Oikonomou pisoi
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Δεξαμενές έχουμε, καύσιμα όχι

Εικόνα του άρθρου Δεξαμενές έχουμε, καύσιμα όχι
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 04/08/2017, 21:22
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Το αεροδρόμιο Ιωαννίνων διαθέτει δύο υπόγειες δεξαμενές καυσίμων, χωρητικότητας 28 κυβικών η καθεμιά, κατασκευασμένες το 1993 και αχρησιμοποίητες. Αυτό, δεν είναι κάποιο αποκαλυπτικό νέο, έχει όμως τη σημασία του στο… «δράμα» που περνάει το αεροδρόμιο, με τον ανεφοδιασμό των τσάρτερ που έρχονται από το εξωτερικό.

Κάτι που δεν είναι ευρέως γνωστό, είναι ότι το τεχνικό γραφείο στο οποίο συμμετείχε ο περιφερειάρχης Αλέκος Καχριμάνης προ 25ετίας σχεδόν, είναι αυτό που έκανε το έργο της εγκατάστασης των δεξαμενών. Προκειμένου λοιπόν να «σπρώξει» την υπόθεση, ο κ. Καχριμάνης απέστειλε το φάκελο της μελέτης στο υπουργείο Υποδομών, ενώ ήδη, από προχτές, είχε ενημερώσει σχετικά το γραμματέα του υπουργείου Θάνο Βούρδα κατά την παράδοση του τελευταίου τμήματος της Ιόνιας οδού.

Κάτοψη των δεξαμενών στη μελέτη

«Μετά την εκ νέου επεξεργασία του φακέλου, φαίνεται ότι μπορεί να πραγματοποιηθούν συγκεκριμένες εργασίες για την αποκατάσταση της λειτουργικότητάς του, όπως νέα στρώση ρητίνης, φίλτρο για τα καύσιμα, πιθανή αλλαγή στην αντλία καυσίμων, καθώς και έλεγχος γειώσεων», ανέφερε ο κ. Καχριμάνης  επαναλαμβάνοντας την αναγκαιότητα  αναβάθμισης του  αεροδρομίου.

Τα πράγματα πάντως δεν είναι τόσο απλά. Το υπουργείο δεν θεωρεί ότι οι δεξαμενές είναι κατάλληλες, κάτι που διευκρίνισε ξεκάθαρα ο κ. Βούρδας. Περισσότερο κλίνει προς τη μεταφορά καυσίμων με κοντέινερ, εάν όμως αποδείξουν οι τοπικοί φορείς την «επιχειρησιακή δυνατότητα και αναγκαιότητα» του αεροδρομίου, στη σύσκεψη που θα γίνει στο τέλος του μήνα στην Αθήνα.

Αυτό είναι και το ουσιαστικό ζήτημα, η «βούληση της αγοράς» δηλαδή. Το παιχνίδι των εταιριών καυσίμων που είναι μονοπωλιακό, συνδέεται με την ιδιωτικοποίηση των περισσότερων αεροδρομίων της χώρας. Η Fraport δεν βλέπει με καλό μάτι τη διεύρυνση της λειτουργίας του αεροδρομίου Ιωαννίνων, τη στιγμή που υπάρχει το δικό της στο Άκτιο και παίζει το ρόλο της στις πιέσεις που ασκούνται.

Απαντώντας σε ερώτηση του Τύπου Ιωαννίνων για τους λόγους που δεν προχωράει κάποια λύση, τη στιγμή που υπάρχει τεχνική βάση και πολιτική βούληση, ο κ. Καχριμάνης είπε μεταξύ άλλων ότι «καθένας θέλει να κερδίσει η ομάδα του, αλλά εμείς θέλουμε να κερδίσει η Ήπειρος». Πρόσθεσε δε ότι  «συμμετέχουμε σε τουριστικές εκθέσεις για να διαφημίσουμε τον τόπο μας, να περάσουμε την εξωστρέφεια στα προϊόντα μας. Και το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων είναι ένας τρίτος πόλος, μετά τους αυτοκινητόδρομους  στον οποίο πρέπει να δώσουμε βάρος». Για το δε Άκτιο, είπε ότι «έχει πάρει πια το δρόμο του».

Τέλος, ο κ. Καχριμάνης τόνισε ότι η Περιφέρεια Ηπείρου και οι Δήμοι Ζίτσας και Ιωαννιτών θα πρέπει να έχουν ρόλο στο ιδιοκτησιακό και τις συντηρήσεις του αεροδρομίου «που άλλωστε εμείς ήδη κάνουμε», όπως είπε. «Και θα βρεθεί τρόπος αυτό το αεροδρόμιο, μετά την Ιόνια και την Εγνατία Οδό, να παίξει το ρόλο του. Άλλωστε έχουμε πει ότι αυτό μπορεί να εξυπηρετήσει και την Ήπειρο αλλά και τη Νότιο Αλβανία» κατέληξε.




ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back