όχι μόνο για τα Τρίκαλα, όχι μόνο για τη Δυτική Θεσσαλία, αλλά για τη Δυτική Μακεδονία, για την Ήπειρο, καθώς είμαστε πια στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε, ότι το εμβληματικό αυτό έργο Ε65, θα ολοκληρωθεί…», ήταν η δήλωση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος μίλησε χτες στα Τρίκαλα σε ειδική εκδήλωση για την πρόοδο των εργασιών κατασκευής του οδικού άξονα Ε65.  

Το έργο του βόρειου τμήματος του οδικού άξονα, μήκους 70,5 χλμ., (το μεσαίο έχει κατασκευαστεί και το νότιο τμήμα βρίσκεται υπό κατασκευή), με προϋπολογισμό 442 εκατ. ευρώ, πήρε πριν από λίγο καιρό το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή του Ε65, το ταξίδι από Λαμία έως Εγνατία οδό (στο ύψος του Κηπουρειού Γρεβενών) θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά.

Ενδιαφέρον είχε όμως η αναφορά του πρωθυπουργού σε άλλα οδικά έργα που εκκρεμούν. Καταρχάς, χαρακτήρισε τον Ε65 ως «την τελευταία μεγάλη εκκρεμότητα ως προς τα οδικά έργα που αναφέρονται στην ηπειρωτική Ελλάδα». Και αμέσως μετά αναφέρθηκε «στις υπόλοιπες εκκρεμότητες που κληρονομήσαμε ως κυβέρνηση» για τις οποίες δεσμεύτηκε ότι θα προχωρήσουν ταχύτατα. Κι αυτές είναι το τμήμα Πάτρας-Πύργου και τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ).

Από τις εκκρεμότητες απουσίαζε ο οδικός άξονας «Ιωάννινα-Κακαβιά» ένα έργο (και συγκεκριμένα το τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά) που προσπαθεί να «ωριμάσει» μελετητικά η Περιφέρεια Ηπείρου. Η παράλειψη της αναφοράς έχει σημασία και για έναν ακόμη λόγο: ότι στο κοινό ήταν και ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης, δεδομένου ότι η Ήπειρος θα ωφεληθεί από τον Ε65.

Η υπόθεση του οδικού τμήματος «Ιωάννινα-Κακαβιά» δεν είναι καθόλου εύκολη, παρά το κλίμα της αισιοδοξίας που καλλιέργησε η προοπτική ένταξης του έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης της Ε.Ε. Και αυτό επειδή το επίμαχο οδικό έργο δεν είναι επί της ουσίας «ώριμο». Μπορεί η ελληνική κυβέρνηση να το έχει συμπεριλάβει στη λίστα των προτεινόμενων έργων, σύμφωνα με δημοσιεύματα, αλλά οι διαπραγματεύσεις με την Ε.Ε. θα είναι σκληρές.

Και το ενδεχόμενο να χαθεί αυτή η «μάχη», κάθε άλλο παρά έχει αποκλειστεί. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου ότι πριν από λίγες ημέρες ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης δήλωσε για άλλη μια φορά ότι ναι μεν το έργο «Ιωάννινα-Κακαβιά» είναι ένα από τα τέσσερα έργα που έχουν προταθεί για το Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά «οι Ευρωπαίοι είναι δύσκολοι στα έργα υποδομής». Αναφερόμενος δε στη συζήτηση που είχε για αυτό το θέμα με τον πρωθυπουργό, επεσήμανε ότι ο τελευταίος του είπε να συνεχίσει «με την ωρίμανση της μελέτης» ότι θα γίνει μάχη για την ένταξη του έργου…

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
solidus espa