Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης δημιουργεί αναταράξεις στη παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Φέτος και του χρόνου όλες οι μάρκες που δραστηριοποιούνται στη παγκόσμια αγορά και κυρίως στην Ευρώπη, προσπαθούν να επιτύχουν τους στόχους που καθόρισαν τα προγράμματα εξέλιξης της γκάμας τους.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, αναγκάζονται να μειώσουν είτε να καταργήσουν ολόκληρες σειρές μοντέλων για να μειώσουν το μέσο όρο των εκπομπών του CO2, στη γκάμα τους και να επιτύχουν τα αυστηρά όρια που έχει θέσει η ΕΕ.
Επίσης, αναβαθμίζουν τα εργοστάσια τους για να υποδεχθούν τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η πάλη με τον χρόνο και η ανάγκη για περισσότερες δαπάνες δημιουργούν ένα ασφυκτικό κλίμα το οποίο επηρεάζει πολλές δραστηριότητες των αυτοκινητοβιομηχανιών όπως η συμμετοχή τους στις διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτων. Ακόμη και στη φημισμένη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης(5-15 Μαρτίου) υπάρχουν πολλές απουσίες.
Όπως αναφέρεται σε ανάρτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ στις 6/2/2020, Στη φετινή Διεθνή Έκθεση της Γενεύης, δεν έχουν περίπτερο οι δημοφιλείς μάρκες: Citroen, Ford, Land Rover, MINI, Nissan (μόνο στη Γενεύη είχε περίπτερο τα τελευταία χρόνια), Mitsubishi, Opel, Subaru, Peugeot, Subaru, Volvo κ.α.
Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στις μάρκες είναι και η προσπάθεια τους να περιορίσουν την παραγωγή των SUV, κυρίως εκείνων των μοντέλων που ανήκουν στη μεσαία και στη μεγάλη κατηγορία.
Όπως αναφέρει το Automotive News Europe, οι αναλυτές της αυτοκινητοβιομηχανίας προβλέπουν ότι φέτος θα μειωθεί ο ρυθμός ανόδου του όγκου των πωλήσεων των ενεργοβόρων και ρυπογόνων SUV.
Η αγορά των compact SUV στην Ευρώπη προβλέπεται να κινηθεί στα ίδια επίπεδα με πέρσι, γύρω στα 2 εκατ. μονάδες, μετά από αρκετά χρόνια ανάπτυξης, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντικαθιστούν βασικά μοντέλα και το τμήμα αυτών των αυτοκινήτων στρέφεται προς την ηλεκτροκίνηση.
Εκτιμάται ότι η αγορά θα κλείσει γύρω στα 2,4 εκατ. μονάδες το 2021 και θα συνεχίσει να αυξάνεται ετησίως, φθάνοντας τα 2,8 εκατ. μέχρι τα μέσα της δεκαετίας.
Τα συμπαγή SUV υπήρξαν μια ισχυρή οικονομική πηγή για μάρκες όπως η Nissan, η Ford και η Peugeot, λόγω της ισχυρής ζήτησης μοντέλων όπως τα Qashqai, Kuga και 3008, αντίστοιχα.
Το 2019, το Volkswagen Tiguan, ανέβηκε στις πωλήσεις κατά 4% και πέρασε το Qashqai της Nissan, παίρνοντας το προβάδισμα της κατηγορίας. Το Peugeot 3008 ήταν τρίτο.