Στα Γιάννενα ενώνονται δύο από τους μεγαλύτερους αυτοκινητόδρομους της Ελλάδας: η Εγνατία και η Ιόνια οδός. Μόνο και μόνο η συνάντηση αυτή καλλιεργεί μεγάλες προσδοκίες για την ανάπτυξη της περιοχής –αν και οι δρόμοι από μόνοι τους δεν αρκούν για την ανάπτυξη, χρειάζονται και αναπτυξιακές πολιτικές.
Θα περίμενε κανείς βέβαια ότι το αντάμωμα δύο αυτοκινητόδρομων θα ήταν πιο εντυπωσιακό. Στην περίπτωσή μας, ενός κακού χίλια μύρια έπονται.. Αυτή τη στιγμή οι τοπικές αρχές αντί να σχεδιάζουν εντατικά και να υλοποιούν αναπτυξιακές πολιτικές, αναλαμβάνουν τον ρόλο του… τροχονόμου. Προσπαθούν να βρουν πώς θα λειτουργήσει καλύτερα η Ιόνια οδός και συγκεκριμένα η είσοδος στην πόλη των Ιωαννίνων, με βάση τα δεδομένα που έχουν στα χέρια τους.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Εγνατίας οδού, τα Γιάννενα έπρεπε να έχουν τρεις εισόδους, αλλά έχουν μιάμιση –τον σημερινό κόμβο και τον ημικόμβο του Κουτσελιού. Προβλεπόταν και ένας κόμβος ακόμη μετά τον βασικό κόμβο (με κατεύθυνση προς Ηγουμενίτσα), αλλά δεν έγινε ποτέ. Τόσο αυτός ο κόμβος όσο και ο κόμβος του Κουτσελιού δεν ολοκληρώθηκαν λόγω απουσίας των συνδετήριων οδών με την πόλη (π.χ. επέκταση της οδού Γεννηματά). Και έρχεται τώρα η Ιόνια οδός με τον ανισόπεδο κόμβο της στο ύψος της Κοσμηράς να «κουμπώσει» στην Εγνατία. Εκ των πραγμάτων τον κυκλοφοριακό φόρτο προς Γιάννενα θα τον «σηκώσει» και πάλι ο κόμβος της Εγνατίας με τα φανάρια. Δεν θα είναι εύκολα τα πράγματα ελλείψει άλλων εισόδων στην πόλη.
Η λύση που προτείνουν οι τοπικοί φορείς, μετά την πρόσφατη σύσκεψη που είχαν με πρωτοβουλία του περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέκου Καχριμάνη, είναι να τελειώνει η Ιόνια οδός νωρίτερα για όσους κινούνται προς Γιάννενα, Κακαβιά, Ζαγόρι και Κόνιτσα. Να υπάρξει δηλαδή διοχέτευση της κίνησης από τον κόμβο του Αβγού, στα 20 χλμ. από την πόλη των Ιωαννίνων, με χρήση της σημερινής εθνικής οδού, όπου -ας μην το ξεχνάμε-δραστηριοποιούνται πολλές επιχειρήσεις.
Είναι όμως αυτή η λύση η κατάλληλη; Ναι, θα μπορούσε να είναι, αν η έξοδος αυτή συνοδευόταν από διαπλάτυνση του τμήματος αυτού της εθνικής οδού. Ένα έργο που το Τεχνικό Επιμελητήριο Ηπείρου έχει προτείνει εδώ και πολλά χρόνια λόγω της επικινδυνότητας του δρόμου. Ποτέ όμως δεν μπήκε σοβαρά σε καμία ατζέντα διεκδικήσεων ή υλοποίησης οδικών έργων –και δεν μπαίνει ούτε και σήμερα.