Μέχρι τον Μάρτιο, η Ιόνια οδός πρέπει να είναι λειτουργική (ό,τι κι αν σημαίνει αυτό) ενώ μέχρι τις 31 Αυγούστου πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί πλήρως οι κατασκευές. Η παράδοση στην κυκλοφορία διαφόρων τμημάτων, κατά διαστήματα, είναι λοιπόν μέσα στις… προδιαγραφές.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, οι πληροφορίες θέλουν να παραδίδεται στην κυκλοφορία και το γιαννιώτικο τμήμα Φιλιππιάδα-Πέρδικα (Αβγό) το επόμενο διάστημα, εντός Φεβρουαρίου. Την «κορδέλα» αυτή των εγκαινίων άλλοι θέλουν να τη κόβει ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης και άλλοι ακόμα και ο ίδιος ο πρωθυπουργός. Πέραν των εγκαινίων, υπάρχει όμως ένα οδικό τμήμα, το οποίο από την αρχή φαινόταν ότι θα καθυστερούσε λόγω των καθυστερήσεων που υπήρχαν στις απαλλοτριώσεις. Πρόκειται για το κομμάτι από το Αβγό μέχρι τα Γιάννενα. Εκτιμάται ότι αυτό το κομμάτι δεν θα είναι έτοιμο μέχρι τον Μάρτιο.
Όταν δε, παραδοθεί στην κυκλοφορία, θα φανεί στην πράξη πόσο δύσκολο θα είναι να μπει κανείς στην πόλη των Ιωαννίνων - με το δεδομένο ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος θα λειτουργήσει αναπτυξιακά (περισσότερες μετακινήσεις, περισσότεροι χρήστες). Μια πόλη λοιπόν που θα έχει δύο αυτοκινητόδρομους και μία είσοδο: τον απαράδεκτο και επικίνδυνο κόμβο της Εγνατίας οδού. Η Ιόνια οδός καταλήγει επί της Εγνατίας οδού, στο ύψος της Κοσμηράς, όπου κατασκευάζεται ήδη κόμβος. Όλοι όσοι κατευθύνονται στην πόλη των Ιωαννίνων, θα βγαίνουν στην Εγνατία και μετά από λίγο (μια απόσταση 3-3,5 χλμ.) θα καταλήγουν στον κόμβο της Πεδινής, με τα φανάρια και τις λοιπές «πατέντες». Ο ιδιότυπος αυτός κόμβος δηλαδή θα δέχεται την κίνηση τόσο από την Εγνατία όσο και από την Ιόνια οδό, αλλά και από την εθνική οδό Ιωαννίνων-Αθηνών. Όσον αφορά δε την εθνική οδό, αυτή θα δέχεται κίνηση και από την έξοδο της Ιόνιας που θα υπάρχει στο Αβγό. Οι οδηγοί δηλαδή που κινούνται επί της Ιόνιας οδού θα έχουν δύο επιλογές εξόδου: Ή το Αβγό ή την Εγνατία. Ανεξαρτήτως επιλογής, όλοι τους θα «τερματίζουν» στον κόμβο της Εγνατίας. Ακριβώς… Σε αυτόν τον κόμβο όπου ο χρόνος σταματά ιδίως την καλοκαιρινή περίοδο και το μποτιλιάρισμα είναι δεδομένο. Σε αυτόν τον κόμβο που έχει στοιχίσει ήδη σε ανθρώπινες ζωές.
Δεδομένου δε ότι η επέκταση της Ιόνιας οδού μέχρι την Κακαβιά είναι ένας σχεδιασμός που δεν πρόκειται να υλοποιηθεί τουλάχιστον τα επόμενα χρόνια, η εξεύρεση και η εφαρμογή ορθών συγκοινωνιακών λύσεων στην επίμαχη περιοχή αποτελεί μονόδρομο. Κατά καιρούς, πολλοί φορείς έχουν ζητήσει την ανακατασκευή του κόμβου της Εγνατίας, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ηπείρου, από την πλευρά του, έχει προτείνει προ πολλού την κατασκευή κόμβου στην περιοχή του λατομείου Κατσικά, όπως και τη διαπλάτυνση του τμήματος της εθνικής οδού από το Αβγό μέχρι τα Γιάννενα. Καμία ενέργεια όμως δεν προχώρησε…