Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση υποχώρησαν κατά 18,3% τον Αύγουστο στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων τριών ετών, παρασυρόμενες από διψήφιες απώλειες στις μεγάλες αγορές της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Ιταλίας και από τη διολίσθηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων (EV), όπως έδειξαν την Πέμπτη τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
Τα στοιχεία έδειξαν την τέταρτη συνεχόμενη μηνιαία πτώση των πωλήσεων EV, γεγονός που ώθησε την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) να ζητήσει «επείγουσα δράση» για να αποτραπεί περαιτέρω πτώση.
Είπε ότι ο κλάδος χρειάζεται «τα θεσμικά όργανα της ΕΕ να προωθήσουν επείγοντα μέτρα ανακούφισης πριν από την έναρξη ισχύος των νέων στόχων CO2 για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά το 2025».
Οι πωλήσεις των πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων σημείωσαν πτώση 43,9% τον Αύγουστο, καθώς οι μεγαλύτερες αγορές ηλεκτρικών αυτοκινήτων της ΕΕ, η Γερμανία και η Γαλλία, κατέγραψαν πτώση 68,8% και 33,1% αντίστοιχα, δήλωσε η ACEA.
Οι ταξινομήσεις των plug-in ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο μεταξύ μειώθηκαν κατά 22,3% στο μπλοκ των 27 μελών.
Οι πωλήσεις των τριών μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών της Ευρώπης Volkswagen, Stellantis και Renault μειώθηκαν σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, κατά 14,8%, 29,5% και 13,9% αντίστοιχα.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη βρίσκονται κάτω από τα προ του COVID-19 επίπεδα και η Volkswagen δήλωσε τον Σεπτέμβριο ότι η τάση αυτή θα μπορούσε να συνεχιστεί στο άμεσο μέλλον.
Οι πωλήσεις της κατασκευάστριας εταιρείας EV Tesla μειώθηκαν κατά 43,2% τον Αύγουστο και εκείνες της κινεζικής SAIC Motor μειώθηκαν κατά 27,5%.
Η συρρίκνωση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων οφείλεται εν μέρει στις αποκλίνουσες πολιτικές σχετικά με τα πράσινα κίνητρα σε ολόκληρη την ΕΕ, ενώ οι ρυθμιστικές αρχές έχουν επιβάλει υψηλούς δασμούς για να προσπαθήσουν να κρατήσουν μακριά τα φθηνά κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, αυξάνοντας ενδεχομένως τις τιμές αγοράς.
Για να προσπαθήσει να αναζωογονήσει την αγορά, η Γερμανία συμφώνησε τον Σεπτέμβριο σε φορολογικές εκπτώσεις έως και 40% για τις εταιρείες επί των πωλήσεών τους σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος (Transport & Environment), ωστόσο, δήλωσε ότι η αγορά θα ανακάμψει, προβλέποντας ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία θα φτάσουν σε συνολικό μερίδιο αγοράς μεταξύ 20% και 24% μέχρι το 2025 στην ΕΕ, κυρίως λόγω των χαμηλότερων τιμών πώλησης.
Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (HEV) έχουν ήδη κερδίσει έδαφος στην ΕΕ τους τελευταίους μήνες, καθώς οι αγοραστές τα βλέπουν ως έναν προσιτό συμβιβασμό μεταξύ των αμιγώς ηλεκτροκίνητων και των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων.
Οι πωλήσεις HEV αυξήθηκαν κατά 6,6% τον Αύγουστο, σε μερίδιο αγοράς 31,3%, σύμφωνα με τα στοιχεία του ACEA.