ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Τουριστική προβολή: τα πώς και τα γιατί

Εικόνα του άρθρου Τουριστική προβολή: τα πώς και τα γιατί
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 27/02/2020, 22:57
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Τα της τουριστικής προβολής προσφέρονται πάντα για πολλή κουβέντα είτε σε επίπεδο εποικοδομητικού διαλόγου είτε σε επίπεδο αντιπολιτευτικό. Αφενός μεν επειδή ο τουρισμός αποτελεί μια αναπτυξιακή ελπίδα για πολλούς τόπους, όπως και για τα Γιάννενα, και αφετέρου επειδή τα όποια κονδύλια που διατίθενται για την τουριστική πολιτική, δεν οδηγούν σε άμεσα χειροπιαστά αποτελέσματα.

Το δημοτικό συμβούλιο Ιωαννίνων ενέκρινε χτες στη συνεδρίασή του το πρόγραμμα δράσεων τουριστικής προβολής του Δήμου για το 2020. Το σκεπτικό του προγράμματος αυτού ήταν… ο ΕΟΤ. Ένα πρόγραμμα με συγκεκριμένους κωδικούς και πιστώσεις ύψους 118.000 ευρώ, που πρέπει να υποβληθεί προς έγκριση στον ΕΟΤ.

Σε αυτό το πρόγραμμα συναντά κανείς μια κατανομή ως εξής: 20.000 ευρώ για φυλλάδια, 47.000 ευρώ για διπλωματία πόλεων, 13.000 ευρώ για προβολή στα social media, 10.000 ευρώ για τουριστική προβολή του Νησιού και λοιπά. Και κάπου εκεί, στην υπηρεσιακή εισήγηση, αναγραφόταν: «Το νέο σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης του Δήμου –με ορίζοντα πενταετίας- αποτελεί μέρος ενός ολοκληρωμένου πλάνου βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης και εξωστρέφειας..».

Μια υπηρεσιακή κυρίως εισήγηση (και για συγκεκριμένο λόγο) δεν ήταν αρκετή για τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης. Και δικαιολογημένα ώς έναν βαθμό, δεδομένου ότι η δημοτική αρχή του Μωυσή Ελισάφ δεν έχει παρουσιάσει το σχέδιό της για την τουριστική προβολή της πόλης. Επόμενο ήταν οι επικεφαλής των παρατάξεων να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους και τις ενστάσεις τους, με τον αντιδήμαρχο Τουρισμού Γιώργο Λώλη να μην μπορεί να απαντήσει στις ερωτήσεις (για παράδειγμα, για τη διπλωματία πόλεων είπε ότι δεν θυμάται σε ποιες πόλεις «στοχεύει» ο Δήμος).

Ο δήμαρχος Ιωαννίνων Μωυσής Ελισάφ έσπευσε να περισώσει την κατάσταση και επιχείρησε να δώσει ένα στίγμα της τουριστικής πολιτικής του Δήμου. Καταρχάς, αναφέρθηκε στις επισκέψεις που έκανε σε Αλβανία, Κύπρο και Ισραήλ, και με τις προσδοκίες που αυτές καλλιέργησαν. Έκανε δε γνωστό ότι το επόμενο διάστημα θα γίνει επίσκεψη στην Κωνσταντινούπολη.

Ο κ. Ελισάφ, στην τοποθέτησή του, ανέφερε ότι οι βασικός στόχος της τουριστικής πολιτικής του Δήμου είναι η παρουσία των Ιωαννίνων σε όλες τις βαλκανικές χώρες με το σκεπτικό ότι ο οδικός τουρισμός καταγράφει ανοδικές τάσεις. Έμφαση έδωσε και στον συνεδριακό τουρισμό, λέγοντας ότι ο ίδιος έχει έρθει σε επαφή με συναδέλφους του στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων προκειμένου να ασκούν και οι ίδιοι «πιέσεις» για τη διοργάνωση συνεδρίων στην πόλη.

Κατά τα άλλα μίλησε για στοχευμένες εκστρατείες σε εκθέσεις («με φειδώ» όπως είπε) και για τη διπλωματία πόλεων.

Κατά τη συνεδρίαση, ο Θωμάς Μπέγκας από την «Ενότητα Πολιτών» στα όσα είπε ο κ. Λώλης, διέγνωσε εφαρμογή του σχεδίου της δικής του δημοτικής αρχής και προέτρεψε τη δημοτική αρχή «να συνεχίσει την υλοποίηση του δυναμικού σχεδιασμού ο οποίος προκύπτει μέσα από το δικό μας σχέδιο τουριστικής προβολής. Οι ατάκτως ερριμμένες πρωτοβουλίες για την τουριστική προβολή που ο δήμαρχος μας ενημερώνει ότι λαμβάνει, κανένα αποτέλεσμα δεν θα έχουν».

Η Τατιάνα Καλογιάννη, από  την πλευρά της, μετά και από εισήγηση του δημοτικού συμβούλου της παράταξής της Στάθη Σιούτη, πρότεινε την ανάπτυξη φορέα τουριστικής προβολής και προώθησης του Δήμου και τη συγκρότηση συγκεκριμένου προγράμματος συμμετοχών σε εκθέσεις ή εκδηλώσεις». Έμφαση έδωσε πάνω απ’ όλα στη δημιουργία μιας πόλης με υποδομές, μιας πόλης καθαρής και φιλόξενης. «Αν καταφέρουμε να δημιουργήσουμε ‘αυτή την πόλη’, ‘αυτόν τον Δήμο’, το ενδιαφέρον των επισκεπτών θα παράγεται και θα αναπαράγεται ‘αυτόματα’ χωρίς τη διαιώνιση παρωχημένων και ξεπερασμένων μεθόδων και μοντέλων».

Ο Λάζαρος Νάτσης από τους «Πολίτες για την Ανατροπή» μίλησε για την ανάγκη να υπάρχει μια τουριστική πολιτική με στόχους «ώστε να ξέρουμε για τι πράγμα συζητάμε και με ποιους τρόπους θα πετύχουμε τον κάθε στόχο».


* Φωτογραφία: Θύμιος Μάντζιος

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back