Oikonomou pisoi
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η ακτινογραφία της Φόρμουλα Ένα

Εικόνα του άρθρου Η ακτινογραφία της Φόρμουλα Ένα
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Πατέλης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 23/03/2018, 18:19
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Την Κυριακή 25 Μαρτίου θα είναι μια μέρα γιορτής για τους απανταχού φιλάθλους της Φόρμουλα Ένα στις 08:10 ώρα Ελλάδας, όπου «ανοίγει η αυλαία» του πρωταθλήματος για το 2018. 

Σχεδόν τέσσερις μήνες μετά την ολοκλήρωση της περυσινής σεζόν, ομάδες και οδηγοί θα πάρουν θέση στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης, για το πρώτο από τα 21 γκραν πρι του φετινού «μαραθωνίου», ο οποίος θα δοκιμάσει τις αντοχές τους, αλλά και αυτές των μονοθεσίων τους. 

Η ευχή όλων των φιλάθλων είναι το νέο πρωτάθλημα να είναι συναρπαστικό και οι τίτλοι να κριθούν στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, προκειμένου το ενδιαφέρον τους να διατηρηθεί αμείωτο έως τις 25 Νοεμβρίου, όταν θα διεξαχθεί το τελευταίο γκραν πρι της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι.


ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ

Η Mercedes αρχίζει τη σεζόν με στόχο να υπερασπιστεί τους τίτλους που κατέκτησε πέρυσι στους οδηγούς (με τον Λιούις Χάμιλτον) και τους κατασκευαστές, με τις υπόλοιπες ομάδες να επιδιώκουν να την... γκρεμίσουν από το «θρόνο» της. 

Παρότι οι καιρικές συνθήκες περιόρισαν τη... δράση στο πρώτο τετραήμερο στη Βαρκελώνη, η γερμανική ομάδα έδειξε στις δοκιμές εξέλιξης που έλαβαν χώρα στην Ισπανία ότι και φέτος θα είναι πρωταγωνιστής. Και αυτό γιατί τα «ασημένια βέλη» «έγραψαν» τα περισσότερα χιλιόμετρα στη Βαρκελώνη, αφού κάλυψαν 1.040 γύρους, ήτοι 4.841 χιλιόμετρα, ενώ ακολούθησε η Ferrari με 929 γύρους (4.324 χιλιόμετρα). 

Οι αποστάσεις που διανύουν τα μονοθέσια των ομάδων αποτελούν έναν ισχυρό δείκτη για την αξιοπιστία τους, όπερ σημαίνει ότι οι δύο προαναφερθείσες ομάδες θα δώσουν «μάχη» για τους τίτλους. 

Επιπλέον, η «σκουντερία» σημείωσε και τον καλύτερο χρόνο στις δοκιμές της Βαρκελώνης. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ σημείωσε επίδοση 1:17.182 με τη νέα, εξαιρετικά μαλακή γόμα (hypersoft) της Pirelli, ενώ οι «κόκκινοι» είχαν και τον δεύτερο καλύτερο χρόνο των χειμερινών δοκιμών, αφού ο Κίμι Ραϊκόνεν με τη hypersoft γόμα «γύρισε» την πίστα της Βαρκελώνης σε 1:17.221 (σ.σ. ο Φινλανδός είχε σημειώσει τον καλύτερο χρόνο στις περυσινές δοκιμές στη Βαρκελώνη με την πολύ μαλακή γόμα με 1:18.634). Βέβαια, υπάρχουν πολλές άγνωστες παράμετροι για τους συγκεκριμένους χρόνους, όπως το φορτίο καυσίμου και το «στήσιμο» του κάθε μονοθεσίου την ώρα που σημειώθηκαν οι εν λόγω επιδόσεις, ωστόσο αυτές αφήνουν να εννοηθεί ότι το φετινό αυτοκίνητο της Ferrari... πετάει. 

Γρήγορη έδειξε ότι θα είναι και η Red Bull, καθώς ο Ντάνιελ Ρικιάρντο με τη hypersoft γόμα σημείωσε την τέταρτη καλύτερη επίδοση στις δοκιμές της Βαρκελώνης με 1:18.047. Εφόσον επιβεβαιωθεί αυτό το «σενάριο», οι τρεις καλύτερες ομάδες του 2017 θα δώσουν και φέτος «μάχη» για τους τίτλους.

Σε ό,τι αφορά τις ομάδες και τους παρόχους μονάδων ισχύος, η McLaren έβαλε τέλος στη συνεργασία της με τη Honda και σύναψε συμφωνία με τη Renault, κίνηση που «έπεισε» τον Φερνάντο Αλόνσο να ανανεώσει με την ομάδα και για το 2018. 

Επίσης, η Toro Rosso «χώρισε» με τη Renault -επιτρέποντας στη McLaren να ολοκληρώσει τη δική της συμφωνία με τη γαλλική εταιρεία- και έφτασε σε συμφωνία με τη Honda. 

Στο πλαίσιο των περίπλοκων διαπραγματεύσεων, η Red Bull συμφώνησε να δανείσει τον οδηγό της Toro Rosso, Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ, στην εργοστασιακή ομάδα της Renault. Μάλιστα, ο Ισπανός «έτρεξε» για λογαριασμό της γαλλικής ομάδας στους τελευταίους τέσσερις αγώνες του 2017. 

Τέλος, η Sauber ανανέωσε τη συνεργασία της με τη Ferrari και, μάλιστα, θα χρησιμοποιεί την τελευταία «έκδοση» του κινητήρα της ιταλικής εταιρείας, αφού η ελβετική ομάδα «έτρεχε» πέρυσι με μονάδες ισχύος προδιαγραφών 2016.


ΟΙ ΟΔΗΓΟΙ

Αναφορικά με τους οδηγούς, οι αλλαγές στις ομάδες ήταν περιορισμένες, καθώς οι «μεγάλοι» διατήρησαν τα περυσινά δίδυμα των «πιλότων» τους. Ο Φελίπε Μάσα αποχώρησε από την ενεργό δράση στο τέλος του 2017 και τη θέση του στη Williams πήρε ο Ρώσος Σεργκέι Σιρότκιν, ο οποίος θα κάνει το αγωνιστικό ντεμπούτο του στη Φόρμουλα Ένα. 

Η Toro Rosso θα αρχίσει το 2018 με τους οδηγούς, με τους οποίους τελείωσε την περυσινή σεζόν, δηλαδή τον Γάλλο Πιέρ Γκασλί και τον Νεοζηλανδό Μπρέντον Χάρτλεϊ, καθώς στην έναρξη του 2017 οι «πιλότοι» της ήταν ο Ισπανός Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ και ο Ρώσος Ντανιίλ Κβιάτ. 

Τέλος, ο Μονεγάσκος Σαρλ Λεκλέρκ θα κάνει το αγωνιστικό ντεμπούτο του στη Φόρμουλα Ένα με τη Sauber, στην οποία θα πάρει τη θέση του Γερμανού Πασκάλ Βερλάιν.

Όλο το πρόγραμμα της νέας σεζόν μπορείτε να το δείτε εδώ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back