ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Διοδίων (και… προσφυγών) ανάγνωσμα

Εικόνα του άρθρου Διοδίων (και… προσφυγών) ανάγνωσμα
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 05/04/2024, 19:44
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Την περασμένη εβδομάδα, μία μέρα πριν την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας οδού, τα διόδια ακρίβυναν κατά 33% (από 0,03 ευρώ/χλμ. η χρέωση πήγε σε 0,04 ευρώ/χλμ.). Και αργότερα επίκειται κι άλλη αύξηση, και μετά κι άλλη.

Με την ανάληψη των «καθηκόντων» από τον παραχωρησιούχο (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) που θα γίνει τους επόμενους μήνες, θα έρθει και η κατάργηση των δωρεάν μετακινήσεων που ισχύουν σε τοπικές κοινωνίες όπως και των απαλλαγών για τους ανέργους.

Οι δωρεάν μετακινήσεις, βέβαια, δεν ίσχυσαν παντού ούτε αναλογικά. Το 2017, η Περιφέρεια Ηπείρου είχε προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά υπουργικής απόφασης που δεν έκρινε με ενιαίο τρόπο την απαλλαγή για τους κατοίκους της Περιφερειακής Ενότητας Ιωαννίνων στους σταθμούς Τύριας, Παμβώτιδας και Μαλακασίου από την καταβολή διοδίων.

Τέσσερα χρόνια, το ΣτΕ δικαίωσε την Περιφέρεια Ηπείρου, αλλά το υπουργείο Υποδομών δεν συμμορφώθηκε. Η περιφερειακή αρχή, από την πλευρά της, είχε πει ότι θα πάει ξανά στο ΣτΕ για την εφαρμογή της δικαστικής απόφασης. Από ό,τι φαίνεται, όμως, έγιναν «μόνο οχλήσεις» προς το υπουργείο.

Ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης θύμισε κατά τη χτεσινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου τις «οχλήσεις», οι οποίες ήταν συνολικά τρεις, όπως είπε.

Μπορεί πια τα χέρια του να είναι δεμένα, λόγω της παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου σε ιδιώτη, αλλά ο κ. Καχριμάνης κατάφερε να βρει έναν τρόπο για να ασχοληθεί και πάλι με λαοφιλή διόδια.

Αυτή τη φορά μάλιστα, σύμφωνα με τα λεγόμενά του, θα προσφύγει ακόμα και στα ευρωπαϊκά δικαστήρια, αν χρειαστεί. Η «μάχη» δηλαδή μπορεί να πάρει ευρωπαϊκή διάσταση. Πού εντοπίζει το αντικείμενο της… ενδεχόμενης προσφυγής ο κ. Καχριμάνης;

 Όπως προκύπτει από τη χτεσινή του, μπερδεμένη τοποθέτηση, η σκέψη του αφορά τα διόδια που πληρώνονται για τη διέλευση μεγάλων φορτηγών. Είπε για μια ευρωπαϊκή διάταξη  βάσει της οποίας, τα φορτηγά και οι νταλίκες πληρώνουν ή διόδια ή αυξημένα τέλη κυκλοφορίας.  

Και εκτίμησε ότι το ίδιο πρέπει να συμβεί και στην Ελλάδα.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back