Oikonomou pisoi
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

28ης Οκτωβρίου: Χωρίς στάθμευση και με μεγαλύτερα πεζοδρόμια

Εικόνα του άρθρου 28ης Οκτωβρίου: Χωρίς στάθμευση και με μεγαλύτερα πεζοδρόμια
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 29/03/2022, 18:36
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ένα ποσό ύψους 1,3 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) θα διεκδικήσει ο Δήμος Ιωαννιτών από το «Πράσινο Ταμείο» μέσω σχετικής πρόσκλησης που είναι «ανοιχτή». Το ποσό αυτό ο Δήμος θέλει να το επενδύσει για να φτιάξει μεγαλύτερα πεζοδρόμια ή για να επιλύσει κάποια ζητήματα λειτουργικότητας σε δρόμους του εμπορικού κέντρου, και ιδίως στην 28ης Οκτωβρίου.

Το σκεπτικό της προτεινόμενης παρέμβασης είναι η «ολοκλήρωση της σύνδεσης των υφιστάμενων δικτύων πεζοδρόμων και κοινόχρηστων χώρων», δηλαδή των πεζόδρομων του εμπορικού κέντρου και των πεζοδρόμων του ιστορικού κέντρου.

Οι δρόμοι που μελετήθηκαν, πέραν της 28ης Οκτωβρίου, είναι η προέκταση της Χαρ. Τρικούπη, τμήμα της Φ. Τζαβέλλα, η Ν. Μπότσαρη, η Κων. Φρόντζου και η Δαγκλή.

«Για τον σχεδιασμό της αναμόρφωσης των οδών, ελήφθησαν υπόψη το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου Ιωαννιτών (σ.σ. εννοεί προφανώς το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας κι όχι Ανάπτυξης) και οι προβλέψεις για την ιεράρχηση και κυκλοφοριακή οργάνωση του οδικού δικτύου στο κέντρο της πόλης» αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, με αφορμή την έγκριση της μελέτης και της υποβολής αίτησης χρηματοδότησης στο «Πράσινο Ταμείο» κατά τη σημερινή συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία, μετά από πολλούς μήνες, έγινε διά ζώσης.

Σύμφωνα με τη μελέτη, η πιο σημαντική αλλαγή επέρχεται στην οδό 28ης Οκτωβρίου, όπου θα γίνει διαπλάτυνση των πεζοδρομίων (2,40 μ.). Κάτι που σημαίνει πως καταργείται παράλληλα και η στάθμευση των αυτοκινήτων στην αριστερή πλευρά –με εξαίρεση τη ζώνη κοντά στα κεντρικά φανάρια (για την εξυπηρέτηση του Αστυνομικού Μεγεάρου, των φορτοεκφορτώσεων και του ξενοδοχείου SAZ).

Στη στενή οδό της Ν. Μπότσαρη, τα πεζοδρόμια επίσης θα διαπλατυνθούν, με τη στάθμευση στην αριστερή πλευρά να καταργείται. Στη δεξιά πλευρά προβλέπεται να μεταφερθεί η πιάτσα ταξί (τέσσερις θέσεις) που σήμερα βρίσκεται επί της 28ης Οκτωβρίου.

Στην προέκταση της οδού Χαρ. Τρικούπη, στη Φ. Τζαβέλλα, στη Φρόντζου και στη Δαγκλή δεν αλλάζουν και πολύ τα σημερινά δεδομένα όσον αφορά τη στάθμευση, αν και στην πρώτη οδό θα μεταφερθεί η ζώνη στάθμευσης μοτοποδηλάτων-μοτοσυκλετών που σήμερα βρίσκεται στην 28ης Οκτωβρίου. Σε αυτούς τους δρόμους, θα γίνουν κυρίως βελτιώσεις στην πρόσβαση και στις διαβάσεις.

Η μελέτη προβλέπει επίσης κρεμαστό δίκτυο φωτισμού led σε Φρόντζου, Δαγκλή και Ν. Μπότσαρη, όπως είχε γίνει πριν από μια επταετία στην 28ης Οκτωβρίου. Επίσης, θα υπάρξουν και αλλαγές στο πράσινο. Όπως σημειώνεται στη μελέτη: «Μετά την απομάκρυνση των υφιστάμενων δέντρων, θα φυτευτούν σε νέες θέσεις που θα διαμορφωθούν κατάλληλα στα πεζοδρόμια, νέα φυτά κατηγορίας Δ8 (φωτίνια διαμορφωμένη σε δέντρο)».

H σχεδιαζόμενη κατάργηση θέσεων πάρκινγκ σε δρόμους του κέντρου (όπως πρόκειται να γίνει άμεσα στην οδό Πυρσινέλλα), ανοίγει και πάλι το ζήτημα της ανάγκης δημιουργίας δημοτικών περιφερειακών πάρκινγκ και της καλύτερης αστικής συγκοινωνίας...

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back