Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα κέντρισαν το ενδιαφέρον του ελληνικού αγοραστικού κοινού, καθώς τον προηγούμενο Οκτώβριο σημείωσαν αύξηση 2,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ).
Όπως τα πετρελαιοκίνητα, έτσι και τα ηλεκτρικά ή τα υβριδικά αυτοκίνητα που μπορούν «να μπουν στην πρίζα», σημείωσαν άνοδο 1,6%. Πλέον το μερίδιο αγοράς είναι 10,1%, δηλαδή ένα στα δέκα αυτοκίνητα μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά.
Παρά την πτώση 3,6% των βενζινοκίνητων οχημάτων, η συγκεκριμένη κατηγορία εξακολουθεί να ηγείται των πωλήσεων, καταλαμβάνοντας συνολικό ποσοστό 39,2%. Για άλλον ένα μήνα τα οχήματα διπλού καυσίμου με κιτ υγραερίου κατάφεραν να αυξήσουν το ποσοστό τους κατά 1,2% καταλαμβάνοντας συνολικό μερίδιο αγοράς 3,9%. Αυτό είναι αποτέλεσμα λίγων εταιρειών που συνεχίζουν να επενδύουν σε αυτού του τύπου αυτοκίνητα.
Από τη άλλη αρνητικό ήταν το ποσοστό των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο, καθώς η κατηγορία κατέγραψε πρώτη 0,7% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Καταλαμβάνει μόλις το 0,7% του συνόλου των πωλήσεων.
Αρνητικό ήταν το πρόσημο και για τα υβριδικά αυτοκίνητα που έχασαν μία μονάδα, αλλά συνεχίζουν να καταλαμβάνουν μεγάλο μερίδιο από την αγορά (26,4%). Δηλαδή ένας στα τέσσερα οχήματα που πωλούνται ανήκουν σε αυτή την κατηγορία.
H αγαπημένη κατηγορία
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, η αγαπημένη κατηγορία του αγοραστικού κοινού παραμένει η κατηγορία «Β» καταλαμβάνοντας το 43,8%, με τα SUV οχήματα να αποτελούν το 18,2% από το 26,6% που είχαν σημειώσει τον περσινό Οκτώβριο.
Σημαντική άνοδο σημείωσε η λίγο μεγαλύτερη κατηγορία «C» με συνολικό μερίδιο αγοράς 39,3% με το 24,5% να καταλαμβάνουν τα SUV. Σταθερή έμεινε η κατηγορία «Α» με συνολικό μερίδιο αγοράς 7,1%.
Αναλύοντας τα δεδομένα, το ελληνικό κοινό δείχνει να επιλέγει αυτοκίνητο που να μπορεί να καλύψει τις καθημερινές του ανάγκες, το αυτοκίνητο να μπορεί να παρέχει ασφάλεια, ψηλή θέση οδήγησης, ικανοποιητικούς χώρους σε καμπίνα και στον αποθηκευτικό χώρο, αλλά και να μπορεί, εφόσον αποφασίσει, να βγει και σε εκτός δρόμου διαδρομή.
Όλα αυτά μπορεί να τα πετύχει έχοντας ένα SUV που μπορεί να ανταποκριθεί στις αυξημένες εκτός δρόμου απαιτήσεις, με ή χωρίς τετρακίνηση.
Τέλος, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης οι πωλήσεις για τον μήνα Σεπτέμβριο σημείωσαν αύξηση 8,9%. Ταξινομήθηκαν συνολικά 824.657 οχήματα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
- SUV-Crossover με τιμή κάτω από 20.000 ευρώΟι τιμές των νέων αυτοκινήτων ανεβαίνουν συνεχώς, με την πανδημία, την έλλειψη ημιαγωγών και τον πόλ...
- SUV: Το 2021 αύξησαν τις εκπομπές ρύπων κατά 120 εκ. τόνους CO2Αν και για πρώτη φορά τα ηλεκτροκίνητα SUV κατέκτησαν ποσοστό αγοράς άνω του 50% όλης της κατηγορίας...
- ΙΟΕ: Τα SUV αύξησαν τις εκπομπές ρύπωνΟι εκπομπές ρύπων των SUV εκτιμάται ότι έχουν σημειώσει μικρή αύξηση 0,5%, σύμφωνα με τα στοιχεία το...
