ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Η Εγνατία, τα προϊόντα της και η… «μελλοντολογία» για τα διόδια

Εικόνα του άρθρου Η Εγνατία, τα προϊόντα της και η… «μελλοντολογία» για τα διόδια
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 02/06/2022, 17:03
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

H διοίκηση της Εγνατίας οδού ήρθε στα Γιάννενα, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, προκειμένου να προωθήσει εμπορικά το EgnatiaPass, τον πομποδέκτη με τον οποίο περνούν οι οδηγοί με εξ αποστάσεως πληρωμή των διοδίων.

Αυτή η επίσκεψη και συνέντευξη Τύπου του προέδρου Γιώργου Κωνσταντόπουλου και του διευθύνοντα συμβούλου Κωνσταντίνου Κουτσούκου, έγινε σε μια χρονική συγκυρία που η Εγνατία εκχωρείται σε ιδιώτη.

Ο κ. Κωνσταντόπουλος παραίνεσε τους οδηγούς της Ηπείρου να προτιμήσουν το ηλεκτρονικό πάσο της Εγνατίας οδού, εκτιμώντας ότι «όλοι οι οδηγοί της Ηπείρου θα προτιμήσουν το egnatiapass», καθώς «πληρώνετε το μισό από ό,τι πληρώνετε στα υπόλοιπα διόδια».

Εύλογα λοιπόν, έγιναν ερωτήσεις (δύο από τον Τύπο Ιωαννίνων) σχετικά με το αν το κόστος του χιλιομέτρου θα αυξηθεί, άρα θα αλλάξει και το καθεστώς του EgnatiaPass και αν τα εκπτωτικά του προγράμματα θα ισχύουν και αργότερα, υπό το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς.

Ο κ. Κωνσταντόπουλος απέφυγε να απαντήσει ευθέως, αν δηλαδή η Εγνατία θα συνεχίσει να είναι «οικονομικά συμφέρουσα». Αντίθετα, κατέφυγε σε γενικολογίες λέγοντας ότι «ξεπεράσαμε την απραξία στην Εγνατία οδό ΑΕ» και επανέλαβε τις διευκολύνσεις όπως η εξοικονόμηση χρόνου και η διαλειτουργικότητα. «Το τι θα γίνει δεν μπορούμε να το ξέρουμε» είπε, αλλά λίγο μετά σημείωσε ότι αν αλλάξει κάτι «μπορεί να αλλάξει στην τιμολογιακή πολιτική, στα διόδια. Δεν έχει να κάνει με το προϊόν που σας παρουσιάζουμε σήμερα, το EgnatiaPass».

Βέβαια, το EgnatiaPass είναι ένας τρόπος πληρωμής διοδίων και ο κ. Κωνσταντόπουλος δεν ρωτήθηκε αν θα αλλάξει ο πομποδέκτης, αλλά αν θα αλλάξει η χρέωση…

Επίσης, ενώ αρχικά έσπευσε να «προγνώσει» τη διάδοση του πομποδέκτη στην Ήπειρο λόγω φθηνότερου κόστους, αργότερα θυμήθηκε το «νόμο της αγοράς» λέγοντας μεταξύ άλλων  «Κανένας δεν παίρνει τον πομποδέκτη εφ’ όρου ζωής (…) αν τους συμφέρει συνεχίζουνε μαζί μας, αν δεν τους συμφέρει πάνε σε κάποιον άλλο πομποδέκτη».

Τέλος, πρόσθεσε και το… προφανές, ότι «η συνεργασία με τους άλλους αυτοκινητοδρόμους θα συνεχιστεί», κάτι που ωστόσο ισχύει με το καθεστώς διαλειτουργικότητας, αφού δύο χρόνια πριν υπουργείο και παραχωρησιούχοι κατάφεραν να βρούνε σημείο συμφωνίας, μετά από πολλά χρόνια που αρνούνταν με διάφορες δικαιολογίες να δεχθούν από κοινού τους πομποδέκτες.  

Ο κ. Κουτσούκος ήταν πιο σαφής από τον κ. Κωνσταντόπουλο, λέγοντας ότι δεν υπάρχει λόγος να μην συνεχίσουν τα εκπτωτικά προγράμματα του EgnatiaPass, υπό την έννοια ότι και άλλοι παραχωρησιούχοι προσφέρουν τέτοια προγράμματα.

Ο κ. Κωνσταντόπουλος συνέχισε να αοριστολογεί και να θεωρεί «μελλοντολογία» ζητήματα που αφορούν άμεσα το σύστημα διέλευσης, όταν ρωτήθηκε αν το σύστημα θα είναι συμβατό και με τη διάδοχη κατάσταση, αυτή των «ηλεκτρονικών διοδίων», με τον διαγωνισμό που είναι σε εξέλιξη. Επανέλαβε και πάλι το ίδιο επιχείρημα ότι «εμείς σας παρουσιάζουμε κάτι που υπάρχει σήμερα, όχι για να το χρησιμοποιήσετε το 2030 ή το 2035». Βέβαια, το Υπουργείο Μεταφορών (σημειώνεται ότι ο κ. Κωνσταντόπουλος είχε θητεύσει βουλευτής της ΝΔ στην Πιερία, καθώς και υφυπουργός…) φιλοδοξεί να έχει ολοκληρώσει τον σχετικό διαγωνισμό μέσα στο 2022 και να εφαρμόσει το νέο σύστημα μέχρι τις αρχές του 2025.

Όχι το 2030 ή το 2035…

Και πάλι ο κ. Κουτσούκος ήταν πιο ψύχραιμος, λέγοντας ότι η αναλογική χρέωση στην πράξη εφαρμόζεται σήμερα -κάτι που είναι ακριβές- αλλά εφαρμόζεται σε ένα ποσοστό και όχι στο 100%. Ισχυρίστηκε πάντως ότι οι περισσότεροι σταθμοί διοδίων κάνουν το σύστημα «πιο δίκαιο», ειδικά μεταξύ ενδιάμεσων αποστάσεων.

Κατά τα λοιπά, ο κ. Κωνσταντόπουλος παραδέχτηκε ότι «υπάρχουν ελλείψεις» στην περιοχή της Ηπείρου, είπε ότι «έπεσε έξω ο εργολάβος» για τους ΣΕΑ (τους παρόδιους σταθμούς) και ο κ. Κουτσούκος τόνισε ξανά ότι το θέμα των κάθετων αξόνων (που δεν υπάρχουν στην Ήπειρο) αφορά το σχεδιασμό 20ετίας και όχι τη σημερινή διοίκηση. Έχει δίκιο εν μέρει, αλλά η διοίκηση της Εγνατίας δεν έρχεται και πολύ συχνά στα Γιάννενα…

Σε ό,τι αφορά το EgantiaPass καθαυτό, παρέχει δύο εκπτωτικά προγράμματα, που αμφότερα μειώνουν το κόστος διελεύσεων και μπορούν να αποδειχθούν πολύ χρήσιμα σε εργαζόμενους-ες και επαγγελματίες που χρησιμοποιούν καθημερινά την Εγνατία.

Περισσότερες και αναλυτικές πληροφορίες υπάρχουν εδώ

Σημειώνεται ότι το EgnatiaPass έχει 114.500 συνδρομητές-τριες με αύξηση 100% μέσα σε 4 μήνες. Οι 1.693 συνδρομές έχουν γίνει στον σταθμό Παμβώτιδας. 

Ο συνεχώς αυξανόμενος αριθμών συνδρομητών-τριων, που δικαιολογείται εν μέρει γιατί η Εγνατία ήταν ο τελευταίος δρόμος που απέκτησε epass, θα είναι και μια ακόμα «προίκα» για το διάδοχο ιδιοκτησιακό καθεστώς, εκτός φυσικά από μια τεράστια διευκόλυνση, για τους οδηγούς.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back