dodoni back
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Αεροδρόμιο: μας φάγανε τα συμφέροντα…

Εικόνα του άρθρου Αεροδρόμιο: μας φάγανε τα συμφέροντα…
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 23/05/2017, 09:54
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ανοιχτό παραμένει ακόμα αν τελικά η πτήση τσάρτερ της Apollo θα έρθει στα Γιάννενα, με τους οιωνούς πάντως να μην τους λες και θετικούς αυτή τη στιγμή. «Θα συνεχίσουμε την προσπάθεια» είπε στο δημοτικό συμβούλιο της Δευτέρας ο δήμαρχος Θωμάς Μπέγκας, αφού πρώτα άφησε κάμποσες αιχμές και υπονοούμενα γι αυτό που φαίνεται ότι «παίζεται» στο παρασκήνιο της υπόθεσης «πτήσεις εξωτερικού στα Γιάννενα».

Το θέμα των καυσίμων και της επάρκειάς τους στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, είναι η αφορμή για κάτι που φαίνεται ότι προσκρούει σε ένα «ντόμινο» συμφερόντων που έχουν να κάνουν με το γεγονός ότι μερικά χιλιόμετρα μακριά, υπάρχει το αεροδρόμιο του Ακτίου που ανήκει πλέον σε ένα από τα ισχυρότερα μονοπώλια, τη Fraport. Η προσέγγιση εκεί είναι ακριβότερη, θεωρητικά οι εταιρίες θα έβρισκαν ελκυστικό το αεροδρόμιο Ιωαννίνων ως φθηνότερο, ακόμα και χωρίς να υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις των συστημάτων προσέγγισης κ.λπ. (έτσι και αλλιώς, ό,τι πτήσεις χάνονται από κακοκαιρία, θα χάνονται και στο μέλλον, το θέμα είναι πώς παρακάμπτεται το πρόβλημα της χαμηλής νέφωσης), αλλά η σχέση μεταξύ της DAT, της εταιρίας που νοικιάζει τα αεροσκάφη στην Apollo, της εταιρίας καυσίμων Gissco που είναι μια κοινοπραξία των BP– Shell – Motor Oil Aviation και τελικά, της Fraport, αλλάζει τα δεδομένα.

Ο κ. Μπέγκας είπε μεταξύ άλλων ότι «υπάρχουν ιδιαίτερα ισχυρά συμφέροντα που δεν θέλουν το αεροδρόμιο Ιωαννίνων να πάρει τις διαστάσεις που θέλουμε» και πρόσθεσε ότι «από τη στιγμή που καταφέραμε τη συμφωνία για τις πτήσεις τσάρτερ, δεν καταλαβαίνω γιατί η εταιρία δεν ρώτησε το κόστος των καυσίμων. Αν ξέραμε ότι υπήρχε θέμα, θα κινούμασταν και πιο γρήγορα». Ωστόσο, αν όντως η απάντηση είναι η σύγκρουση συμφερόντων, κάτι που μοιάζει πολύ πιθανό αυτή τη στιγμή, θα έπρεπε να γνωρίζουν εξ αρχής όσοι προσπάθησαν πολύ για να επιτευχθεί η συγκεκριμένη συμφωνία, ότι τα εμπόδια ενδέχεται να είναι εκτός του πεδίου δράσης τους και να είχαν αποφευχθεί οι πρόωροι πανηγυρισμοί.

Ο Νίκος Γκόντας, από πλευράς αντιπολίτευσης, είπε ότι καλύτερα να είχε… ιδιωτικοποιηθεί το αεροδρόμιο Ιωαννίνων γιατί θα είχε αναβαθμιστεί και θεώρησε δεδομένο ότι είναι «ανέφικτη η έλευση» τουριστικών κυμάτων. Ωστόσο, η δημοτική αρχή τόνισε ότι όλα παραμένουν ανοιχτά. Για το ίδιο θέμα, ο Λάζαρος Νάτσης (Πολίτες για την ανατροπή) είπε πως η παράταξη θα είναι αρωγός σε προσπάθειες όπως αυτή που κάνει η δημοτική αρχή σε θέματα τουρισμού, προσθέτοντας πάντως ότι με την κατασκευή της Ιόνιας, ο ρόλος του αεροδρομίου αλλάζει και πάλι και νέα προβλήματα παρουσιάζονται.

Ο δήμαρχος στην τοποθέτησή του τέλος, είπε κάτι ενδιαφέρον, προσπαθώντας σε ένα βαθμό να μεταθέσει το βάρος από τη συζήτηση «έρχεται-δεν έρχεται στις 5 Ιουνίου το τσάρτερ»: ότι η προσπάθεια της δημοτικής αρχής είναι μια πολιτική πρωτοβουλία που προσπαθεί να εντάξει το αεροδρόμιο «σε ένα ευρύτερο δίκτυο συγκοινωνιών» και σε κάποια φάση, αυτό, το «αεροδρόμιο της Ηπείρου» όπως είπε, να γίνει η δεύτερη πύλη εισόδου και εξόδου, μετά το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.  

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3