Συντακτης: Γιώργος Πατέλης
Δημοσιευση: 12-01-2018, 11:40
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ-ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Το Facebook ανακοίνωσε χθες Πέμπτη σαρωτικές αλλαγές στον τρόπο παρουσίασης των δημοσιεύσεων, βίντεο και φωτογραφιών που τα περισσότερα από δύο δισεκατομμύρια μέλη του θα βλέπουν πιο συχνά, δίνοντας προτεραιότητα στις αναρτήσεις και τα σχόλια των φίλων και των οικογενειών τους, υποβαθμίζοντας εκείνες των επιχειρήσεων και των μέσων ενημέρωσης.

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη αλλαγή που κάνει μετά από πολλά χρόνια το Facebook στην εμφάνιση του περιεχομένου που αναμένεται να δουν οι χρήστες του κοινωνικού δικτύου. 

Έτσι από τις επόμενες εβδομάδες, στο news feed των χρηστών θα εμφανίζονται λιγότερα viral βίντεο και ειδησεογραφικά άρθρα που αναρτούν οι εταιρείες μέσων ενημέρωσης. Αντ’ αυτού, το Facebook θα προωθεί δημοσιεύσεις φίλων -για παράδειγμα, μια φωτογραφία κατοικίδιου ή μια ενημέρωση κατάστασης που πολλοί από αυτούς έχουν σχολιάσει ή αρέσει.

Οι αλλαγές αποσκοπούν στη μεγιστοποίηση του περιεχομένου με «ουσιαστική αλληλεπίδραση», ανέφερε σε συνέντευξη ο Mark Zuckerberg, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. Το κοινωνικό δίκτυο θέλει να μειώσει αυτό που ο Ζούκερμπεργκ ονομάζει «παθητικό περιεχόμενο» -βίντεο και άρθρα που απαιτούν περισσότερα από τον θεατή από να κάθεται απλώς να παρακολουθεί ή να διαβάζει- έτσι ώστε ο χρόνος του, που δαπανά στον ιστότοπο, να είναι χρήσιμος.

Ωστόσο οι αλλαγές θέτουν μια σειρά ερωτημάτων για το αν, για παράδειγμα, οι άνθρωποι καταλήξουν να βλέπουν περισσότερο περιεχόμενο που ενισχύει τις δικές τους ιδεολογικές απόψεις και αλληλεπιδρούν συχνά με δημοσιεύσεις και βίντεο που αντικατοπτρίζουν παρόμοιες απόψεις των φίλων ή της οικογένειάς τους. Ακόμα και ψευδείς ειδήσεις μπορούν να εξαπλωθούν. Αν, δηλαδή, κάποιος συγγενής ή φίλος αναρτήσει έναν σύνδεσμο με ένα ανακριβές άρθρο το οποίο σχολιάζεται ευρέως, αυτή η ανάρτηση θα τύχει ευρείας δημοσιότητας.

«Πρόκειται ασφαλώς για μια σημαντική αλλαγή. Θα επηρεάσει πολύ τους εκδοτικούς οργανισμούς, καθώς θα βλέπουμε πλέον πολύ λιγότερες ειδήσεις τους να ξεπηδούν στο news feed μας», δήλωσε η Λάουρα Χάζαρντ Όουεν του Εργαστηρίου Δημοσιογραφίας Νίμαν του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ. Πρόσθεσε όμως ότι δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο σε τι είδους συζητήσεις θα δίνουν προτεραιότητα στο μέλλον οι τροποποιημένοι αλγόριθμοι του Facebook.

Στο ίδιο μήκος κύματος, αναφέρει το Euronews, και ο Γκάμπριελ Καν από τη Σχολή Επικοινωνίας και Δημοσιογραφίας Άνενμπεργκ του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας, οποίος δήλωσε ότι η ανακοίνωση του Ζάκερμπεργκ «αποτελεί ξεκάθαρη παραδοχή» πως το Facebook διαθέτει σημαντική δύναμη επηρεασμού της υγείας της κοινωνίας. Προειδοποίησε επίσης ότι οι αλλαγές και οι νέες προτεραιότητες μπορεί τελικά να φέρουν ακόμη μεγαλύτερη διαστρέβλωση στην ενημέρωση των χρηστών. «Πρέπει να υπάρξει δημόσιος διάλογος για τις αξίες που θα εφαρμοσθούν στο νέο αλγόριθμο του Facebook» τόνισε.

Πηγή: New York Times, Euronews

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα