Συντακτης: Γιώργος Πατέλης
Δημοσιευση: 8-02-2018, 11:15
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τα δύο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα παρουσίασε σε ειδική εκδήλωση  η BMW: το BMW i3 και BMW i3s.

Και τα δύο αυτοκίνητα αντλούν ενέργεια από τη μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης με χωρητικότητα 94 Ah. Ένας μικρός βενζινοκινητήρας από τα σκούτερ αυξάνει την αυτονομία των αυτοκινήτων παρέχοντας ηλεκτρικό ρεύμα στις μπαταρίες.

Τα ανανεωμένα BMW i3 και BMW i3s είναι εξοπλισμένα με προβολείς all-LED (στάνταρ), που υιοθετούν λαμπτήρες LED για τη μεσαία και μεγάλη σκάλα και για τα φώτα ημέρας. Τα νέα φλας τεχνολογίας LED ενσωματώνονται στην εμπρός ποδιά με τη μορφή οριζόντιων λωρίδων.

Ο ηλεκτροκινητήρας του νέου BMW i3 αποδίδει μέγιστη ισχύ 170 ίππων. Η μέγιστη ροπή των 25,4 χλγμ. είναι διαθέσιμη κατά την εκκίνηση, όπως συμβαίνει με όλους τους ηλεκτροκινητήρες. Ο κινητήρας συνδυάζεται με μονοτάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα με το νέο BMW i3 ολοκληρώνεται σε 7,3’’. Η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα.

Τοποθετημένη χαμηλά στο πάτωμα του αυτοκινήτου, η μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης παρέχει αυτονομία 290-300 χλμ. (κύκλοςNEDC), 235-255 χλμ. (σύμφωνα με το WLTP) και μέχρι 200 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας. Η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας του BMW i3 στο μικτό κύκλο NEDC κυμαίνεται μεταξύ 13,6 και 13,1 kWh για κάθε 100 χλμ.

Η οδική συμπεριφορά βελτιώθηκε μετά την προσθήκη της  ανανεωμένη έκδοση του Dynamic Stability Control (DSC). Το αναβαθμισμένο σύστημα εξασφαλίζει ταχύτερο έλεγχο πρόσφυσης και καλύτερη οδική συμπεριφορά, ανέφεραν ανώτατα στελέχη της μάρκας. Η πρόσφυση κατά την εκκίνηση στο χιόνι και σε βρεγμένο οδόστρωμα έχει βελτιωθεί αισθητά. Το DTC (Dynamic Traction Control) mode αυξάνει την ευστάθεια σε υψηλότερες ταχύτητες.

Το BMW i3s εξοπλίζεται με ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα 184 ίππων, που αποδίδει μέγιστη ροπή 27,6 χλγμ. Στα όρια των στροφών του ηλεκτροκινητήρα, τα επίπεδα ισχύος και ροπής είναι μέχρι 40% υψηλότερα από του BMW i3.

Επιπλέον, το BMW i3s διαθέτει σπορ ανάρτηση με εξελιγμένα ελατήρια, αποσβεστήρες και αντιστρεπτικές δοκούς. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει SPORT mode μέσω του διακόπτη Driving Experience Control. Αυτό ενεργοποιεί την πιο άμεση απόκριση του γκαζιού και του συστήματος διεύθυνσης.

Μόλις 6,9’’ είναι αρκετά για να επιταχύνει το BMW i3s από στάση στα 100 χλμ./ώρα. Τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Στο μικτό κύκλο NEDC καταναλώνει ηλεκτρική ενέργεια 14.3 kWh /100 χλμ. Η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 280 χλμ. βάσει του κύκλου NEDC, 235 ? 245 χλμ. σύμφωνα με το WLTP και μέχρι 200 χλμ. σε καθημερινή χρήση.

Ένας δικύλινδρος βενζινοκινητήρας επέκτασης αυτονομίας 38 ίππων διατίθεται προαιρετικά και για τα δύο μοντέλα BMW i3 και BMW i3s. Ο κινητήρας ενεργοποιεί μία γεννήτρια που παράγει ισχύ ανάλογα με τις απαιτήσεις, διατηρώντας παράλληλα ένα σταθερό επίπεδο φόρτισης της μπαταρία. Αυτό επεκτείνει τη συνολική αυτονομία του αυτοκινήτου σε καθημερινή χρήση κατά 150 χλμ.

Η τιμή του ανανεωμένου BMW i3 καθορίστηκε στα 39.350 ευρώ, με έξτρα βενζινοκινητήρα η τιμή ανέρχεται στα 43.100 ευρώ. Το BMW i3sκοστίζει 49.750 ευρώ, 53.780 ευρώ με έξτρα βενζινοκινητήρα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
solidus espa