ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τα πολλά «πρόσωπα» του Fiat Panda

Εικόνα του άρθρου Τα πολλά «πρόσωπα» του Fiat Panda
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Κύριος Τύπος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 10/03/2020, 20:20
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το Fiat Panda είναι ένα από τα πλέον επιτυχημένα μοντέλα στην ιστορία του αυτοκινήτου. Οι πωλήσεις σε όλο τον κόσμο από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας μέχρι και σήμερα έχουν ξεπεράσει τα 7,5 εκατομμύρια. Όμως, εκτός από τις πρωτιές σε επίπεδο εκδόσεων παραγωγής, η Fiat βασίστηκε στο Panda για να δημιουργήσει μερικές ιδιαίτερες τετράτροχες κατασκευές. 

Ο έξυπνος σχεδιασμός, η πρακτικότητα, αλλά και η δυνατότητα δημιουργίας μια σειράς παραλλαγών οδήγησαν σε μια εκπληκτική εμπορική επιτυχία, αλλά και την κατάκτηση εκατοντάδων βραβεύσεων. Το Panda, παράλληλα, αποδείχθηκε η ιδανική βάση και για την εφαρμογή πρωτοποριακών ιδεών. 

Το Panda ήταν το πρώτο αυτοκίνητο πόλης που ήταν τετρακίνητο, αλλά και για πρώτη φορά αυτοκίνητο πόλης απέκτησε έκδοση που χρησιμοποιούσε για την κίνηση της φυσικό αέριο-CNG (2007). 

Σήμερα, 40 χρόνια μετά την εμφάνιση του ονόματος Panda, η 3η γενιά του μοντέλου συνεχίζει την επιτυχημένη παράδοση με τις εκδόσεις CNG και Hybrid, ενώ οι συνολικές πωλήσεις έχουν ξεπεράσει τα 8 εκατομμύρια αυτοκίνητα! Παράλληλα όμως με την εμπορική επιτυχία, το όνομα Panda αποτέλεσε την ιδανική βάση για μερικές από τις πιο ξεχωριστές, πρωτοποριακές ή ακόμα και περίεργες κατασκευές.

To Panda 4x4 Amphibious (1986) ήταν ένα πρωτοποριακό μοντέλο. Mέχρι και σήμερα θεωρείται ως ένα από τα πλέον ικανά οχήματα για εκτός δρόμου διαδρομές. Το 1986 η Fiat πήγε ένα βήμα παραπέρα δημιουργώντας μια αμφίβια έκδοση. Πιστή στην λογική της απλότητας, οι μηχανικοί κατασκεύασαν μια ειδική βάση στο πίσω μέρος για την τοποθέτηση εξωλέμβιας μηχανής, φροντίζοντας παράλληλα για την στεγανότητα του υπόλοιπου αμαξώματος.

To Panda Elettra (1990) κυρίως λόγω του χαμηλού βάρους και των συμπαγών διαστάσεων, ήταν πάντα συνώνυμο και της φιλικότητας προς το περιβάλλον. Το 1990 παρουσιάστηκε η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου το οποίο ήταν διαθέσιμο προς πώληση. Η συνολική ισχύς του διθέσιου Panda Elettra ήταν 18 ίπποι, η τελική ταχύτητα 80χλμ/ώρα, ενώ η αυτονομία άγγιζε τα 70χλμ.

To Panda Destriero (1992) εμπνεύστηκε από ένα μέσο μεταφοράς με κινητήρα απόδοσης 60.000 ίππων. Τα ιταλικά ναυπηγεία Fincantieri δημιούργησαν το super-yacht Destrieto με σκοπό το σκάφος να κάνει ρεκόρ διάπλου του Ατλαντικού Ωκεανού και η Fiat δημιούργησε ένα ξεχωριστό Panda με έμπνευση από τα beach cars της δεκαετίας του 60.

To Panda Himalaya (2005) είναι ένα όνομα που έφτασε πολύ ψηλά. Για την ακρίβεια τα 5.200 μέτρα, όταν ένα τετρακίνητο Panda 2ης γενιάς έφτασε το 2005 σε ένα από τα ψηλότερα σημεία της οροσειράς των Ιμαλάϊων. Το αυτοκίνητο που πραγματοποίησε το ρεκόρ δεν είχε κάποια ουσιαστική μετατροπή σε σχέση με ένα κανονικό αυτοκίνητο παραγωγής και απέδειξε όχι μόνο την ικανότητα του συστήματος τετρακίνησης, αλλά και του κινητήρα να αποδίδει σε ιδιαίτερα χαμηλή ατμοσφαιρική πίεση.

Το Panda Rally (2005) δεν άφησε παραπονεμένους ούτε τους λάτρεις της ταχύτητας. Με απόδοση έως 157 ίππους, σειριακό κιβώτιο και αυξημένα μετατρόχια κατά 6 εκατοστά εντυπωσίαζε με την εμφάνιση, αλλά και τις επιδόσεις του. Η δημιουργία τοπικών πρωταθλημάτων με τη συμμετοχή του Panda Rally έδωσε την ευκαιρία σε νέους οδηγούς να αναδείξουν το ταλέντο τους.

Το Panda Terramare 4 (2006) βασισμένο πάλι στο πλαίσιο της έκδοσης 4x4, αυτή τη φορά όμως εφοδιασμένο με μια λαστιχένια «ζώνη» με αέρα γύρω από το αμάξωμα και ένα κινητήρας waterjet που επέτρεψαν σε αυτό το «αδιάβροχο» Panda να διασχίσει το κανάλι της Μάγχης σε μόλις 6 ώρες.

Το Panda Jolly (2006) ήταν σχεδιασμένο για τους δρόμους γύρω από το ειδυλλιακό Capri, το Jolly μέσα στην απλότητα του ενέπνεε φινέτσα και πολυτέλεια χάρη στα υψηλής ποιότητας υλικά που χρησιμοποιήθηκαν, πολλά εκ των οποίων προέρχονταν από σκάφη αναψυχής.

Το Panda Hydrogen (2006) ήταν πρωτοπόρο στην τετρακίνηση και στη χρήση φυσικού αερίου, το Panda έφερε και τις ενεργειακές κυψέλες υδρογόνου σε ένα αυτοκίνητο πόλης. Το πρωτότυπο Panda Hydrogen μέσω αυτής της τεχνολογίας προσέφερε κίνηση με μηδενικούς ρύπους, ενώ το γεγονός ότι η συγκεκριμένη εφαρμογή δεν απαιτούσε μπαταρίες, το βάρος και ο διαθέσιμος χώρος παρέμενε αναλλοίωτος σε σχέση με τη συμβατική έκδοση.

Το PanDaKar (2007) πήρε μέρος στο Ράλι Dakar. Ήταν εφοδιασμένο με ρεζερβουάρ καυσίμου 160 λίτρων, τρεις ρεζέρβες και δοχείο πόσιμου νερού 10 λίτρων, αλλά κάτω από το καπό βρισκόταν ο γνωστός κινητήρας πετρελαίου 1.3MTJ με απόδοση 105 ίππους.

Τέλος, το Panda Monster (2012) δεν θα μπορούσε να περιγράψει καλύτερα, το αυτοκίνητο που αναμφισβήτητα θα διατηρήσει για πάντα τον τίτλο του ψηλότερου Panda. Βασισμένο στο πλαίσιο του Jeep Wrangler CJ7, το «τερατώδες» Panda πατούσε σε τροχούς διαμέτρου 1,5 μέτρων και πλάτους 50 εκατοστών, ενώ το συνολικό του ύψος ξεπερνούσα τα 3,9 μέτρα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ
ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
dodoni back