dodoni back
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

ΕΕ: Επιβολή δασμών στην Κίνα; Μια δύσκολη εξίσωση

Εικόνα του άρθρου ΕΕ: Επιβολή δασμών στην Κίνα; Μια δύσκολη εξίσωση
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Κύριος Τύπος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 03/07/2024, 12:47
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οι χώρες της ΕΕ αμφιταλαντεύονται σχετικά με το αν θα υποστηρίξουν πρόσθετους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής, γεγονός που αναδεικνύει την πρόκληση των Βρυξελλών να οικοδομήσουν υποστήριξη για τη μεγαλύτερη εμπορική τους υπόθεση, καθώς το Πεκίνο απειλεί με εκτεταμένα αντίποινα.

Η Γερμανία, της οποίας οι αυτοκινητοβιομηχανίες πραγματοποίησαν το ένα τρίτο των πωλήσεών τους πέρυσι στην Κίνα, θέλει να σταματήσουν οι δασμοί, σύμφωνα με κυβερνητική πηγή, ενώ η Γαλλία ήταν από τους πιο σταθερούς υποστηρικτές, αναφέρει το Reuters.

Το θέμα θα τεθεί στα μέλη σε συμβουλευτική ψηφοφορία τις επόμενες εβδομάδες, το πρώτο επίσημο τεστ υποστήριξης σε μια υπόθεση ορόσημο για την Επιτροπή. Η ΕΕ ξεκίνησε την έρευνα χωρίς καταγγελία από τη βιομηχανία, την πρώτη εμπορική υπόθεση αυτού του είδους.

Η ΕΕ πρόκειται να επιβεβαιώσει την Πέμπτη προσωρινούς δασμούς έως και 37,6% σε κινεζικές μάρκες όπως η BYD, η Geely και η SAIC, καθώς και σε μοντέλα κινεζικής κατασκευής της Tesla, της BMW και άλλων δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Τα μέλη της ΕΕ θα ψηφίσουν επίσης τον Οκτώβριο εάν η Επιτροπή προτείνει πολυετείς δασμούς στο τέλος της έρευνάς της.

Η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία, με 40% του πληθυσμού της ΕΕ, έχουν δηλώσει ότι θα υποστηρίξουν τους δασμούς."Η Ευρώπη πρέπει να υπερασπιστεί τον εαυτό της εάν οι εταιρείες μας υποστούν ζημιά και δεν ανταγωνίζονται με ίσους όρους", δήλωσε το υπουργείο Οικονομίας της Ισπανίας.

Ωστόσο, η Τσεχική Δημοκρατία, η Ελλάδα, η Ιρλανδία και η Πολωνία εξακολουθούν να συζητούν το θέμα, δήλωσαν επίσημες και κυβερνητικές πηγές στο ειδησεογραφικό πρακτορείο, ενώ το Βέλγιο έχει υπηρεσιακή κυβέρνηση και οι Ολλανδοί απέκτησαν κυβέρνηση μόλις αυτή την εβδομάδα.

Η Γερμανία έχει τονίσει την ανάγκη για μια λύση με διαπραγμάτευση με το Πεκίνο. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της δήλωσαν ότι οι δασμοί είναι η λάθος προσέγγιση, με τις αρνητικές επιπτώσεις να υπερτερούν των όποιων οφελών.

Η αύξηση του κόστους των ηλεκτροκίνητων οχημάτων για τους καταναλωτές υπονομεύει τον στόχο της ΕΕ να είναι ουδέτερη ως προς τον άνθρακα έως το 2050, λένε οι αντίπαλοι. Η Tesla έχει δηλώσει ότι θα αυξήσει τις τιμές.

Τα αντίποινα του Πεκίνου θα μπορούσαν να επιφέρουν επιπλέον δασμούς στις εξαγωγές κονιάκ, χοιρινού κρέατος ή πολυτελών αυτοκινήτων της ΕΕ.

Η Επιτροπή λέει ότι οι δασμοί είναι απαραίτητοι για να αντιμετωπιστούν τα φθηνά δάνεια, η γη και οι πρώτες ύλες και άλλες επιδοτήσεις και ότι ο στόχος είναι ίσοι όροι ανταγωνισμού και όχι ο αποκλεισμός των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως είναι πιθανό να κάνει ο σχεδιαζόμενος δασμός 100% των Ηνωμένων Πολιτειών.

Οι δασμοί θα μπορούσαν επίσης να δώσουν στην ΕΕ μοχλό πίεσης στις διαπραγματεύσεις με το Πεκίνο και να ωθήσουν τους παραγωγούς να κατασκευάζουν αυτοκίνητα στην ΕΕ.

Με πληροφορίες από Reuters


ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ