Πριν από μια δεκαετία, στα Γιάννενα, είχε εφαρμοστεί, με αφορμή ένα ευρωπαϊκό έργο, ένα σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων, στο πλαίσιο της ανάδειξης της βιώσιμης κινητικότητας. Το σύστημα έφτασε να «μετράει» περίπου 40 ποδήλατα. Τα ποδήλατα αυτά αποσύρθηκαν το 2017 με την αιτιολογία της αναβάθμισης του συστήματος. Και απλά, δεν επέστρεψαν ποτέ στη θέση τους.
Ο Δήμος Ιωαννιτών κάνει μια δεύτερη προσπάθεια να αποκτήσει η πόλη μια βιώσιμη μικροκινητικότητα –αυτή τη φορά με 55 ηλεκτροκίνητα ποδήλατα. Την ίδια ώρα, στην πόλη, υπάρχει μια ιδιωτική πρωτοβουλία με ανάλογα ποδήλατα, τα οποία βρίσκονται σχεδόν παντού…
Η σχετική σύμβαση για την προμήθεια των ποδηλάτων είχε υπογραφεί από την προηγούμενη δημοτική αρχή Ιωαννίνων. Η χρηματοδότηση προερχόταν από το πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» στο οποίο είχαν ενταχθεί 118 Δήμοι της χώρας.
Για τον Δήμο Ιωαννιτών, αντιστοιχούσε το ποσό των 350.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η ανάδοχος εταιρία (συμμετείχε μόνο μία εταιρία στον διαγωνισμό), ανέλαβε την υλοποίηση του έργου έναντι του ποσού των 349.500 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
Στη χτεσινή της συνεδρίαση η Δημοτική Επιτροπή ενέκρινε τη χωροθέτηση των σταθμών κοινοχρήστων ποδηλάτων.
Οι οκτώ σταθμοί θα είναι οι εξής:
-Δημοτικό πάρκινγκ (ρολόι)
-Περιφέρεια Ηπείρου (δίπλα από τη Λέσχη Αξιωματικών)
-Πλατεία Βελισσαρίου
-Πλατεία αθλητικών εγκαταστάσεων Κιάφας
-Τέρμα Βογιάνου, λίμνη Ιωαννίνων
-Πλατεία Μαβίλη
-Πάρκο Κατσάρη
-Πλατεία Χατζή
Aπό τη χωροθέτηση, προκύπτει ότι ο Δήμος επέλεξε κεντρικά κυρίως σημεία, αλλά και σημεία δημοφιλή στους επισκέπτες. Θα είχε ενδιαφέρον πάντως στο πλάνο της χωροθέτησης να μπουν και πιο μακρινές τοποθεσίες, όπως π.χ. το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (ανάλογα και με το πώς θα κινηθεί η χρονοχρέωση, βέβαια).
Από τα 55 ποδήλατα, τα δύο είναι ειδικής σχεδίασης για ΑμεΑ. Στους οκτώ σταθμούς, θα υπάρχει σύστημα μίσθωσης (με χρονοχρέωση) και αυτόματης φόρτισης.
Από τους οκτώ σταθμούς, οι τρεις θα διαθέτουν τερματικό μίσθωσης ποδηλάτων (μηχάνημα αφής με αναγνώστη πιστωτικών και χρεωστικών καρτών) καθώς και εφαρμογή μέσω κινητού έξυπνου τηλεφώνου. Οι άλλοι πέντε σταθμοί θα εργάζονται αποκλειστικά με εφαρμογή που πρέπει να εγκαταστήσει ο πολίτης μέσω κινητού έξυπνου τηλεφώνου και θα διαθέτουν σύστημα φόρτισης σταθμού μίσθωσης με ενσωματωμένο βιομηχανικό υπολογιστή και 4G router.
Σε δήλωσή του, ο αντιδήμαρχος Προγραμματισμού και πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Θωμάς Γιωτίτσας κάνει λόγο για ένα έργο που εντάσσεται «στο ευρύτερο όραμά μας για έναν πιο πράσινο και φιλικό προς το περιβάλλον Δήμο».