Συντακτης: κύριος Τύπος
Δημοσιευση: 8-04-2019, 14:05
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

H νέα προσθήκη στη γκάμα των compact SUV είναι το VW T-Cross. Πρόκειται για ένα μοντέλο που έχει όλα τα χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων που σχεδιάσθηκαν για να κινούνται και εκτός των ασφάλτινων διαδρομών.

Είναι υπερυψωμένο από το έδαφος, αλλά δεν φέρει σύστημα τετρακίνησης σε καμία έκδοση γιατί απευθύνεται κυρίως στους οδηγούς που κινούνται στο αστικό περιβάλλον.

Είναι μικρότερο σε διαστάσεις από το SUV T- Roc και βασίζεται στο πάτωμα και τα μηχανικά μέρη του VW Polo.

Το μήκος του VW T-Cross είναι 4,11 μ. , μεγαλύτερο κατά 55 χιλ. από το Polo. Η μεταξύ τους διαφορά είναι περισσότερο εμφανής σε ότι αφορά το ύψος των δύο μοντέλων, το T-Cross φτάνει τα 1.584 χιλ., το Polo δεν ξεπερνά τα 1.446 χιλ. Το μεταξόνιο των 2.551 χιλιοστών είναι πολύ μεγάλο αναλογικά με το εξωτερικό μήκος VW T-Cross.

Όπως διαπιστώθηκε κατά την διάρκεια της πανελλήνιας παρουσίασης στην Εύβοια, το νέο compact SUV, παρέχει μεγάλους χώρους. Ειδικότερα, αναφέρθηκε στη παρουσίαση ότι το μεταβλητό πλαίσιο MQB, επέτρεψε τη μετατόπιση του εμπρός άξονα αρκετά πιο μπροστά, ώστε να προκύψει ένα μεγάλο μεταξόνιο και να δημιουργηθεί περισσότερος χώρος στο εσωτερικό. Το πορτμπαγκάζ είναι προσαρμόσιμο, η πίσω σειρά καθισμάτων μετακινείται κατά μήκος σε 14 εκατ.

Η αποθηκευτική ικανότητα είναι από 347 έως 417 λίτρα, με κανονική ρεζέρβα.

Οι πλάτες των πίσω καθισμάτων είναι διαιρούμενες (60:40) ή αναδιπλώνονται πλήρως. Σε αυτή την περίπτωση δημιουργείται μια εντελώς επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης προσφέροντας 1.243 λίτρα (με κανονική ρεζέρβα) και δυνατότητα φόρτωσης π.χ. ποδηλάτων και σανίδων surf. Η αναδιπλούμενη πλάτη του καθίσματος συνοδηγού προσφέρει επιπρόσθετη πρακτικότητα.

Τα ψηλά τοποθετημένα καθίσματα, στα 597 χιλ. τα εμπρός και στα 652 χιλ. τα πίσω, συμβάλουν στη καλύτερη ορατότητα.

Εξοπλισμός

Επίσης, ανακοινώθηκε ότι προσφέρει υψηλά επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Ειδικότερα, η γκάμα των συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας στη βασική έκδοση του T-Cross περιλαμβάνει:

  • - Σύστημα παρακολούθησης περιβάλλοντος χώρου (Front Assist) με λειτουργία αναγνώρισης πεζών (Pedestrian Monitoring) και ποδηλάτων με αυτόνομη πέδηση (City Emergency Brake), η προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Assist), η κλήση έκτακτης ανάγκης, η υποβοήθηση εκκίνησης σε δρόμους με κλίση (Hill Start Assist).
  • - Ακόμα, το σύστημα προστασίας επιβατών (σε κρίσιμες καταστάσεις προεντείνει τις ζώνες ασφαλείας, αυξάνει την πίεση των φρένων και αφήνει ένα μικρό κενό στα παράθυρα και στην ηλιοροφή), το σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου (Blind Spot Detection), η αναγνώριση κόπωσης οδηγού (Driver Alert System), το σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, και το πλήρως αυτοματοποιημένο cruise control.
  • - Επιπλέον αυτών, το Hill Start Assist (υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφορικό δρόμο) και το Adaptive Cruise Control που ρυθμίζει την απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, σε συνδυασμό με την επιθυμητή ταχύτητα, για πιο άνετη οδήγηση.

Τέλος, το προαιρετικό Light Assist ρυθμίζει και εναλλάσσει αυτόματα τα μεγάλα φώτα (η γνωστή μεγάλη «σκάλα») των προβολέων ανάλογα με την κίνηση στους δρόμους.


Πρώτη δοκιμή

Η πρώτη δοκιμή στην Ελλάδα έγινε με την έκδοση που φέρει τον γνωστό βενζινοκινητήρα 1.000 κ.εκ. Η τρικύλινδρη μονάδα αποδίδει 95 ίππους είτε 115 ίππους. Η δοκιμή έγινε με την έκδοση των 95 ίππων. Όπως διαπιστώθηκε, το μοτέρ παρέχει ικανοποιητική ποσότητα ενέργειας, η οποία καλύπτει τις ανάγκες κίνησης στην πόλη και στον αυτοκινητόδρομο. 


Κινητήρες-επιδόσεις

Οι επιδόσεις είναι ανάλογες της ισχύος και της ροπής που αποδίδει το μοτέρ. Ο κατασκευαστής ανακοίνωσε 0-100 χλμ./ώρα σε 11,5’’ και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Το χειροκίνητο κιβώτιο είναι εύχρηστο αλλά εκτιμάται ότι θα ήταν καλύτερη η απόδοση και η κατανάλωση καυσίμου αν διέθετε έξι σχέσεις αντί για πέντε. Στον αυτοκινητόδρομο η έλλειψη της έκτης σχέσεις ήταν πιο εμφανής.

Ωστόσο, ο θόρυβος του κινητήρα παραμένει σε χαμηλά επίπεδα ακόμη και στις υψηλές στροφές λειτουργίας. Η οδική συμπεριφορά είναι ασφαλής. Ειδικότερα, το τιμόνι έχει σωστή δόση υποβοήθησης και μεταφέρει άμεσα τις πληροφορίες στα χέρια του οδηγού. Οι αναρτήσεις απορροφούν τις ανωμαλίες του δρόμου και κρατάνε το αυτοκίνητο στη πορεία του.

Διατίθεται και με κινητήρα ντίζελ 1.6 TDI απόδοσης 95 ίππων.

Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 17.400 ευρώ (1.0 TSI, 95 ίππων).

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Σπύρος Ρέκκας


200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
Ντοτη3