Oikonomou pisoi
ΜΙΚΡΑ & ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ο αντίλογος

Εικόνα του άρθρου Εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ο αντίλογος
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 07/04/2020, 20:48
ΜΙΚΡΑ & ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Η Ενωτική Αριστερή Παρέμβαση περιγράφει αρκετά.. ενδιαφέροντα σημεία, σε ό,τι αφορά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η οποία προχωράει με διαφορετικές ταχύτητες και αρκετά προβλήματα.

Η ΕΑΠ τονίζει ότι από τη μια υπάρχει ο αγώνας δρόμου για την προμήθεια του απαραίτητου εξοπλισμού (διαβάστε εδώ το αίτημα συλλόγων γονέων των Ιωαννίνων) και από την άλλη «η ηλεκτρονική επιτήρηση της όλης διαδικασίας σε συνδυασμό με τις τελευταίες οδηγίες της ΠΕΔΙΕΚ για λεπτομερή καταγραφή της υλοποίησης του προγράμματος από τους διευθυντές των σχολικών μονάδων».

Η τελευταία, σύμφωνα με την παράταξη, «εγείρει σοβαρά ερωτηματικά για τον εθελοντικό χαρακτήρα, και βάζει στο κάδρο το ζήτημα της αξιολόγησης. Συνάδελφοι καταγγέλλουν ακόμα και απειλές από τους διευθυντές για τη συμπλήρωση των σχετικών αναφορών».

Επίσης, η ΕΑΠ αναφέρει και μερικά... ευτράπελα, όπως η εξ αποστάσεως διδασκαλία των εργαστηριακών μαθημάτων σε ΕΠΑΛ και της… Γυμναστικής.

Κατηγορεί το υπουργείο ότι σκόπιμα δεν ξεκαθαρίζει το πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και τονίζει ότι «εάν η εκπαιδευτική κοινότητα δεν κατανοήσει άμεσα το νέο πλαίσιο στο οποίο καλείται να λειτουργήσει και δεν τοποθετηθεί ανάλογα, πολύ σύντομα η δημόσια εκπαίδευση δεν θα μοιάζει σε τίποτα με την εκπαίδευση στην προ-κορονοϊού εποχή».

Οι απαντήσεις θα έπρεπε να είχαν δοθεί από το υπουργείο πριν καν ξεκινήσει το όλο εγχείρημα της εξΑΕ. Ωστόσο, αν αναζητήσει κανείς κάποιο θεσμοθετημένο πλαίσιο λειτουργίας της εξΑΕ, θα διαπιστώσει απλά ότι δεν υπάρχει. Το μόνο που θα βρει στην ιστοσελίδα του υπουργείου είναι τεχνικές οδηγίες. Εύλογα κανείς θα αναρωτηθεί λοιπόν για ποιο λόγο οι «άριστοι» του υπουργείου παρέλειψαν τη συγκρότηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου συνέχισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην διάρκεια της υγειονομικής κρίσης, με την απαραίτητη επιστημονική τεκμηρίωση και υλικο-τεχνική υποστήριξη. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.

Θεωρεί, με βάσει τα επιστημονικά συγγράμματα περί εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ότι «σχέδιο για πραγματική εξΑΕ δεν πρόκειται να υπάρξει και το όλο εγχείρημα στοιχειοθετεί «εξ αποστάσεως» απάτη. Συνειδητά το υπουργείο προχωρά σε μια άνευ προηγουμένου υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, εμπαίζοντας μαθητές και γονείς, και μεταθέτοντας την ευθύνη της συνέχισης παροχής εκπαιδευτικού έργου αποκλειστικά στους εκπαιδευτικούς».

Τονίζει ότι πρόκειται για «μια ακόμα ιστορία μετάθεσης της συλλογικής-κρατικής ευθύνης στο άτομο αποτελεί η απαίτηση του υπουργείου από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας να προμηθευτεί τον απαραίτητο εξοπλισμό και να αυτο-εκπαιδευτεί στις μεθόδους υλοποίησης της εξΑΕ» και τέλος, επισημαίνει:

«Οποιαδήποτε ηλεκτρονική δραστηριότητα αφήνει ηλεκτρονικά ίχνη. Το υπουργείο διαθέτει όλα τα απαραίτητα στοιχεία που απαιτούνται για την γενική παρακολούθηση του εγχειρήματος της εξΑΕ. Τα στοιχεία αυτά έχουν ανακοινωθεί στον Τύπο από την κ. Κεραμέως. Προς τι λοιπόν το κάλεσμα προς τους εκπαιδευτικούς να υποβάλλουν λεπτομερείς αναφορές για τη συμμετοχή τους σε όλη αυτή τη διαδικασία; Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Οι αναφορές των εκπαιδευτικών δεν εντάσσονται στην παρακολούθηση της προόδου της εξΑΕ, αλλά αποτελούν ένα μέσο εκφοβισμού, που βασικό στόχο έχει τη μετατροπή των εκπαιδευτικών σε υπάκουα ανθρωπάκια και τον εξευτελισμό τους ως επιστήμονες και παιδαγωγούς μέσα από τη συμμετοχή-συνενοχή τους σε μια εξαιρετικά υποβαθμισμένη εκπαιδευτική διαδικασία. Η κατεύθυνση ακύρωσης του εθελοντικού χαρακτήρα του προγράμματος είναι προφανής».

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back