ΕΠΙΣΤΗΜΗ-LIFE

H Google θέλει να μπλοκάρει τα «μπισκοτάκια» τρίτων

Εικόνα του άρθρου H Google θέλει να μπλοκάρει τα «μπισκοτάκια» τρίτων
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Κύριος Τύπος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 09/01/2024, 21:19
ΕΠΙΣΤΗΜΗ-LIFE

Η Google έχει αρχίσει να δοκιμάζει αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες μπορούν να παρακολουθούν τους χρήστες στο διαδίκτυο.

Μια νέα λειτουργία στο πρόγραμμα περιήγησης Chrome απενεργοποιεί τα cookies τρίτων - μικρά αρχεία που αποθηκεύονται στη συσκευή σας για τη συλλογή αναλυτικών δεδομένων, την εξατομίκευση των διαδικτυακών διαφημίσεων και την παρακολούθηση της περιήγησης.

Αρχικά θα είναι διαθέσιμη στο 1% των παγκόσμιων χρηστών, δηλαδή σε περίπου 30 εκατομμύρια ανθρώπους, αν και ορισμένοι διαφημιζόμενοι λένε ότι θα πληγούν από το μπλοκάρισμα.

Το Chrome της Google είναι το πιο δημοφιλές πρόγραμμα περιήγησης στο διαδίκτυο στον κόσμο. Ανταγωνιστές όπως ο Safari της Apple και ο Mozilla Firefox - που αντιπροσωπεύουν πολύ μικρότερη κίνηση στο διαδίκτυο - περιλαμβάνουν ήδη επιλογές για τον αποκλεισμό των cookies τρίτων.

Η Google αναφέρει ότι οι χρήστες που θα επιλέγονται τυχαία θα ερωτώνται αν θέλουν να «περιηγηθούν με περισσότερη ιδιωτικότητα».

Ο αντιπρόεδρος της Google, Anthony Chavez, έγραψε σε ανάρτηση στο blog: «Λαμβάνουμε μια υπεύθυνη προσέγγιση για τη σταδιακή κατάργηση των cookies τρίτων στο Chrome. Εάν ένας ιστότοπος δεν λειτουργεί χωρίς τα cookies τρίτων και το Chrome παρατηρήσει ότι έχετε προβλήματα... θα σας ζητήσουμε να τα ενεργοποιήσετε προσωρινά εκ νέου για τον συγκεκριμένο ιστότοπο».

Η Google λέει ότι εργάζεται για να κάνει το διαδίκτυο πιο ιδιωτικό, όμως για πολλούς ιστότοπους, τα cookies αποτελούν ζωτικό μέρος πώλησης διαφήμισης από την οποία και εξαρτώνται.

Για ορισμένους αυτή η διαφήμιση μπορεί να φαίνεται ενοχλητική. Πολλοί άνθρωποι έχουν βιώσει την εμπειρία να επισκέπτονται έναν ιστότοπο ή να πραγματοποιούν μια αγορά και στη συνέχεια να εμφανίζονται σχετικές διαφημίσεις σε όλους τους ιστότοπους που επισκέπτονται.

Τα cookies μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την καταγραφή διαφόρων ειδών δεδομένων σχετικά με τους χρήστες, όπως:

  • τι κάνετε στον ιστότοπο
  • πού βρίσκεστε στον κόσμο
  • ποια συσκευή χρησιμοποιείτε
  • πού πηγαίνετε στο διαδίκτυο στη συνέχεια

Πρώτη αντίδραση

«Η λύση της Google, το Chrome Privacy Sandbox, το οποίο λειτουργεί μόνο σε ένα πρόγραμμα περιήγησης Chrome, πιθανότατα δεν ωφελεί κανέναν άλλον εκτός από την Google», δήλωσε ο Phil Duffield, αντιπρόεδρος της The Trade Desk στο Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία λειτουργεί μια πλατφόρμα για εταιρείες που αγοράζουν διαφημίσεις στο διαδίκτυο.

«Η προστασία της ιδιωτικής ζωής των καταναλωτών στο διαδίκτυο, δεν χρειάζεται να σημαίνει ότι δυσκολεύει τους εκδότες να κερδίζουν έσοδα».

Ο εποπτικός φορέας ανταγωνισμού του Ηνωμένου Βασιλείου, η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών, μπορεί να μπλοκάρει τα σχέδια της Google, εάν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι θα βλάψουν άλλες επιχειρήσεις.

Με πληροφορίες από BBC



ΕΤΙΚΕΤΕΣ
ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back