Συντακτης: κύριος Τύπος
Δημοσιευση: 6-11-2016, 20:14
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το δικαίωμα στους τοπικούς εμπορικούς συλλόγους σε συνεργασία με τις περιφέρειες να διαχειρίζονται ελεύθερα τις εκπτωτικές περιόδους ζητά η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ).

«Οι διαπιστώσεις, ύστερα από τρία χρόνια εφαρμογής του μέτρου δείχνουν αναποτελεσματικότητα. Η γενικότερη εικόνα που προκύπτει είναι ότι οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν φαίνεται να βοηθούν τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις αναφορικά με τα επίπεδα των πωλήσεων. 

Τα αποτελέσματα των περιοδικών ερευνών της συνομοσπονδίας αμφισβητούν πλέον την παραδοσιακή αντίληψη ότι οι εκπτώσεις λειτουργούν ενισχυτικά στον τζίρο των επιχειρήσεων. Λόγω της γενικότερης οικονομικής δυσχέρειας και της έλλειψης ρευστότητας, οι εκπτώσεις φαίνεται ότι πλέον παύουν να αποτελούν από μόνες τους κινητήριο δύναμη της αγοραστικής κίνησης» αναφέρει ανακοίνωση της ΕΣΕΕ.

Επίσης, από την έρευνα της ΕΣΕΕ προκύπτει ότι ο μικρός τζίρος της Κυριακής φαίνεται ότι «απορροφά» εκείνο των προηγούμενων και επόμενων ημερών, αφού τα διαθέσιμα χρήματα των καταναλωτών είναι περιορισμένα.


ΠΕΝΙΧΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Συμπερασματικά για την ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο του Νοεμβρίου προκύπτει ότι το ποσοστό εκείνων που οι πωλήσεις τους κινήθηκαν σε «καλύτερα» επίπεδα μειώνονται μεταξύ των δύο περιόδων, ενώ αντίστοιχα ενισχύεται κατά πολύ το ποσοστό εκείνων που δήλωσαν ότι οι πωλήσεις κινήθηκαν σε «χειρότερα» επίπεδα.

«Η πλειονότητα του εμπορικού κόσμου δεν συμφωνεί με το μέτρο των ενδιάμεσων εκπτώσεων και αυτό είναι ένα εύρημα που επαναλαμβάνεται με σταθερό περίπου ποσοστό της τάξεως του 60%, σε όλες τις περιοδικές έρευνες που έχει διεξάγει η ΕΣΕΕ τα τελευταία 2 χρόνια», όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση.

ΜΙΚΡΟΤΕΡΕΣ ΟΙ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ

Επίσης, κατά τη διάρκεια των ενδιάμεσων εκπτώσεων φαίνεται ότι το ύψος του ποσοστού της έκπτωσης κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα από τις παραδοσιακές περιόδους των θερινών και χειμερινών εκπτώσεων. Το μεγαλύτερο κομμάτι των επιχειρήσεων επιλέγει να διαμορφώνει το επίπεδο των εκπτώσεων μεταξύ 11% και 20% και εν συνεχεία μεταξύ 21% και 30%, ενώ δεν φαίνεται να προτιμούνται από τους επιχειρηματίες οι εκπτώσεις του 40%, κάτι που είναι λογικό καθώς βρίσκονται στην αρχή της χειμερινής «σεζόν».


ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΙΣ ΚΥΡΙΑΚΕΣ

Σχετικά με την εφαρμογή του μέτρου της λειτουργίας των καταστημάτων την Κυριακή, βασική διαπίστωση η οποία φαίνεται να επαναλαμβάνεται ως εύρημα σε κάθε ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο είναι ότι σταθερά υψηλό παραμένει το ποσοστό των επιχειρηματιών που δηλώνουν ότι το άνοιγμα μίας ακόμα Κυριακής δεν επηρεάζει τον τζίρο της αντίστοιχης εκπτωτικής περιόδου. Δηλαδή, ο μικρός τζίρος της Κυριακής φαίνεται ότι «απορροφά» εκείνο των προηγούμενων και επόμενων ημερών, αφού τα διαθέσιμα χρήματα των καταναλωτών είναι περιορισμένα.

Η αναλυτική έρευνα του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ σε μεγάλο δείγμα εμπορικών επιχειρήσεων λιανικής με τα επικαιροποιημένα αποτελέσματα για το 2016 θα ολοκληρωθεί στις 11 Νοεμβρίου, ώστε να αναλυθούν τα στοιχεία σύμφωνα με τα οποία θα επανεξεταστούν οι προτάσεις για βελτιωτικές αλλαγές στο μέτρο των «μίνι» εκπτώσεων.

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
kaissa 2