ΕΛΛΑΔΑ

Ένα ντοκιμαντέρ για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας οδού

Εικόνα του άρθρου Ένα ντοκιμαντέρ για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας οδού
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 23/01/2018, 15:32
ΕΛΛΑΔΑ

Η Εγνατία ήταν ο πρώτος μεγάλος, ασφαλής και άνετος οδικός άξονας που ολοκληρώθηκε στην Ελλάδα, πολύ αργότερα από τη στιγμή που τέτοιοι δρόμοι θα έπρεπε να παρέχονται στους πολίτες. Δυστυχώς, τα παραδείγματα των παραχωρήσεων δρόμων σε ιδιωτικά συμφέροντα, που έχουν μετατρέψει ένα ταξίδι σε… χρηματική επένδυση και μάλιστα ακριβή, τείνουν να επαναληφθούν με την Εγνατία οδό, που οδεύει ολοταχώς προς ιδιωτικοποίηση.  Σαν να μη φτάνει αυτό, λίγο πριν ιδιωτικοποιηθεί, η Εγνατία επιβάλλει νέα διόδια, ξοδεύοντας και άλλα χρήματα, ενώ υποτίθεται ότι στο τέλος του 2018 θα έχουν αντικατασταθεί από το «αναλογικό σύστημα», που υπό συνθήκες ιδιωτικοποίησης, αναμένεται να επιβαρύνει περισσότερο τους πολίτες.

Ο Σύλλογος Εργαζομένων της Εγνατία Οδός Α.Ε. (ΣΕΤΕΟ), ο οποίος επανειλημμένα έχει θέσει διάφορα ζητήματα που δεν λαμβάνουν καθαρές απαντήσεις από τους κυβερνώντες, δημιούργησε ένα ντοκιμαντέρ ενάντια στη σχεδιαζόμενη από το ΤΑΙΠΕΔ παραχώρηση.

Το ντοκιμαντέρ αναφέρεται στο ιστορικό της κατασκευής της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων με δημόσιους, εθνικούς και ευρωπαϊκούς, πόρους καθώς και στην μετέπειτα εκτέλεση των εργασιών συντήρησης και λειτουργίας του εκτεταμένου δικτύου αυτοκινητοδρόμων μέσω δημόσιων συμβάσεων χρηματοδοτούμενων πλέον αποκλειστικά από τα έσοδα διοδίων, χωρίς επιβάρυνση του δημόσιου προϋπολογισμού. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, στο ντοκιμαντέρ «εξηγείται ο παντελώς λανθασμένος σχεδιασμός του ΤΑΙΠΕΔ και των συμβούλων του, για μακροχρόνια παραχώρηση μιας ήδη κατασκευασμένης υποδομής που δεν απαιτεί οποιαδήποτε ιδιωτική επένδυση, τη στιγμή μάλιστα που, βάσει οικονομικών μελετών και δημοσιοποιημένων στοιχείων, με την παρούσα διαχείριση η εκμετάλλευση της υποδομής μπορεί να αποφέρει στο Ελληνικό Δημόσιο κέρδη της τάξης των 5 Δισεκατομμυρίων Ευρώ στα επόμενα 35 χρόνια». Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στα διόδια: «Ενώ με την παρούσα διαχείριση διατηρείται το ύψος των διοδίων της Εγνατίας Οδού σε προσιτό και κοινωνικά αποδεκτό επίπεδο της τάξης των 3 λεπτών ανά χιλιόμετρο, με τη σχεδιαζόμενη παραχώρηση θα υπερδιπλασιαστεί στα 6,5-7 λεπτά ανά χιλιόμετρο, όπως είναι στις λοιπές παραχωρήσεις».

Το ντοκιμαντέρ του ΣΕΤΕΟ, σε παραγωγή της Infowar Productions, είναι το ακόλουθο:




ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
dodoni back