Ο «Τύπος Ιωαννίνων και το Βιβλιοπωλείο «Αναγνώστης», διαβάζουν ξανά το χρόνο που έφυγε και προτείνουν είκοσι τίτλους, πέντε από κάθε βιβλιοτομέα, που έκαναν εντύπωση και άρεσαν.
Παιδικά-εικονογραφημένα
Οι πλούσιες ώρες του Ζακομίνους Γκενσμπορό-Ρεμπέκα Ντοτρεμέρ (Μεταίχμιο)
Μια κουτρουβάλα, ένα αντίο στην προκυµαία, ένα καληµέρα µέσα σ’ έναν κήπο. Ένα πικ νικ, µερικοί αγώνες ταχύτητας και η δροσερή σκιά κάτω από τη µυγδαλιά. Όλα αυτά. Μια ζωή.
Χρονολόγιο, του Πίτερ Γκους (Πατάκης)
Ανακαλύψτε την παγκόσμια ιστορία από τη Μεγάλη Έκρηξη μέχρι τις μέρες μας μέσα από ένα εικονογραφημένο ταξίδι από τους δεινόσαυρους μέχρι τους Βίκινγκ, από τους Αιγυπτίους μέχρι τους Ρωμαίους, από τους ιππότες μέχρι τους θαλασσοπόρους.
Βρισκόμαστε εδώ, του Όλιβερ Τζέφερς (Ίκαρος)
Ο Όλιβερ Τζέφερς καλωσορίζει ένα νέο κάτοικο του πλανήτη και του περιγράφει το θαυμαστό κόσμο στον οποίο αφίχθηκε.
Η αρπαγή του πρίγκιπα Μαργαρίνη-Μαρκ Τουέιν (Πατάκης)
Σ’ ένα ξενοδοχείο στο Παρίσι, ένα βραδάκι, τη δεκαετία του 1880, ο Μαρκ Τουέιν καθόταν µε τις κορούλες του, που τον θερµοπαρακαλούσαν να τους πει µια ιστορία. Αφού διάλεξαν µια εικόνα από ένα περιοδικό, για να γίνει µια αρχή, ο Τουέιν άρχισε να τους διηγείται το παραµύθι του Τζόννυ, ενός φτωχού αγοριού που βρέθηκε µε κάτι µαγικούς σπόρους στην τσέπη
Μαμά-Ελέν Ντελφόρζ (Φουρφούρι)
Μαμά. Μια μοναδική λέξη, μια παγκόσμια λέξη. Μια λέξη συνώνυμη με την αγάπη, την τρυφερότητα, την ανάγκη, την ελπίδα, αλλά και μερικές φορές με την έλλειψη και την απουσία.
Δοκίμια-μελέτες
Η επιδίωξη της ισχύος-Ρίτσαρντ Έβανς (Αλεξάνδρεια)
Για πρώτη φορά σ’ έναν τόμο, ένα πανόραμα της Ευρώπης του 19ου αιώνα: μιας εποχής εθνικών και κοινωνικών συγκρούσεων, από την πτώση του Ναπολέοντα μέχρι το ξέσπασμα του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, από τις επαναστάσεις του 1830 και του 1848 μέχρι την ενοποίηση της Γερμανίας και της Ιταλίας, κι από τους ρωσοτουρκικούς πολέμους μέχρι τις αναταραχές στα Βαλκάνια.
Οι Ηττημένοι-Ρόμπερτ Γκέργουορθ (Αλεξάνδρεια)
Για τους δυτικούς Συμμάχους η 11η Νοεμβρίου 1918 ήταν πάντα μια σημαντική ημερομηνία, σημάδι του τέλους ενός πολέμου που είχε αφανίσει μια γενιά και της δικαίωσης των τρομερών θυσιών τους με την πλήρη κατάρρευση των κύριων εχθρών, της Γερμανικής, της Αυστρο-Ουγγρικής και της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Όμως για μεγάλο μέρος της υπόλοιπης Ευρώπης, ήταν μια μέρα χωρίς σημασία, καθώς η μία χώρα μετά την άλλη καταποντιζόταν σε εφιαλτικές συγκρούσεις.
Η στιγμή των κβάντα-Άλφρεντ Σαρφ, Ρόμπερτ Κριζ (Ροπή)
Η πρόκληση να κατανοηθεί το νόημα της κβαντομηχανικής -το να συνδεθεί με τον οικείο κόσμο και τα ζητήματά του- ήταν ένα από τα μεγάλα προβλήματα της διανόησης στην αρχή του εικοστού αιώνα.
Ο καιρός της παρηγοριάς-Μίκαελ Φέσελ (Πόλις)
Εάν ο άνθρωπος είναι ένα ζώο που έχει την ανάγκη της παρηγοριάς, η νεωτερική φιλοσοφία μοιάζει να έχει εγκαταλείψει το σχέδιο να ικανοποιήσει τούτη την επιθυμία. Δεν πιστεύουμε πια ότι υπάρχει μια γνώση που να μας επιτρέπει από μόνη της να αντιμετωπίζουμε τα βάσανα της ζωής.
Αδικία, Το κακό και το άδικο στο ελληνικό δημοτικό τραγούδι -Γκι Σωνιέ (Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης)
Πρόκειται για μια κλασική στο είδος της μελέτη, της οποίας η πρώτη (γαλλική) έκδοση έγινε το 1979 από το Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών σε συνεργασία με τον παρισινό εκδοτικό οίκο Belles Lettres. Ο Νίκος Σβορώνος στον πρόλογό του το χαρακτηρίζει «θεμελιώδη συνεισφορά στη μελέτη της νοοτροπίας του ελληνικού λαού και, εν πολλοίς, στην ιστορία αυτής της νοοτροπίας»
Ελληνική λογοτεχνία
Κόκκινος σταυρός- Μαρία Γαβαλά (εκδόσεις Πόλις)
Ο «Κόκκινος σταυρός» είναι ένα μυθιστόρημα πάνω σε αληθινά και επινοημένα πρόσωπα, σε πραγματικά και φανταστικά γεγονότα, με δραστικές επεμβάσεις, έτσι ώστε το ιστορικό στοιχείο περιπλέκεται με το μυθιστορηματικό, όπως ακριβώς το παρόν συναντά το παρελθόν και ενίοτε συνοδοιπορεί.
Δύτης-Μίνως Ευσταθιάδης (εκδόσεις Ίκαρος)
Ο ντετέκτιβ Κρις Πάπας θα αναγκαστεί να την παρακολουθήσει για να καταλάβει. Κάποιες φορές το ταξίδι στο παρελθόν δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια βουτιά στον πυρήνα της φρίκης. Εκεί όπου η πραγματικότητα υπερβαίνει την ανθρώπινη φαντασία.
Στ’ αμπέλια-Σταύρος Ζουμπουλάκης (Πόλις)
Ο Σταύρος Ζουμπουλάκης θυμάται τα καλοκαίρια της παιδικής του ηλικίας στο χωριό Συκιά της Λακωνίας. Εδώ δεν υπάρχει χώρος για εξωραϊστική νοσταλγία, αλλά η απροκατάληπτη, αν και όχι χωρίς διάθεση κατανόησης και τρυφερότητα, ματιά πάνω σε έναν κόσμο σκληρό, την ελληνική επαρχία της δεκαετίας του ‘60.
Μείζονα ποιητικά-Μιχάλης Κατσαρός (Τόπος)
Τα «Μείζονα ποιητικά» του Μιχάλη Κατσαρού (1920-1998), ενός από τους πιο επιδραστικούς ποιητές στη νεοελληνική λογοτεχνία, περιλαμβάνουν το πιο γνωστό, σχολιασμένο και πολλαπλώς διαβασμένο έργο του ποιητή, δηλαδή τις τρεις συλλογές του "Μεσολόγγι" (1949), "Κατά Σαδδουκαίων" (1953), "Οροπέδιο" (1957).
Ο ρυθμός του κόσμου-Αλέξης Πάρνης (Καστανιώτης)
Ο ρυθμός του κόσμου είναι το τρίτο μέρος της τριλογίας του Αλέξη Πάρνη, που άρχισε με την Οδύσσεια των διδύμων και συνεχίστηκε με το Ο άλλος εμφύλιος. Ένα μυθιστόρημα όπου οι ήρωες αναζητούν τον πνευματικό ηθικό άθλο που θα δώσει ανθρώπινη διάσταση στο τυφλό ένστικτο της αυτοσυντήρησης.
Ξένη λογοτεχνία
Κάποιος Λούκας-Χούλιο Κορτάσαρ (Opera)
Ο Λούκας και οι μονόλογοί του, από το δημιουργό του αμφίδρομου «Κουτσού»
Κόκαλα από ήλιο-Μάικ Μακόρμακ (Αντίποδες)
Η ώρα είναι δώδεκα το μεσημέρι και σε ένα μικρό χωριό της Ιρλανδίας ακούγεται η καμπάνα που χτυπά. Καθισμένος στο τραπέζι της κουζίνας, ο Μάρκους Κόνγουεϊ, πολιτικός μηχανικός, ξεκινά εκείνη ακριβώς τη στιγμή έναν νοερό απολογισμό της ζωής του, σκέφτεται το γάμο του, τα παιδιά του, τη δουλειά του, την πολιτική, σε μια χώρα που βρίσκεται στη δίνη της οικονομικής κρίσης.
Το τανγκό του Σατανά-Λάζλο Κρασναορκάι (Πόλις)
Ο κωμικοτραγικός χορός μιας λύτρωσης που δεν έρχεται ποτέ, ένα ποιητικό ταξίδι για την αναζήτηση της αλήθειας, ένα κείμενο που ξεχειλίζει από συμπόνια και ανθρωπιά για τη μηδαμινή κουκκίδα που συνιστά η ύπαρξή μας μέσα σ’ έναν χαοτικό κόσμο.
Τι ήξερε η Μέιζι-Χένρι Τζέιμς (Γκούτενμπεργκ-Δαρδανός)
Ο κόσμος των ενηλίκων με τη ματιά ενός μικρού κοριτσιού που βρίσκεται στο επίκεντρο της διαμάχης των χωρισμένων γονιών του. Ένα εντυπωσιακά σύγχρονο μυθιστόρημα γραμμένο το 1897.
Πατρίδα-Φερνάρντο Αραμπούρου (Πατάκης)
Την ηµέρα που η ΕΤΑ καταθέτει τα όπλα, η Μπιττόρι πηγαίνει στο νεκροταφείο για να ανακοινώσει στον άντρα της πως αποφάσισε να γυρίσει στο χωριό και στο σπίτι τους, που εκείνη εγκατέλειψε µετά τον θάνατό του.