Συντακτης: κύριος Τύπος
Δημοσιευση: 3-03-2021, 11:41
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Από την πρώτη μέρα λειτουργίας της η Alfa Romeo κατάφερε να δημιουργήσει έναν μύθο στο χώρο της αυτοκίνησης. Τα θρυλικά μοντέλα της κατέκτησαν τις καρδιές εκατομμυρίων ανθρώπων με τις ιδιαίτερες μηχανολογικές καινοτομίες, αλλά και με τον ξεχωριστό σχεδιασμό τους.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1950, ο Orazio Satta Puliga επικεφαλής της μάρκας από το 1951, αναζητούσε έναν νέο κινητήρα που θα έκανε την διαφορά. Η Giulietta της εποχής που θα έκανε το ντεμπούτο της στους δρόμους έπρεπε να είχε ένα αντάξιο της κινητήριο σύνολο.

Έτσι το 1954, η παρουσίαση της πανέμορφης Giulietta συνοδευόταν από την παρουσίαση ενός νέου κινητήρα, ο οποίος παράλληλα με τα πρωτοποριακά χαρακτηριστικά διέθετε και μια πολύ όμορφη εμφάνιση, στοιχείο που η μάρκα θα επαναλάμβανε και στο μέλλον με κινητήρες όπως ο «boxer» και ο «V6 busso». 


Ο νέος τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας κάτω από το καπό της είχε χωρητικότητα 1.290 κ.εκ. και πήρε το προσωνύμιο «bialbero» από την ύπαρξη των δύο εκκεντροφόρων επικεφαλής. Αυτή βέβαια δεν ήταν η μόνη καινοτομία του, αφού το μπλοκ και η κεφαλή ήταν κατασκευασμένα από κράμα αλουμίνιου και χιτώνια από χάλυβα. Τέλος, ο στροφαλοφόρος άξονας ήταν σφυρήλατος. Η συνολική απόδοση ήταν 53 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ. και 8,5 kgm ροπής στις 3.000 σ.α.λ., αλλά ο ίδιος κινητήρας στο μέλλον θα έφτανε έως και τους 100 ίππους στις 6.500 σ.α.λ.

Ο κινητήρας αργότερα θα εφοδίαζε επιτυχημένα μοντέλα, όπως την Giulia, την 2000 GTV, την 75 και την Spider.

Το 1994, ο «bialbero» πέρασε στην ιστορία μετά από 40 χρόνια ένδοξης πορείας. Η φιλοσοφία όμως της Alfa Romeo είχε ριζώσει και ήταν αυτή που συνδύαζε την μηχανολογική αρτιότητα με την αισθητική τελειότητα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ



200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
Εγνατία πίσω