Συντακτης: Βαρβάρα Αγγέλη
Δημοσιευση: 19-09-2020, 10:11
ΡΕΤΡΟ

Μετά την Απελευθέρωση, τα Γιάννενα προσδοκούν τον εξευρωπαϊσμό τους. Παρά τις αντικειμενικά δύσκολες συνθήκες, η πόλη προσπαθεί να βάλει τις βάσεις για τον εξηλεκτρισμό της, για την ύδρευση και για δημόσια υγιεινή. Την ίδια ώρα, η αγορά της πόλης προσπαθεί κι αυτή να δείξει ένα πιο… πολιτισμένο πρόσωπο.

Ιδίως μετά τη δεκαετία του ’20, διάφορα μικρά καταστήματα πουλάνε είδη όπως φορέματα εκ Παρισίων, καπέλα για άντρες και γυναίκες, μαντίλια, αρώματα.

Μία από τις πρώτες ιδιαίτερες (για την εποχή εκείνη) επιχειρήσεις που άνοιξαν στα Γιάννενα, ήταν το αρωματοποιείο και αρωματοπωλείο του Αθανάσιου Κυριαζή. Το γεμάτο αρώματα μαγαζί του Κυριαζή είχε αρχικά τη βάση του σε ένα κτίριο απέναντι από το Ρολόι. Επόμενη «στάση» ήταν η οδός Ανεξαρτησίας και τέλος η οδός Λόρδου Βύρωνος.

Αν σας αρέσει ο Τύπος, μπορείτε να τον στηρίξετε με μια συνδρομή, εδώ:

Ο Αθανάσιος Κυριαζής έμαθε τα μυστικά του φαρμακοτρίφτη στη Ρουμανία, όπου είχε πάει από 14 ετών, αφήνοντας πίσω την οικογένειά του στο Ζαγόρι. Επιστρέφοντας στα Γιάννενα, μετά την Απελευθέρωση, άνοιξε το μαγαζί, φτιάχνοντας κολόνιες και λοσιόν κι όχι μόνο για τους Γιαννιώτες και τις Γιαννιώτισσες. Σε διαφήμιση της δεκαετία τους ’20, το κατάστημα, που τότε είχε την ονομασία «Le Muguet» (Ο κρίνος), αναφερόταν ως «φαρμακεμπορείον και μυροπωλείον».

Η αρωματοποιία Κυριαζή ήταν μία από τις τοπικές επιχειρήσεις που είχαν διακριθεί στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης τη δεκαετία του ’30: «ΧΙΙΙ Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης.  Χρυσούν μετάλλιον στην αρωματοποιία Αθ. Κυριαζή διά τα εκλεκτά προϊόντα της. Έτος 1938».

Σε δημοσίευμα της εφημερίδας «Πρωινός Λόγος» το 1960, η αρωματοποιία παραμένει σταθερή αξία στην αγορά. «Οι βιτρίνες του καταστήματος είναι πληθωρικά γεμισμένες από ποικίλα είδη… Εκείνο που δίδει ξεχωριστό γνώρισμα στο μαγαζί αυτό είναι το άρωμα. Από παντού ξεχύνεται μια μεθυστική μυρωδιά. Η δύναμη του αρώματος μας λέγει ο κ Κυριαζής προέρχεται από την αγνότητά του και ως εκ τούτου μεταδίδει εις όλα εδώ μέσα τα είδη την ευωδιά του» αναφέρει ο συντάκτης του δημοσιεύματος. Το δημοσίευμα κάνει λόγο για μια επιχείρηση που «χρησιμοποιεί ως πρώτας ύλας τα προϊόντα της ηπειρωτικής γης και που διαφημίζει τα Γιάννενα αισθητικώς, τουριστικώς και εκπολιτιστικώς».

Το κατάστημα ως αρωματοποιία συνέχισε την πορεία του μέχρι και τις αρχές της δεκαετίας του ’80 (υπό τη διεύθυνση του γιου του Αθ. Κυριαζή, του Κίμωνα), όταν πια τα εισαγόμενα προϊόντα άρχισαν να κατακτούν και την ελληνική αγορά. Σήμερα, η επιχείρηση λειτουργεί με άλλη μορφή υπό τη διεύθυνση της κόρης του Κ. Κυριαζή.

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
kaissa 2