Η υπόθεση «υδροπλάνα» στα Γιάννενα πάει αρκετά πίσω. Η τελευταία «πράξη» της υπόθεσης ήταν τον Απρίλιο του 2022, όταν και ανακοινώθηκε η περιβαλλοντική αδειοδότηση για το υδατοδρόμιο Ιωαννίνων, συνοδεία των συνηθισμένων προσδοκιών για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.
Από τότε ο φάκελος για το υδατοδρόμιο Ιωαννίνων βρίσκεται στα αρμόδια υπουργεία (Οικονομικών και Μεταφορών). Και ο φάκελος αυτός δεν έχει κλείσει ακόμη. Η εταιρία Hellenic Seaplanes που κυριαρχεί στη διεξαγωγή πτήσεων υδροπλάνων στη χώρα, ευελπιστεί ότι η υπόθεση θα κλείσει στα τέλη καλοκαιριού.
Ωστόσο, προς το παρόν κινείται προς την αξιοποίηση του αεροδρομίου Ιωαννίνων για τη διεξαγωγή πτήσεων (μία το πρωί και μία το βράδυ) από και προς Κέρκυρα, με ενδιάμεσες πτήσεις σε Παξούς και Διαπόντια Νησιά. Σημειωτέον ότι τα υδροπλάνα έχουν και σύστημα τροχοδρόμησης.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Νικόλας Χαραλάμπους βρέθηκε σήμερα στα Γιάννενα, και μίλησε για το σχέδιο αξιοποίησης των υδροπλάνων στα Γιάννενα. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, είναι θέμα «μερικών εβδομάδων» η έναρξη πτήσεων με υδροπλάνων με βάση το αεροδρόμιο. Βέβαια τα περί «μερικών εβδομάδων» είναι ασαφή και γενικά. Ο κ. Χαραλάμπους είπε ότι το ταξίδι από Γιάννενα προς Κέρκυρα θα κοστίζει περίπου 75-80 ευρώ.
Κατά τα άλλα, ο κ. Χαραλάμπους είχε και μια συνάντηση με αλβανική αντιπροσωπεία, επικεφαλής της οποίας ήταν η γενική πρόξενος της Αλβανικής Δημοκρατίας στα Γιάννενα. Η εταιρία ενδιαφέρεται να δημιουργήσει υδατοδρόμια και στη γειτονική χώρα, και να προχωρήσει σε συνδέσεις με πόλεις και νησιά της Ελλάδας.