πλαισιο πισω tc1
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η Mahle λέει ότι κατασκεύασε τον «τέλειο» ηλεκτροκινητήρα

Εικόνα του άρθρου Η Mahle λέει ότι κατασκεύασε τον «τέλειο» ηλεκτροκινητήρα
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Κύριος Τύπος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 15/09/2023, 13:04
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές ανταλλακτικών αυτοκινήτων στον κόσμο ισχυρίζεται ότι δημιούργησε τον «τέλειο κινητήρα». Ο συμπαγής κινητήρας της Mahle εξαλείφει τους μαγνήτες και την ανάγκη για σπάνιες γαίες, μεταδίδει ισχύ χωρίς επαφή ή φθορά και μπορεί να λειτουργεί σε υψηλή ισχύ επ' αόριστον χωρίς υπερθέρμανση.

Είναι ο συνδυασμός δύο εντυπωσιακών ιδεών που κυκλοφόρησε η Mahle το 2021 και το 2022. Η πρώτη ήταν ο φθηνός, εξαιρετικά αποδοτικός κινητήρας MCT (Magnet-free Contactless Transmitter), ο οποίος αντικατέστησε τους τυπικούς μόνιμους μαγνήτες σπάνιων γαιών στο δρομέα με μια σειρά ηλεκτρομαγνήτες τυλιγμένου πηνίου και τροφοδοτούσε αυτούς τους μαγνήτες με επαγωγή χωρίς επαφή.

Με τον τρόπο αυτό μειώθηκε η τιμή των υλικών και εξαλείφθηκε η ανάγκη να διέρχονται οι αλυσίδες εφοδιασμού από την Κίνα, η οποία διυλίζει περίπου το 97% των μετάλλων σπάνιων γαιών στον κόσμο. Ήταν επίσης εξαιρετικά φειδωλός με την ενέργεια, λειτουργώντας με απόδοση άνω του 95% σε όλο το φάσμα των ταχυτήτων λειτουργίας του -ένα επίπεδο που, όπως είπε τότε η Mahle, είχαν επιτύχει μόνο τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Formula E.

Ο δεύτερος ήταν ο κινητήρας SCT (Superior Continuous Torque), ο οποίος έκανε το ντεμπούτο του με ένα πρωτοποριακό νέο σύστημα ψύξης. Οι περισσότεροι ηλεκτρικοί κινητήρες έχουν ένα αρκετά αξιοπρεπές χάσμα μεταξύ της μέγιστης ισχύος τους και της συνεχούς ισχύος τους, καθώς η υπερθέρμανση μπορεί να προκαλέσει σοβαρή βλάβη. Έτσι, οι κατασκευαστές θέτουν τα οχήματα σε λειτουργία θερμικής διαχείρισης, μειώνοντας την ισχύ μέχρι να πέσει η θερμοκρασία.

Ο κινητήρας SCT, ωστόσο, χρησιμοποιεί μια κεντρική εισαγωγή για να στείλει ψυκτικό λάδι στο κέντρο του ρότορα και χρησιμοποιεί τη φυγόκεντρο δύναμη του περιστρεφόμενου ρότορα για να το αντλήσει προς τα έξω και γύρω από τον στάτη, και στη συνέχεια μέσω ενός ψυγείου ή άλλου συστήματος για τη συλλογή θερμότητας για χρήση σε άλλα σημεία του οχήματος.

Η ψύξη του κινητήρα είναι τόσο αποτελεσματική που μπορεί να λειτουργεί όλη την ημέρα με 93-100% της μέγιστης ισχύος του. Το όφελος εδώ είναι προφανές από άποψη απόδοσης, αλλά σημαίνει επίσης ότι οι κατασκευαστές δεν χρειάζεται να χρησιμοποιούν υπερμεγέθεις κινητήρες για να εγγυηθούν απόδοση σε υψηλότερες θερμοκρασίες - μπορούν να εξοικονομήσουν χώρο και βάρος με τη συμπαγή σχεδίαση SCT.

Η Mahle άφησε να εννοηθεί το 2022 ότι οι δύο έννοιες θα μπορούσαν να συνδυαστούν, και τώρα έκανε ακριβώς αυτό.

Ο νέος «τέλειος κινητήρας» είναι ακόμη ανώνυμος, αλλά χρησιμοποιεί την ιδέα ψύξης του SCT στη σχεδίαση του MCT χωρίς μαγνήτες, με επαγωγική τροφοδοσία, και η Mahle λέει ότι διατηρεί τα πλεονεκτήματα και των δύο αυτών συστημάτων, προσφέροντας ακραία αποδοτικότητα, συνεχή υψηλή απόδοση χωρίς υπερθέρμανση, εξαιρετικά μεγάλη διάρκεια ζωής και αξιοποιήσιμη θερμότητα. Και δεν χρησιμοποιεί μόνιμους μαγνήτες, οπότε θα πρέπει να είναι και φθηνό στην κατασκευή του.

Η Mahle το παρουσιάζει ως «τεχνολογική εργαλειοθήκη» για τους κατασκευαστές ΟΕΜ στη φετινή έκθεση IAA Mobility στο Μόναχο. Δεν υπάρχει ακόμη καμία πληροφορία για το πότε θα δούμε μια έκδοση παραγωγής - αυτό εξαρτάται μάλλον από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Αξίζει να επισημάνουμε ότι η ίδια η εταιρεία βάζει αυτά τα σαρκαστικά εισαγωγικά γύρω από τον "τέλειο κινητήρα" στο δικό της δελτίο τύπου. Αλλά σίγουρα φαίνεται ότι η Mahle πιστεύει ότι δημιούργησε κάτι ξεχωριστό εδώ.

με πληροφορίες από Νew Αtlas


ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
δεη πισω Μαννι πισω dodoni back