Λυκ πίσω
ΕΛΛΑΔΑ

Το φιάσκο της Αττικής οδού και ο Συνήγορος του Καταναλωτή

Εικόνα του άρθρου Το φιάσκο της Αττικής οδού και ο Συνήγορος του Καταναλωτή
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 26/09/2023, 21:46
ΕΛΛΑΔΑ

Θυμάστε το φιάσκο του εγκλωβισμού χιλιάδων οδηγών στην Αττική οδό, κατά τη χιονόπτωση του Ιανουαρίου του 2022;

Μια από τις άμεσες εξελίξεις που ακολούθησαν, ήταν η ανακοίνωση αποζημίωσης 2.000 ευρώ για κάθε εγκλωβισμένο όχημα στις 24 Ιανουαρίου 2022. Την αποζημίωση όρισε η κυβέρνηση, υπό το βάρος της κατακραυγής για την αδυναμία εταιρίας και υπηρεσιών να εξασφαλίσουν την κίνηση των πολιτών, μέσα στην ίδια την πρωτεύουσα.

Τον Απρίλιο του 2022 είχαν υποβληθεί 12.000 αιτήσεις αποζημίωσης. Ωστόσο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «Καθημερινής», μόλις οι 3.500 αιτήσεις ικανοποιήθηκαν, καθότι απέδειξαν ότι βρίσκονταν όντως στην Αττική οδό, τη συγκεκριμένη ημέρα.

Η εταιρία είχε χρησιμοποιήσει εξωτερικό σύμβουλο, τη Deloitte, σύμφωνα με το ρεπορτάζ. Οι αιτούντες-ουσες καλούνταν να αποδείξουν την ώρα εισόδου και εξόδου, με αποδείξεις διοδίων, με συνομιλίες με εκπροσώπους της εταιρίας και με έως τρεις φωτογραφίες από τη μέρα που εγκλωβίστηκαν, ή και κάποιο άλλο στοιχείο που θα μπορούσε να υποστηρίξει το αίτημά τους.

Τον Ιανουάριο του 2023, πολλοί-ες περίμεναν ακόμα δικαίωση. Επρόκειτο και για ανθρώπους που επέλεξαν να μην λάβουν τα 2.000 ευρώ, διεκδικώντας μεγαλύτερη αποζημίωση δια της νομικής οδού-η είσπραξη της αποζημίωσης προϋπέθετε παραίτηση από περαιτέρω νομικές ενέργειες.

Σήμερα, 26 Σεπτεμβρίου 2023, ο Συνήγορος του Καταναλωτή δημοσίευσε την έκθεση πεπραγμένων του 2022.

Εκεί, η υπόθεση «εξόριστοι στην Αττική οδό» έχει εκτενή αναφορά, καθώς ο Συνήγορος αναφέρει ότι δέχθηκε πολλές καταγγελίες.

«Για την καταβολή της αποζημίωσης, η εταιρεία ζήτησε από τους καταναλωτές την προσκόμιση συγκεκριμένων αποδείξεων, όπως φωτογραφίες με χρονικό προσδιορισμό λήψης, απ’ όπου να προκύπτει ο αριθμός κυκλοφορίας των οχημάτων τους, καθώς και στοιχεία του χρόνου εξόδου των οχημάτων από τον αυτοκινητόδρομο, παρότι τα στοιχεία αυτά δεν ζητούνταν στην ειδική πλατφόρμα που είχε δημιουργήσει η εταιρεία για την απευθείας καταχώρηση σχετικών αποζημιωτικών αιτημάτων», τονίζει.

Κατόπιν, η  Αρχή προέβη σε έγγραφη πρόταση προς την εταιρεία, κρίνοντας ότι η εκ των υστέρων αξίωση αποδεικτικών στοιχείων ήταν καταχρηστική, συμπληρώνοντας ότι «το είδος των οποίων, μάλιστα, αυθαίρετα εκείνη προσδιόριζε και που, επιπλέον, δεν ήταν πρόσφορο να προσκομιστούν, τη στιγμή που σε πολλές περιπτώσεις οι καταναλωτές προσκόμισαν διαφορετικού είδους, αλλά ισοδύναμης αποδεικτικής αξίας στοιχεία, όπως στιγμιότυπα από Google Μaps Timeline με την κίνηση των οχημάτων τους, στιγμιότυπα οθόνης των κινητών τους τηλεφώνων με τις κλήσεις προς αριθμούς έκτακτης ανάγκης και με ανταλλαγή μηνυμάτων με οικεία τους πρόσωπα, κ.λπ., απ’ όπου με ευκολία μπορούσε να διαπιστωθεί ο χρόνος παραμονής εντός του αυτοκινητόδρομου, σε συνδυασμό και με τις αποδείξεις πληρωμής διοδίων τελών».

Κατόπιν της διαμεσολάβησης του Συνηγόρου του Καταναλωτή στις σχετικές υποθέσεις, η εταιρία τελικά κατέβαλε αποζημιώσεις.

Επέμεινε πάντως ότι «τα στοιχεία που προσκόμισαν οι καταναλωτές προς απόδειξη του εγκλωβισμού τους δεν ήταν επαρκή και διατυπώνοντας, επιπλέον, τον ισχυρισμό ότι, παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες, πολλοί οδηγοί δεν έφεραν αντιολισθητικές αλυσίδες επί των οχημάτων τους ως προληπτικό μέτρο».

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Μαννι πισω dodoni back Ντοτη3