Οι διαδικτυακές αγορές αποκτούν όλο και περισσότερο μερίδιο στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, με το 62% των ερωτηθέντων να έχει προβεί σε κάποια ταξιδιωτική υπηρεσία online, με τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο να βρίσκεται στο 47%, ενώ ακολουθούν τα είδη ένδυσης σε ποσοστό 54%, κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο (52%).
Ενδιαφέρον παρουσιάζει ακόμη το γεγονός ότι 47% των Ελλήνων έχει παραγγείλει έστω και μία φορά έτοιμο φαγητό διαδικτυακά και μάλιστα η Ελλάδα σκοράρει πρώτη σε αυτή την κατηγορία, μεταξύ των λοιπών Ευρωπαϊκών κρατών, που συμμετείχαν στην έρευνα.
Την ίδια στιγμή, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, φαίνεται να υπάρχει μια μεγάλη ευκαιρία για τα καταναλωτικά προϊόντα, όπως τα προϊόντα παντοπωλείου ή τα φρέσκα προϊόντα, για τα οποία οι online αγορές, κατά δήλωση των καταναλωτών, βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, καθώς μάλιστα 6 στους 10 καταναλωτές προτιμούν να αγοράζουν αυτές τις κατηγορίες μόνο μέσα στα φυσικά καταστήματα.
Παρ’ όλα αυτά, σε μια διαφορετική ανάγνωση των στοιχείων, 4 στους 10 καταναλωτές είτε είναι «έτοιμοι» να αγοράσουν φρέσκα προϊόντα / είδη παντοπωλείου μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος, είτε ήδη τα αγοράζουν!
Ο μηχανισμός, που θα βοηθούσε στην ενεργοποίηση αυτών των καταναλωτών είναι η εγγύηση επιστροφής χρημάτων, όσον αφορά στα καταναλωτικά προϊόντα, σε περίπτωση που το προϊόν δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του αγοραστή, ενώ για τα φρέσκα προϊόντα ο αντίστοιχος μηχανισμός ενεργοποίησης θα ήταν η διασφάλιση του καταναλωτή όσον αφορά σε θέματα ποιότητας.