Oikonomou pisoi
ΕΛΛΑΔΑ

Ενδοκυβερνητικές διαφωνίες για το σύστημα διορισμών

Εικόνα του άρθρου Ενδοκυβερνητικές διαφωνίες για το σύστημα διορισμών
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 18/01/2019, 15:19
ΕΛΛΑΔΑ

Το νέο σύστημα διορισμών που εισηγήθηκε και ψήφισε το Υπουργείο Παιδείας, με το συνδυασμό προσοντολογίου-προϋπηρεσίας (και που η ΝΔ δεν δεσμεύεται να το εφαρμόσει), δεν προκαλεί μόνο μαζικές αντιδράσεις στους εκπαιδευτικούς, αλλά και εντός του κυβερνητικού σχήματος.

Ο βουλευτής Πρέβεζας Κώστας Μπάρκας αρνήθηκε να στηρίξει την τροπολογία για τη μοριοδότηση των προσόντων, λέγοντας στην κατακλείδα της τοποθέτησής του: «Είναι πολύ σημαντικό να συνεχίσουμε να προστατεύουμε την ισχύ του πτυχίου, να μη φέρουμε, είτε ακούσια είτε από την πίσω πόρτα, νεοφιλελεύθερες λογικές που διασπούν το ενιαίο πτυχίο, που αμφισβητούν τα επαγγελματικά δικαιώματα αυτού, που μετατρέπουν τελικά τον απόφοιτο σε έναν κυνηγό τυπικών και μη τυπικών προσόντων. Για όλους αυτούς τους λόγους, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, δυσκολεύομαι πολύ να υπερασπιστώ την εν λόγω τροπολογία».

Πρόσθεσε ωστόσο ότι «αναγνωρίζεται η κυβερνητική προσπάθεια να στηριχθεί το δημόσιο πανεπιστήμιο. Πρέπει να λάβουμε υπ’ όψιν ότι στην Ελλάδα παρέχεται υψηλού επιπέδου γνώση σε όλες τις βαθμίδες και ότι στην Ελλάδα έχει παραχθεί ένα υψηλού επιπέδου επιστημονικό προσωπικό το οποίο πρέπει και απαιτούμε να μείνει στη χώρα. Από την άλλη, όμως, πρέπει να αναγνωριστεί και η προσπάθεια χιλιάδων αναπληρωτών που επέλεξαν να μπουν στον εργασιακό βίο, καταλαμβάνοντας θέσεις αναπληρωτή δασκάλου και καθηγητή, στήριξαν το δημόσιο σχολείο όλα αυτά τα χρόνια και δεν συνέχισαν τις σπουδές τους, είτε γιατί δεν ήθελαν είτε γιατί δεν μπορούσαν».

Ο βουλευτής Ιωαννίνων Γιάννης Στέφος, εκπαιδευτικός, στάθηκε κάπου στη μέση, προτείνοντας αλλαγές στη μοριοδότηση του βασικού πτυχίου.

«Το βασικό πτυχίο αποτελεί το βασικό εχέγγυο για την επαγγελματική και παιδαγωγική επάρκεια του κάθε υποψηφίου προς διορισμό και οφείλει να έχει μεγαλύτερη βαρύτητα» τόνισε και πρόσθεσε ότι έτσι, εξισορροπείται η σπουδαιότητα του πτυχίου σε σχέση με τα μεταπτυχιακά, «τα οποία αν και αδιαμφισβήτητα αποτελούν πρόσθετο τυπικό προσόν, δεν έχουν όμως όλοι τη δυνατότητα να τα παρακολουθήσουν».

Πρότεινε επίσης την κατάργηση της μοριοδότησης των σεμιναρίων, με τη λογική ότι «πολλά από αυτά έγιναν για την προσέλκυση ‘πελατείας’ χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο».

Τέλος, η υφυπουργός Παιδείας Μερόπη Τζούφη, στην εισήγησή της, είπε μεταξύ άλλων: «Μετά από 10 χρόνια αδιοριστίας παρουσιάζουμε ένα νέο τριετές σχέδιο διορισμού 15.000 μόνιμων εκπαιδευτικών, Ειδικού Επιστημονικού και Βοηθητικού Προσωπικού, με στόχο τη σταθεροποίηση του εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά και με ακόμη 600 εκπαιδευτικών που είναι οι επιτυχόντες και μη διορισθέντες από τον ΑΣΕΠ 2008».

Πρόσθεσε ακόμα ότι «δίνουμε προτεραιότητα στον πολύπαθο τομέα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης» και ότι «μοριοδοτούμε κάθε παιδί στην οικογένεια», «κάνουμε αποδεκτό το αίτημα να μοριοδοτείται η αναπηρία πάνω από 50% με έναν συντελεστή ο οποίος θα πολλαπλασιάζεται με το βαθμό λειτουργικής ανικανότητας, ανεξάρτητα από το υποκείμενο νόσημα».




ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back