dodoni back
ΗΠΕΙΡΟΣ

Εγχώριος τουρισμός: Ένας στους δέκα, στην Ήπειρο

Εικόνα του άρθρου Εγχώριος τουρισμός: Ένας στους δέκα, στην Ήπειρο
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 03/07/2024, 08:49
ΗΠΕΙΡΟΣ

Το Ινστιτούτο ΣΕΤΕ αποτύπωσε τα στοιχεία και χαρακτηριστικά του «εγχώριου τουρίστα» στην Ελλάδα.

Η Ήπειρος απορροφά περίπου το 10% αυτής της κίνησης, μια αντιστοιχία που «συμφωνεί» με τη γενική κατάταξη της περιοχής στην τουριστική κίνηση και τα δεδομένα όριά της.

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας είναι ότι το βασικότερο όχημα μετακίνησης είναι το αυτοκίνητο, εξ ου και οι πιο δημοφιλείς προορισμοί, είναι οι εύκολα προσβάσιμοι με το αυτοκίνητο. Είναι επίσης και πιο οικονομικοί, από ό,τι το οδικό ταξίδι προς την Ήπειρο…

Ενδιαφέρον έχει επίσης ο τρόπος με τον οποίο ενημερώνονται οι ταξιδιώτες, για να οργανώσουν το ταξίδι:

Το ίντερνετ είναι βασικό «εργαλείο», με το 65% των ταξιδιωτών να το χρησιμοποιούν για ταξίδια στο εξωτερικό και το 57% για ταξίδια εντός της χώρας.

Ο κοινωνικός κύκλος είναι η δεύτερη πιο δημοφιλής πηγή ενημέρωσης, με το 31% των ταξιδιωτών να βασίζονται σε αυτή την πηγή για τα ταξίδια εξωτερικού και το 36% για του εσωτερικού.

Τα ταξιδιωτικά γραφεία και πρακτορεία επίσης παίζουν σημαντικό ρόλο, ιδιαίτερα για ταξίδια στο εξωτερικό (17%) σε σύγκριση με το εσωτερικό (8%).

Είναι ενδιαφέρον ότι το 8% των ταξιδιωτών που ταξιδεύουν στο εξωτερικό και το 19 % αυτών που ταξιδεύουν εντός της χώρας δεν χρησιμοποίησαν κάποια συγκεκριμένη πηγή ενημέρωσης για την οργάνωση του ταξιδιού τους.

Εντυπωσιακή είναι η χαμηλή θέση της τηλεόρασης (εκπομπές και διαφημίσεις) που αποτελεί πηγή ενημέρωσης για το 6% των ταξιδιωτών στο εξωτερικό και για το 4% αυτών στο εσωτερικό.

Οι διαφημίσεις (αφίσες, φυλλάδια κλπ.) χρησιμοποιούνται από το 5 % των ταξιδιωτών στο εξωτερικό και από το 3% στο εσωτερικό. Οι εφημερίδες και τα περιοδικά αποτελούν πηγή ενημέρωσης για το 5% των ταξιδιωτών στο εξωτερικό και το 2% στο εσωτερικό ενώ το ραδιόφωνο χρησιμοποιείται από το 4% των ταξιδιωτών στο εξωτερικό και το 1% αυτών στο εσωτερικό.

Τέλος, ένα μικρό ποσοστό των ταξιδιωτών αναφέρει ότι χρησιμοποιεί άλλες πηγές ενημέρωσης.

Όσον αγορά τις πιο δημοφιλείς δραστηριότητες τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό είναι το καλό φαγητό και ποτό, με ποσοστά 64% και 57% αντίστοιχα. Η χαλάρωση και η ξεκούραση ακολουθούν, στο εσωτερικό, με ποσοστό 62%, σε σύγκριση με το 23% στο εξωτερικό. Οι επισκέψεις σε αξιοθέατα είναι πιο δημοφιλείς στο εξωτερικό με ποσοστό 61% ενώ στο εσωτερικό το ποσοστό είναι μόλις 17%.

Οι επισκέψεις σε μουσεία και εκθέσεις είναι επίσης πιο συχνές στο εξωτερικό με ποσοστό 45% ενώ στο εσωτερικό το ποσοστό είναι 9%.

Αντίστροφα, πιο δημοφιλής δραστηριότητα είναι η περιήγηση στη φύση, στο εσωτερικό με ποσοστό 36%, σε σύγκριση με το 13% στο εξωτερικό.



ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3