Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 16-12-2019, 14:17
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

H Black Friday καταρχάς, είναι μια «συνήθεια» που ταίριαξε με το μοντέλο των «συνεχών εκπτώσεων» που εφαρμόζεται στην κρισιακή λιανική οικονομία της Ελλάδας, τα τελευταία χρόνια.

Δεύτερον, είναι ένας τρόπος να «ασθμαίνει» η αγορά των Χριστουγέννων, που παραδοσιακά, μαζί με αυτή του Πάσχα, ήταν εκείνη που κινούσε την αγορά. Η κατάργηση των δώρων όμως μετέθεσε αλλού το πεδίο κατανάλωσης.

Τι έγινε όμως φέτος στη Black Friday στην ελληνική λιανική αγορά; Το Skroutz.gr, ένα από τα πιο γνωστά sites σύγκρισης τιμών, έκανε μια έρευνα για το τι κινήθηκε, πόσα χρήματα ξοδεύτηκαν, αλλά και αν υπήρξαν όντως προσφορές «black Friday».

Φέτος, οι εκπτώσεις ήταν αισθητά περιορισμένες σε σχέση με πέρυσι. Οι μεγαλύτερες εκπτώσεις έγιναν στα προϊόντα υγείας και ομορφιάς, αλλά ο κόσμος αγόρασε μαζικά κινητά τηλέφωνα, παρότι μόλις το 2,5% εξ αυτών πουλήθηκαν με έκπτωση. Η δύναμη της διαφήμισης, βλέπετε…

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα που έγινε με τα στοιχεία της πλατφόρμας του skroutz, οι παραγγελίες αυξήθηκαν σχεδόν στο διπλάσιο, με εκτιμώμενο παραγόμενο τζίρο τα 26,5 εκατ. ευρώ. Τα προϊόντα τεχνολογίας ήταν δεσπόζοντα στην κατανάλωση και ιδιαίτερα τα κινητά τηλέφωνα.

Εκπτώσεις έγιναν; Ναι, αλλά όχι ιδιαίτερες, μια αίσθηση που ενυπάρχει πάντα στην ελληνική αγορά. Οι αφυγραντήρες ήταν οι «πρωταθλητές» στις εκπτώσεις και αμέσως μετά, οι βιταμίνες, από τις διαδικτυακές πλατφόρμες φαρμακαποθηκών κ.λπ., από κοντά και οι κρέμες προσώπου. Τα κινητά είχαν ελάχιστη έκπτωση, όπως προαναφέρθηκε.

Στο skroutz έγιναν 1,6 εκατομμύρια αναζητήσεις τη μέρα της Black Friday.

 

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα