Το δικό του δρόμο σε θέματα διαχείρισης ενέργειας και αστικής κινητικότητας τραβάει ο δήμος Ιωαννιτών, ο οποίος ανακοίνωσε δια του αντιδημάρχου Θανάση Μανταλόβα, την ένταξη δύο προγραμμάτων στο τρέχον ΕΣΠΑ. Πρόκειται ουσιαστικά για την καταγραφή του ενεργειακού «αποτυπώματος» όλης της πόλης, με στόχο να μειωθούν προοδευτικά οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και η βελτίωση της κινητικότητας και της οδικής ασφάλειας σε όλη την πόλη.
Πρακτικά, πρόκειται για δύο προσχέδια, επάνω στα οποία, σε ένα σημαντικό βάθος χρόνου (όχι μόνο σε αυτή τη δημοτική θητεία δηλαδή) και με τρόπους που επιβάλλουν τις συνεργασίες των φορέων, θα δημιουργηθεί η βάση για έργα που θα κάνουν δύο πράγματα:
Αφενός, θα βελτιώσουν την κινητικότητα στην πόλη των Ιωαννίνων, για τους πεζούς πρωταρχικά, για τα Άτομα με Αναπηρία, αλλά και την οδική ασφάλεια και τις συγκοινωνίες. Αφετέρου, σε συνέχεια της υπογραφής από το δήμαρχο Θωμά Μπέγκα του ενεργειακού συμφώνου πριν από επτά μήνες περίπου, τα Γιάννενα θα προσπαθήσουν να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 20% μέχρι το 2020 και κατά 40% το 2030.
«Είναι πολύ σημαντικές και οι δύο δράσεις, όπως σημαντικό είναι το γεγονός ότι έγιναν αποδεκτές οι προτάσεις του δήμου Ιωαννιτών από τη Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Ηπείρου» είπε μεταξύ άλλων ο κ. Μανταλόβας. «Είναι σημαντικό που η πόλη εντάσσει τις τέσσερις μεγάλες πόλεις της Ηπείρου σε αυτές τις δύο δράσεις, αστική κινητικότητα και βιώσιμη ενεργειακή διαχείριση» πρόσθεσε.
Ο αντιδήμαρχος Ιωαννίνων προσπάθησε να δώσει ακριβώς το στίγμα των δύο εγκρίσεων, ότι δηλαδή πρόκειται για προγράμματα, τα οποία θα προϋποθέτουν τις συνέργειες ώστε να βρεθούν τα έργα «εφαρμογής». Αυτό το σκεπτικό άλλωστε διαπερνάει το τρέχον χρηματοδοτικό πακέτο.
«Πρέπει να καταλήξουμε σε ένα χρονικά και χρηματοδοτικά προσδιορισμένο πλαίσιο» κατέληξε ο κ. Μανταλόβας, σημειώνοντας και πάλι την ανάγκη ύπαρξης ολοκληρωμένης στρατηγικής ώστε να μην κατακερματίζονται οι διαθέσιμοι πόροι.