Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 27-05-2020, 09:08
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Δεν είναι η πρώτη φορά που το Υπουργείο Παιδείας δείχνει να μην μπορεί να χειριστεί καταστάσεις. Ετούτη τη φορά όμως, με δική του συνυπευθυνότητα (όχι αποκλειστική), δημιουργήθηκε θέμα με την εξεταστική στα πανεπιστήμια.

Εξ ου και η «απολογία» του υπουργείου, που προσπαθεί να δικαιολογηθεί για τις καθυστερήσεις στην παράδοση των συγγραμμάτων με έναν «πεντάλογο» που διένειμε στα ΜΜΕ.

Καταρχάς, ο τρόπος διενέργειας της εξεταστικής είναι υπόθεση των τμημάτων. Ακόμα και όταν τα Υπουργεία Παιδείας ξεχνάνε το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων, όπως έχουν κάνει επανειλημμένα, διαχρονικά και ανεξαρτήτως πολιτικής τοποθέτησής τους, το λόγο έχουν τα ιδρύματα.

Ωστόσο, το υπουργείο δεν τα κατάφερε καθόλου καλά στους χρόνους, πρόβλημα που, μαζί με τις διοικητικές πράξεις, το έχει συσσωρευμένο αυτή του πολιτική ηγεσία. Δυο εβδομάδες πριν ξεκινήσει η εξεταστική, τα βιβλία δεν είναι ακόμα στα χέρια των φοιτητών. Το υπουργείο ρίχνει την ευθύνη στους εκδοτικούς οίκους, οι εκδοτικοί οίκοι (εμμέσως) στις μεταφορικές.

Ενώ λοιπόν οι φοιτητές και οι φοιτήτριες περιμένουν, το υπουργείο πέφτει σε αντιφάσεις, στις ίδιες του τις ανακοινώσεις. Ενώ αρχικά λέει ότι δεν έχει καθυστερήσει η διανομή των συγγραμμάτων, στο δεύτερο σημείο της ανακοίνωσής του λέει ουσιαστικά ότι… έχει καθυστερήσει, λόγω της πανδημίας, των κλειστών καταστημάτων κ.λπ.

Η απόφαση της 20ης Μαΐου για το άνοιγμα των πανεπιστημίων αντιμετωπίστηκε με σκεπτικισμό από τα ιδρύματα. Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων στην τελευταία απόφαση συγκλήτου ξεκαθάρισε ότι «η μαζική παρουσία των φοιτητών στο Πανεπιστήμιο και στις πόλεις των Ιωαννίνων, Άρτας, Πρέβεζας και Ηγουμενίτσας, υπό τις συνθήκες που ισχύουν, περικλείουν δύο σοβαρούς κινδύνους την πιθανότητα δημιουργίας εστιών μόλυνσης και διάδοσης του ιού εντός των πανεπιστημιακών χώρων και την ενδεχόμενη ακύρωση κάθε περαιτέρω λειτουργίας του Πανεπιστημίου με επιπτώσεις που πιθανώς επηρεάζουν και την εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου».

Αποφάσισε επίσης, να γίνουν εξ αποστάσεως οι εξετάσεις, ακόμα και εργαστήρια-κλινικές ασκήσεις, εφόσον αυτό είναι εφικτό. Επίσης, το ίδρυμα είχε ζητήσει περισσότερα χρήματα για να μπορέσει να προμηθευτεί τα μέσα προστασίας για την ενδεχόμενη επιστροφή των φοιτητών, αίτημα, που όπως όλα τα οικονομικής φύσης, έμεινε στο «συρτάρι».

Το ενδιαφέρον είναι ότι και οι εκδοτικοί οίκοι ρίχνουν την ευθύνη στο υπουρργείο, λέγοντας ότι αυτοί μεν έχουν στείλει τα συγγράμματα, αλλά και ότι κακώς αποφασίστηκε η έναρξη της εξεταστικής πριν από την ημερομηνία παράδοσης, που είναι η 15η Ιουνίου. Ωστόσο, στα μέσα Ιουνίου η εξεταστική μπορεί να έχει ήδη ξεκινήσει (όχι μόνο σε συνθήκες πανδημίας).

Φαίνεται ότι αφενός του υπουργείο δεν ρώτησε ποτέ τα πανεπιστήμια για τους πραγματικούς όρους λειτουργίας και τις δυνατότητες που υπάρχουν και δεν υπολόγισε το προφανές, ότι οι εταιρίες ταχυμεταφορών έχουν ιδιαίτερα μεγάλο φόρτο εργασίας. Επίσης, θα μπορούσε να αποφύγει και τον «πεντάλογο» απαντήσεων, γιατί περισσότερο έμπλεξε τα πράγματα, παρά δικαιολογήθηκε…

 

200 λέξεις απομένουν.
  • Τζαναρτι
    Τζαναρτι
    Ακόμη και σε κανονικές συνθήκες .. τα βιβλία αργούν να φθάσουν στους φοιτητές. Απο τότε που η διανομή γίνεται μέσω ιδιωτών και οχι μέσω των πανεπιστημίων ξεκίνησαν οι καθυστερήσεις.
    200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
solidus espa