«Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων υπονομεύεται επί του παρόντος από την αβεβαιότητα και τις ανησυχίες σχετικά με την υγεία των μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων», αναφέρει η νέα έκθεση, η οποία δημοσιεύθηκε από την Επιτροπή Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής της Βουλής των Λόρδων στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Επικαλείται έρευνα αγοράς από το Green Finance Institute (GFI), σύμφωνα με την οποία το 62% των καταναλωτών δεν θα αγόραζαν μεταχειρισμένο EV λόγω ανησυχιών σχετικά με τη διάρκεια ζωής των μπαταριών, το υπ' αριθμόν ένα εμπόδιο για την υιοθέτηση μεταχειρισμένων EV.
Η εμπειρία της ταχείας υποβάθμισης των μπαταριών των κινητών τηλεφώνων και των φορητών υπολογιστών έχει σπείρει την αμφιβολία στους δυνητικούς αγοραστές. Το υψηλό κόστος αντικατάστασης των μπαταριών, το οποίο μπορεί να αντιπροσωπεύει έως και το 30% της τιμής ενός οχήματος, απλώς αυξάνει τα επίπεδα ανησυχίας.
«Ο φόβος για την κακή κατάσταση της μπαταρίας είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο που εμποδίζει την αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων να απογειωθεί», αναφέρει η GFI. Προτείνει τη δημιουργία ενός τυποποιημένου συστήματος πιστοποίησης της υγείας των μπαταριών για τα μεταχειρισμένα οχήματα, παράλληλα με τις εγγυήσεις της αξίας των μπαταριών που θα εγγυώνται την αξία στο τέλος του κύκλου ζωής των μπαταριών EV.
Η εμπιστοσύνη των αγοραστών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη μακροζωία των μπαταριών των EV θα γίνει όλο και πιο σημαντική για τους στόλους και τις εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης, καθώς θα αρχίσουν να επαναπωλούν EV με μεγαλύτερη χιλιομετρική απόσταση. Εάν οι τιμές των μεταχειρισμένων EV μειωθούν, τα ποσοστά χρηματοδοτικής μίσθωσης θα αυξηθούν για να αντισταθμίσουν την επιπλέον απόσβεση, αυξάνοντας το κόστος για τους στόλους.
Οι κατασκευαστές οχημάτων παρέχουν συνήθως εγγυήσεις μπαταρίας για μέγιστο χρονικό διάστημα οκτώ ετών ή 160.000 χιλιομέτρων, όποιο από τα δύο έρθει πρώτο. Αυτό σημαίνει ότι οι μπαταρίες ενός τυπικού εταιρικού αυτοκινήτου ηλικίας τεσσάρων ετών, με περισσότερα χιλιόμετρα και 130.000 χιλιόμετρα θα έχουν μόνο 30.000 χιλιόμετρα εναπομένουσας εγγύησης ΟΕΜ.
Η καθιέρωση ενός τυποποιημένου μορφότυπου για τον έλεγχο της κατάστασης της μπαταρίας είναι προβληματική, γεγονός που θέτει το ερώτημα αν θα πρέπει να βασιστούμε στην τεχνολογία παρακολούθησης που ενσωματώνουν οι κατασκευαστές ΟΕΜ στα οχήματά τους ή να δημιουργήσουμε ένα ανεξάρτητο μέτρο.
Η CARA, η ευρωπαϊκή ένωση για την επανακυκλοφορία αυτοκινήτων, έχει εγκρίνει δύο ανεξάρτητα συστήματα ελέγχου της κατάστασης της μπαταρίας, το ένα από τη Moba και το άλλο από την Aviloo, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να δείχνουν την κατάσταση της υγείας με βάση ένα ποσοστό της αρχικής, εγκεκριμένης από τον τύπο, ωφέλιμης χωρητικότητας της μπαταρίας.
Η έρευνα της Aviloo διαπίστωσε ότι η συμπεριφορά των οδηγών διαδραματίζει βασικό ρόλο στην προστασία της υγείας των μπαταριών. Έχοντας μελετήσει 402 EV της ίδιας μάρκας, διαπίστωσε ότι οι οδηγοί με υψηλότερη κατανάλωση ενέργειας όχι μόνο κοστίζουν περισσότερο σε δαπάνες επαναφόρτισης, αλλά και γερνούν ταχύτερα τις μπαταρίες των οχημάτων τους, απαιτώντας περισσότερους κύκλους φόρτισης.
Στις ΗΠΑ, η ανάλυση της Recurrent, που βασίστηκε σε 15.000 EVs, διαπίστωσε ότι το ποσοστό βλάβης της μπαταρίας είναι μόλις 1,5%. Οι μελέτες της διαπίστωσαν ότι τα EV χάνουν 30 έως 60 χιλιόμετρα της μέγιστης αυτονομίας στα πρώτα 30.000 χιλιόμετρα, αλλά μετά από αυτό το σημείο η αυτονομία μειώνεται πολύ πιο αργά, μέχρι το τέλος της ζωής του οχήματος.
Mε πληροφορίες από fleeteurope