Η πτήση Ιωάννινα-Ηράκλειο έχει καταντήσει σχεδόν… δισκοπότηρο για το γιαννιώτικο τουριστικό entourage και ταυτόχρονα, μια φρούδα υπόσχεση από φορείς, πολιτικούς κ.α.
Στην εφημερίδα της ΕΕ υπάρχει η ανακοίνωση της Επιτροπής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του συμβουλίου σχετικά με κοινούς κανόνες εκμετάλλευσης των αεροπορικών γραμμών στην κοινότητα υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας σε τακτικές αεροπορικές γραμμές.
Εκεί λοιπόν, υπάρχουν οκτώ τέτοιες αεροπορικές συνδέσεις, οι «άγονες» όπως χαρακτηρίζονται, οι οποίες θα επιδοτηθούν για να συσταθούν.
Μαντέψτε ποια απουσιάσει: Το Ιωάννινα-Ηράκλειο.
Και όμως, μόλις πριν από λίγο καιρό, ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης, ο οποίος συνδύαζε το υπηρεσιακό και το κομματικό καθήκον στην επίσκεψή του στα Γιάννενα, υποσχόταν στον περιφερειάρχη Αλέκο Καχριμάνη ότι ο ΕΟΤ «θα στηρίξει» το αίτημα. Δεν πήγε και πολύ καλά αυτή η υπόθεση.
Πριν από δύο εβδομάδες περίπου, ο βουλευτής Ιωαννίνων της ΝΔ Σταύρος Καλογιάννης, κάνοντας απολογισμό της δράσης του, ανέφερε μεταξύ άλλων παρεμβάσεις του στην ΑΠΑ και στον πρώην υπουργό Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή για το θέμα. Έλεγε ότι «στην τελική ευθεία έχει εισέλθει η αεροπορική σύνδεση Ιωαννίνων-Ηρακλείου, καθώς ολοκληρώθηκε η μελέτη για την ένταξή της σε καθεστώς παροχής δημόσιας υπηρεσίας».
Προφανώς, οι εταιρίες δεν «γοητεύτηκαν», ούτε αυτή τη φορά. Είναι η τρίτη που η πτήση δεν συμπεριλαμβάνεται στο διαγωνισμό ή δεν προτιμάται από τις αεροπορικές γραμμές. Το ιδιωτικό μονοπώλιο στις αεροπορικές συνδέσεις των Ιωαννίνων και οι αντιθέσεις στα συμφέροντα δύο συγκεκριμένων εταιριών, δεν συμπεριλαμβάνουν τη συγκεκριμένη σύνδεση στα ενδιαφέροντά τους.
Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι και ο πρόεδρος της Βουλής Κώστας Τασούλας διαβεβαίωνε ότι «το Υπουργείο Υποδομών αντιμετωπίζει θετικά τη σύνδεση» και εκτιμούσε, λανθασμένα όπως αποδείχθηκε από τις εξελίξεις, ότι «εφόσον η διαδικασία εξελιχθεί ομαλά, η έναρξη της νέας γραμμής παροχής ΥΔΥ Ιωάννινα-Ηράκλειο εκτιμάται ότι θα λάβει χώρα τον Μάιο του 2023».