Oikonomou pisoi
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Υποψήφιε, ξέρω τι έκανες στο facebook

Εικόνα του άρθρου Υποψήφιε, ξέρω τι έκανες στο facebook
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 03/03/2019, 22:42
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ο προεκλογικός αγώνας των υποψηφίων ενόψει των αυτοδιοικητικών εκλογών του Μαΐου συμβαίνει μεν σε τρισδιάστατο επίπεδο, παράλληλα όμως «τρέχει» και στα ψηφιακά μέσα, με ηγεμονεύον (στα Γιάννενα), το facebook.

Σχεδόν όλοι οι υποψήφιοι δήμαρχοι και περιφερειάρχες έχουν φτιάξει εκεί τις πολιτικές τους σελίδες, χωρίς να υπολογίζονται οι επίσημες σελίδες των υποψηφίων συμβούλων. Αρκετοί από αυτούς μάλιστα, μπήκαν με αυτό τον τρόπο για πρώτη φορά στον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ενόψει εκλογών δηλαδή.  

Ένα βασικό χαρακτηριστικό είναι η «προσωποπαγής» αναφορά που επικρατεί, μέθοδος που ακολουθούν αρκετά οι επικοινωνιολόγοι, λόγω και της απλής αναλογικής, Η θεωρία ότι η επιλογή προσώπων και όχι παρατάξεων σε αυτές τις εκλογές, αφενός θα διαμορφώσει το εκλογικό αποτέλεσμα, αφετέρου θα επιδράσει στις μετέπειτα συνεργασίες, βάζει το πολιτικό επίδικο στις πίσω θέσεις της προβολής.

Η Ενότητα Πολιτών-Νέα Γιάννενα για παράδειγμα, συντάσσεται ολόκληρη στην πολιτική σελίδα του δημάρχου, Θωμά Μπέγκα. Το όνομα της παράταξης έρχεται σε δεύτερο πλάνο και περιορίζεται στη σχετική ιστοσελίδα, η οποία λειτουργεί εδώ και λίγο καιρό και εστιάζει κυρίως στο πρόγραμμα της παράταξης. Σελίδα της «Ενότητας Πολιτών» υπάρχει στο facebook αλλά είναι ανενεργή, από την προηγούμενη δημαρχιακή θητεία.

Το ίδιο κάνει και ο Αλέκος Καχριμάνης στη δική του σελίδα, η οποία φέρει το όνομά του.

Το μοντέλο δεν το ακολουθούν όλοι πάντως, καθώς η τακτική αυτή συγκεντρώνει αρκετές (και βάσιμες) ενστάσεις.  Η Τατιάνα Καλογιάννη και ο Μωυσής Ελισάφ στον Δήμο «μοιράζουν» κάπως την προβολή, με βαρύτητα στο πρόσωπό τους, αλλά προβάλλοντας και τον τίτλο της παράταξης. Την ίδια «δοσολογία» αλλά με διαφορετική βαρύτητα (όνομα παράταξης-φωτογραφία υποψηφίου) έχουν ο Νίκος Γκόντας, υποψήφιος στον Δήμο και ο Δημήτρης Δημητρίου, υποψήφιος στην Περιφέρεια.

Οι «Πολίτες για την ανατροπή» και το «Κοινό των Ηπειρωτών», παρατάξεις στις οποίες συμμετέχει σε διάφορους βαθμούς ο ΣΥΡΙΖΑ, προβάλλουν κυρίως την παράταξη και το όνομά της.

Το ίδιο συμβαίνει και με τις δύο «Αριστερές Παρεμβάσεις» που έχουν κοινό ιστολόγιο και ξεχωριστή σελίδα στο facebook.

Η παράταξη «Γιάννενα τώρα» δεν έχει σελίδα, αλλά δημόσια ομάδα που την ενημερώνει συχνά. Ωστόσο, είναι μια παρωχημένη πλέον τακτική προβολής και κυρίως, χρησιμοποιείται για ενημέρωση των μελών της. 

Οι χορηγούμενες καταχωρίσεις

Το facebook δίνει τη δυνατότητα διαφημιστικής προβολής των αναρτήσεων, που ανάλογα με το πόσο «μαεστρικά» είναι φτιαγμένες και πόσο ακολουθούν ρητούς και άρρητους κανόνες του facebook, έχουν μεγαλύτερη προβολή και απήχηση.

Εκτεταμένη και σωστή γενικά χρήση κάνει το επιτελείο του κ. Ελισάφ που μέχρι την περασμένη Παρασκευή «έτρεχε» πέντε ταυτόχρονες χορηγούμενες αναρτήσεις. Από κοντά και ο κ. Δημητρίου με τρεις και αμέσως μετά ο κ. Ριζόπουλος με δύο. Χορηγούμενες έχουν και οι σελίδες του κ. Μπέγκα και της κας Καλογιάννη, ωστόσο δεν είναι το ίδιο «προσεγμένες», υπό την έννοια ότι το facebook απαιτεί συγκεκριμένη κάλυψη των φωτογραφιών με κείμενο και συγκεκριμένες διαστάσεις, ώστε να εμφανίζονται σωστά και σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό.

Πόσα likes έχετε;

Στην άτυπη «κόντρα» του κοινού των σελίδων, που σε καμία περίπτωση δεν αντικατοπτρίζει εκλογική προτίμηση και έχει πάντα σχέση με την παλαιότητα της σελίδας, τη δραστηριότητά της και τα ποσά που επενδύει σε διαφήμιση κάθε υποψήφιος-α, πρώτος είναι στα δημοτικά ο Θωμάς Μπέγκας και στην περιφέρεια ο Αλέκος Καχριμάνης.

Με τα δεδομένα της Παρασκευής 1ης Μαρτίου, ακολουθούσαν οι σελίδες της Τατιάνας Καλογιάννη και του Μωυσή Ελισάφ, οι «Πολίτες για την ανατροπή», μετά η Ανεξάρτητη Δημοτική Πρωτοπορία και τέλος, η Αριστερή Παρέμβαση.

Στα της Περιφέρειας, μετά τον κ. Καχριμάνη ακολουθεί ο Σπύρος Ριζόπουλος, τρίτη η Αριστερή Παρέμβαση και πιο πίσω ο Δημήτρης Δημητρίου και ο Γιώργος Ζάψας.

 

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back