Η Ελλάδα έχει τρομερό πρόβλημα ακρίβειας σε βασικά είδη και στην ενέργεια και οι κυβερνητικές δικαιολογίες είναι τουλάχιστον πλημμελείς, όταν δεν γίνονται επαναλαμβανόμενες και κουραστικές.
Η βενζίνη περνάει νέα φάση ακρίβειας, χωρίς ποτέ ουσιαστικά να έχει επιστρέψει στα «προ πολέμου» επίπεδα.
Η κυβέρνηση επιμένει στο αφήγημα της «εισαγόμενης» και «πανευρωπαϊκής» ακρίβειας, χαρακτηρισμοί που είναι μόνο περιγραφικοί. Δεν ενδιαφέρει απολύτως κανέναν αν το πρόβλημα είναι περιορισμένο ή γενικό. Το πρόβλημα είναι ότι ειδικά τα καύσιμα και η ενέργεια, υπερβαίνουν τη φέρουσα οικονομική δυνατότητα των περισσότερων, στην Ελλάδα.
Η βενζίνη πήρε νέα αύξηση τις τελευταίες μέρες.
Στις 17 Αυγούστου, η μέση τιμή της αμόλυβδης στο νομό Ιωαννίνων ήταν 1,979 ευρώ το λίτρο.
|
17/8/23
|
31/7/23
|
27/7/23
|
27/6/23
|
Αμόλυβδη
|
1,979 |
1,939 |
1,913 |
1,860 |
Diesel
|
1,757 |
1,633 |
1,627 |
1,573 |
Αέριο
|
0,875
|
0,842
|
0,829
|
0,806
|
Πέρυσι, με την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία να είναι πρόσφατη, η μέση τιμή στο νομό Ιωαννίνων ήταν 2,045 ευρώ το λίτρο.
Τότε όμως υπήρχε και η οικονομική ενίσχυση 80 ευρώ του fuel pass που μείωνε την τελική τιμή στον καταναλωτή.
Σήμερα, με την κατάσταση να μην έχει βελτιωθεί ιδιαίτερα, η κυβέρνηση δεν σκέφτεται καν κάτι αντίστοιχο. Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας Νίκος Παπαθανάσης σε πρόσφατες δηλώσεις του έχει πει ότι ««ό,τι έχει ανακοινωθεί, έχει ανακοινωθεί. Αυτή είναι η δημοσιονομική δυνατότητα της οικονομίας μας» προσθέτοντας ότι «τον Σεπτέμβριο έρχονται δύο αξιολογήσεις. Πρέπει να είμαστε πολύ σοβαροί για να πετύχουμε την επενδυτική βαθμίδα».
Υπενθυμίζεται ότι η επενδυτική βαθμίδα ήταν ο λόγος που επικαλέστηκε ο πρωθυπουργός για να προκηρύξει εκλογές…